Mitä vikaa tässä häämatkassa?

Meidän häämatka oli matka maistraatista Raxiin syömään :LOL: Myöhemmin oltiin piknik-risteilyllä kahdestaan.

Eihän se sun siskon asia ole, minne teidän häämatka suuntautuu :) Menette sinne, minne haluatte.

Häämatkalainen
Mikäs siinä, jos se risteily hyvälle tuntuu. Kukin tyylillään! Me käytiin patikoimassa kansallispuistossa, ja tehdään niin joka vuosi hääpäivän tienoilla!

Kioto
Vähän kyllä ihmetyttää ihmisten negatiivisuus iloisessa asiassa... Tietenkin saa mielipiteensä sanoa, mutta miksi niin kovin kärkkäästi :(.
Monesti on jäänyt keskustelun aloitus tekemättä, johtuen juuri (en halua yleistää), mutta harmaitten kommenteista. Rekkautuneitten kommentit otan helpommin vastaan :D.
Tässä ketjussa ollut ihania "häämatkoja", ja kelpuuttaisin kaikki vallan mainiosti...
Ärsytys iski :D :D :D :D

x
No ajatus häämatkasta on, että silloin tehdään jotakin speciaalia. Laivalle pääsee aina ja helposti. ehkä siskosoi ajatteli, että teidän kuuluisi tehdä jotakin erilaista ja ikimuistoista. Joskin teidänhän häämatka, joten teette toki kuten tykkäätte.

kioto
Alkuperäinen kirjoittaja x:
No ajatus häämatkasta on, että silloin tehdään jotakin speciaalia. Laivalle pääsee aina ja helposti. ehkä siskosoi ajatteli, että teidän kuuluisi tehdä jotakin erilaista ja ikimuistoista. Joskin teidänhän häämatka, joten teette toki kuten tykkäätte.
Jospa tämä on sitä erilaista ja ikimuistoista :)

Alkuperäinen kirjoittaja kioto:
Niin kun eihän kaikkialta Suomesta pääse laivalle helposti, ja on ihmisiä jotka eivät koskaan ole laivalla käyneetkään. Silloinhan se on erikoista =)

Alkuperäinen kirjoittaja kiulu:
Laivaristeilyt taitaa olla suurimmaksi osaksi perähikiäläisten vyölaukku-tennissukkahomssujen käsitys matkailusta. Mikäs siinä, jos tykkää. :)
:LOL:
Sä käyt varmaan itse lomalla ihan kanarialla asti :D

Ihan oikeastiko te jaottelette ihmiset tollain?

Ja ap, suunnitelma kuulostaa oikein hyvältä! Varmasti tulee olemaan ihana häämatka.

Ei kaikkien tarvi maksaa itteensä kipeäksi ja lähetä johonki malediiveille kuukaudeks sen takia, että muiden mielestä se on ainoa oikea ja tarpeeksi eksoottinen häämatka..

kioto
Esim. meidän häämatka sinne Espanjaan vähän mietityttää, koska en kauheasti tykkää olla auringossa. Mutta kerrankos sitä pääsee kullan kanssa ihan kahestaan matkalle. Jospa se aurinko pysyis vaikka piilossa reissun ajan :D

pop
Erilaista ja ikimuistoista? Mä oon aika kauan elänyt, enkä ole kertaakaan ollut laivan sviitissä, en lähelläkään. :D Etenkään tuollaisessa jossa on saunat ja ammeet sun muut siisteydet. Kyllä mä luulen, että tollanen on aika spesiaali pikkuhäämatka monellekin :)

Loppujen lopuksi tuolla hinnalla ei kyllä saa mitään pitkää (tai lyhyttä) viikonloppua edes saksasta saati pariisista tms. Lennot+hotelli+ruoat+juomat+ostokset.

Niinkö?

Tätä palstaa kun olen lukenut, niin tuntuu että moni perheenäiti ei pääse edes lähimpään prismaan helposti, saati että ihan koska vaan. Puhumattakaan sitten jostain risteilystä.

Tuikku
Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
Alkuperäinen kirjoittaja kiulu:
Laivaristeilyt taitaa olla suurimmaksi osaksi perähikiäläisten vyölaukku-tennissukkahomssujen käsitys matkailusta. Mikäs siinä, jos tykkää. :)
:LOL:
Sä käyt varmaan itse lomalla lomalla ihan kanarialla asti :D

Ihan oikeastiko te jaottelette ihmiset tollain?

