mitä vatsatautiselle lapselle kannattaa syöttää?

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
meillä 2,5v lapsi on nyt oksennustaudissa. mitähän hänelle kannattaisi antaa syötäväksi? jostain olen kuullut että sipsejäkin voisi antaa jotta saisi suolaa mutta kannattaakohan?
 
ergreger
Maitotuotteita kuulemma ei suositella, se on hankala oksentaa kun menee paakuiksi mahassa. Mutta kaikkea muuta, ihan mitä vaan lapsi suostuu syömään..
Tosin kermaviili kuulemma auttaa oksennustaudissa, että ehkä sitä jos menee alas vaan ?
 
Mep
Maalaisjärkeä saa käyttää. Eiköhän oksuissa ja ripuleissa ole tärkeintä, että lapsi syö jotakin. Meillä tarjotaan silloin pikkuhaukkaisuja leipää, jukurttia (gefilus sellaista), jäätelöä, paaaaljon mehua hörpytettynä pikkutilkkoja niin paljon kun saa menemään. Ja sipsiäkin jos maistuu.
Ei se sitäkään pysty pussitolkulla syömään....muutamia lastuja.
 
"vieras"
Maitotuotteita kuulemma ei suositella, se on hankala oksentaa kun menee paakuiksi mahassa. Mutta kaikkea muuta, ihan mitä vaan lapsi suostuu syömään..
Tosin kermaviili kuulemma auttaa oksennustaudissa, että ehkä sitä jos menee alas vaan ?
Meillä noin pieni lapsi ei suostunut juomaan muuta kuin maitoa ja oksentaminen onnistui turhankin hyvin. Mutta juomista ei saa rajoittaa ettei lapsi kuivu.
 
"mami"
Sokeri yleensä pahentaa oksentelua, mutta saattaa hetkellisesti virkistää. Minä olen joskus laittanut merisuolakiteitä suuhun, jos ei ole ollut apteekin nestetasapainojuomia saatavilla.
Maitotuotteet tulee paakkuina ylös.

Mutta lastenlääkärit sanovat, että saa antaa ihan mikä maistuu. Kerran pojan veriarvot olivat laskeneet, niin sipsejä lääkäri määräsi.
 
sh-äiti
ihan mitä vaan saat menemään alas.
Näin juuri! Meillä ei osteta mitän kalliita osmosalia tms ripulijuomia apteekista, syystä että niitä ei kukaan lapsista saati minä itse ole saanut alas menemään. Itsekin oksennan kahta kauheemmin jos ajattelenkin mitään noita juomia. Mutta meillä annetaan ihan mitä vaan lapsi suostuu syömään ja juomaan. Ja jos ei mikään syöminen maistu niin ainakin sipsien/suolakeksien päältä on nuoleksittava suoloja pois.
 

Yhteistyössä