Mitä tykkäisit?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
jos vanhempasi olisivat tulossa huomenna kyllään ja saisit tietää, että mukana tulee myös pari sukulaista (äitisi ei ole kertonut ylimääräisistä vieraista ) ja tänään anoppisi soittaisi miehellesi, että äitisi on kutsunut heidätkin teille huomenna kylään ja alkuperäisen 2 vieraan tilalla tulisikin sitten 7 vierasta?

ap
Itse laitoin äidilleni viestin, että:

Olisihan se kohteliasta edes kysyä, että sopiiko, jos meinaa mukanaan tuoda enemmänkin väkeä.

Ja mitä tuli takaisin?

"Meeppä katsomaan peiliin!! Mitä näät?"

:eek:

ap
Ja tulevat huomenaamulla, joten mitään lisätarjottavia ei pääse ennen sitä hakemaan. Kait he tuovat tullessaan. Oltiin varauduttu kahteen vieraaseen. Saa toki tulla, mut musta kohteliasta olisi edes ollut kysyä, että sopiiko tai edes kertoa, että ovat myös kutsuneet muita.

Just
Miksi äiti saa käyttäytyä noin huonosti? Entä jos kylään olisi tunkemassa jotain muuta porukkaa ennalta ilmoittamatta - iloisesti hymyillenkö edelleen ottaisitte vastaan? (Minä en ole ihan niin sosiaalinen. Ihan kiva jos muut ovat...)

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Kittless:
No onhan tuo törkeää kutsua itse toisten ihmisten luo vieraita. Se on sitten taas ihan eri asia, että haittaako se. :)
No meillä ainakin voi ottaa muitakin läheisiä ja tuttuja mukaan jos on kylään tulossa, varsinkin anopilla on aina melkein joku mukana. Kun vain ilmoittaa etukäteen että on porukalla tulossa, niin so what?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
No onhan tuo törkeää kutsua itse toisten ihmisten luo vieraita. Se on sitten taas ihan eri asia, että haittaako se. :)
No meillä ainakin voi ottaa muitakin läheisiä ja tuttuja mukaan jos on kylään tulossa, varsinkin anopilla on aina melkein joku mukana. Kun vain ilmoittaa etukäteen että on porukalla tulossa, niin so what?
äiti kun ei edes ilmoittanut mitään. Ei oltais tiedetty ellei anoppi ois miehelleni soittanut muiden asioiden tiimoilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Miksi äiti saa käyttäytyä noin huonosti? Entä jos kylään olisi tunkemassa jotain muuta porukkaa ennalta ilmoittamatta - iloisesti hymyillenkö edelleen ottaisitte vastaan? (Minä en ole ihan niin sosiaalinen. Ihan kiva jos muut ovat...)
No mä oon sitten varmaan vähän erikoinen, mutta meillä on aina siistiä ja aina pakkasessa vierasvaraa, joten aina on ovet auki myös yllätysvieraille.

Mrs Kittless
No siis sitä tarkoitinkin, että kysyy ekaksi luvan, että voiko tulla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
äiti kun ei edes ilmoittanut mitään. Ei oltais tiedetty ellei anoppi ois miehelleni soittanut muiden asioiden tiimoilta.
Noin läheisistä ihmisistä kysymys niin en edelleenkään tiedä miks tuo on niin kamala asia?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
No mä oon sitten varmaan vähän erikoinen, mutta meillä on aina siistiä ja aina pakkasessa vierasvaraa, joten aina on ovet auki myös yllätysvieraille.
meillä ei. En edes leivo usein mitään, joten pakkasessa ei ole yhtään mitään. Ei syödä pullaa ym.

Olisihan se kohteliasta edes kysyä, että sopiiko, jos meinaa mukanaan tuoda enemmänkin väkeä.

Ja mitä tuli takaisin?

Riippuu ketä muita tulis. Mutta siis, realistisesti tälläisessä tapauksessa mun äiti soittais ja sanois että "me tullaan sitten *** kyydissä" johon minä vastaisin että "tuleeko nekin meille ?" Ja jos tulee niin tuovat luultavasti jotain pientä pullan tynkää mukanaan tai sitten ne sukulaiset ihan vaan heittää mun äidin tänne.
Voisin toki jostain muustakin asiasta itseeni ottaneena kysyä että olisiko aiheellista kysyä ensin saako ne tulla, tai tahdonko mä niitä meille ja jos siihen äitini vastaisi noin, "kato peiliin...." niin jäisi äidinkin vierailut. :headwall:

No siis sitä tarkoitinkin, että kysyy ekaksi luvan, että voiko tulla. :)
Ei meiltä tarvii lupia kysellä. Siis yleensä ilmoittaa tulomatkalla että on tässä tämä ja tämä mukana.

enkä tykkäis tästäkään

Ja mitä tuli takaisin?

kui joku VOI olla noin TÖRKEE?? ja omalle lapselleen? onko teidän välit muuten olleet kunnossa?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:

Ja mitä tuli takaisin?

Riippuu ketä muita tulis. Mutta siis, realistisesti tälläisessä tapauksessa mun äiti soittais ja sanois että "me tullaan sitten *** kyydissä" johon minä vastaisin että "tuleeko nekin meille ?" Ja jos tulee niin tuovat luultavasti jotain pientä pullan tynkää mukanaan tai sitten ne sukulaiset ihan vaan heittää mun äidin tänne.
Voisin toki jostain muustakin asiasta itseeni ottaneena kysyä että olisiko aiheellista kysyä ensin saako ne tulla, tai tahdonko mä niitä meille ja jos siihen äitini vastaisi noin, "kato peiliin...." niin jäisi äidinkin vierailut. :headwall:
pappani ja siskoni ovat ne muut, ketkä tulee ja heitä on ihana nähdä, mutta mie en yllärivieraista tykkää, paitsi ihan rakkaista, mut ainahan sitä ois kohteliasta kysyä, et sopiiko. Varsinkin nyt ku sielt sit tulee anoppi, appi ja miehen veli kanssa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja enkä tykkäis tästäkään:

Ja mitä tuli takaisin?

kui joku VOI olla noin TÖRKEE?? ja omalle lapselleen? onko teidän välit muuten olleet kunnossa?
Ei kovin hyvät...ja tuntunut nyt, ett' äiti koittaa parantaa välejä, muttei tuolla menolla ainakaan parane.

Yhteistyössä