Ja ap, suunnitelma kuulostaa oikein hyvältä! Varmasti tulee olemaan ihana häämatka.

Ei kaikkien tarvi maksaa itteensä kipeäksi ja lähetä johonki malediiveille kuukaudeks sen takia, että muiden mielestä se on ainoa oikea ja tarpeeksi eksoottinen häämatka..
Just näin. :flower:

Me oltiin Tukholman risteilyllä häämatkalla, mukana alle 3kk vauva. Sopi meidän budjettiin mainiosti ja oli mukava matka, vaikkei missään luxus-hytissä oltukaan. :)

m
Mitä väliä sillä on että mitä muut ajattelee siitä häämatkasta, koska se on TEIDÄN häämatka. :) Jos tuo on sellainen häämatka jonka TE haluatte niin menkää ihmeessä ja nauttikaa siitä. Me ollaan nyt menossa naimisiin ja meidän häämatka on maailmanympärimatka, mutta mä oon tällänen romantikko ja mun mielestä häämatka on aina speciaali, teki sen sitten vaikka naapuripitäjään. :) Sen aidon häämatkan voi tehdä kuitenkin vain kerran. :)

mikä olikaan häämatkan tarkoitus?
Alkuperäinen kirjoittaja kioto:
Se on nykyään erikoista häämatkalla, että siinä ei ole muuta suunitelmaa, kuin kuherrella tuoreen puolison kera ja sehän onnistuu mainiosti sviitissä.

hei
Justiin oli telkkarissa hääpari ilmeisesti häämatkalla laivalla. Kävivät hieronnassa ja yksityissaunan saa varata myös. Ihan sen mukaan teette, mistä itse tykkäätte! Eihän toi sviitti varmaan edullinen ole, mutta varmasti mukava.

Meidän häämatka taas oli perinteisempi, ulkomaille. Ei vaan siinä vaiheessa heti häiden jälkeen ollut ihan hirmuisesti varaa tuhlata, joten tavallisessa turistiluokassa mentiin niin lennoilla kuin hotellissa. Ihanaa oli, vaikkei tavallisesta matkasta juuri poikennut.

vieras
Taas täällä näitä naamanaukojia riittää! Ihana idea, eikö pääasia ole että olet miehen kanssa?!? Saatte rentoutua ja nauttia. Meillä ei ainakaan ees lapsia saatas viikoksi hoitoon. Eikä itselläni ole mitään intoa lähteä ulkomaille! Voisin valita saman, vaikken ole naimisiin menossakaan. :)

fee
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas täällä näitä naamanaukojia riittää! Ihana idea, eikö pääasia ole että olet miehen kanssa?!? Saatte rentoutua ja nauttia. Meillä ei ainakaan ees lapsia saatas viikoksi hoitoon. Eikä itselläni ole mitään intoa lähteä ulkomaille! Voisin valita saman, vaikken ole naimisiin menossakaan. :)
Peesi! minulle häämatkan tarkoitus on (=tulee olemaan) viettää aikaa aviomieheni kanssa kahdestaan ja se voi tapahtua vaikka oman kaupungin hotellissa. Rahasta asia ei ole kiinni eli varaa olisi matkustaa vaikka vinku-intiaan, mutta pitkille ulkomaanmatkoille otan mieluiten lapsen mukaan. Hemmotteluhoitoja ja läheisyyttä, täydellistä! :)

fee
Alkuperäinen kirjoittaja fee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Peesi! minulle häämatkan tarkoitus on (=tulee olemaan) viettää aikaa aviomieheni kanssa kahdestaan ja se voi tapahtua vaikka oman kaupungin hotellissa. Rahasta asia ei ole kiinni eli varaa olisi matkustaa vaikka vinku-intiaan, mutta pitkille ulkomaanmatkoille otan mieluiten lapsen mukaan. Hemmotteluhoitoja ja läheisyyttä, täydellistä! :)
Lisään vielä, että yleensä nämä ulkomaille pyrkijät (ts. ulkomaille suuntautuvan häämatkan "pakollisuutta" hehkuttavat) ovat juuri sellaisia tapauksia, joille häämatka on lähes ainoa mahdollisuus päästä ulkomaille ja jotka luulevat, että häämatkakohde jotenkin määrittää avioliiton onnistuneisuuden.

vieras
Jos lohduttaa yhtään niin meillä häämatkaksi nimettiin perinteinen porukan Tallinnan pikkujouluhotellimatka. Erityistä siinä oli että varattiin itsellemma yhtä tasoluokkaa parempi huone :LOL:

Yhteistyössä