Kumma äiti sulla
Ja kai vastasit äitisi kysymykseen tyyliin "hämmentyneen perheenäidin, joka on varannut tarjottavaa vain kahdelle eikä ymmärrä äitiään"
Ei kai tässä nyt ollut kyse siitä, että läheisten sukulaisten/perheenjäsenten tulo häiritsee, vaan siitä ettei ilmoiteta hyvissä ajoin. Kaikilla kun ei ole niitä vierasvaroja pakkasessa syystä, että vierailla ei tosiaankaan meillä päin ole tapana tulla ilmoittamatta. Muakin ärsyttäisi kyllä jos ei ajoissa ilmoitettaisi, ja etenkin jos äitini tokaisisi mulle noin törkeästi! Huh huh.Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:Höh, no ei teillä taida kovin läheiset välit olla jos perheenjäsenten tuleminen häiritsee :/ meillä nuo luettelemasi ihmiset käyvät aina ihan yllättäinkin ohikulkumatkalla jne.Alkuperäinen kirjoittaja ap:pappani ja siskoni ovat ne muut, ketkä tulee ja heitä on ihana nähdä, mutta mie en yllärivieraista tykkää, paitsi ihan rakkaista, mut ainahan sitä ois kohteliasta kysyä, et sopiiko. Varsinkin nyt ku sielt sit tulee anoppi, appi ja miehen veli kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:Riippuu ketä muita tulis. Mutta siis, realistisesti tälläisessä tapauksessa mun äiti soittais ja sanois että "me tullaan sitten *** kyydissä" johon minä vastaisin että "tuleeko nekin meille ?" Ja jos tulee niin tuovat luultavasti jotain pientä pullan tynkää mukanaan tai sitten ne sukulaiset ihan vaan heittää mun äidin tänne.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Itse laitoin äidilleni viestin, että:
Olisihan se kohteliasta edes kysyä, että sopiiko, jos meinaa mukanaan tuoda enemmänkin väkeä.
Ja mitä tuli takaisin?
"Meeppä katsomaan peiliin!! Mitä näät?"
Voisin toki jostain muustakin asiasta itseeni ottaneena kysyä että olisiko aiheellista kysyä ensin saako ne tulla, tai tahdonko mä niitä meille ja jos siihen äitini vastaisi noin, "kato peiliin...." niin jäisi äidinkin vierailut. :headwall:
Ainakin idässä. Karjalainein "geeniperimä".Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missäpäin tollanen on normaalia?Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Mut sä ootkin sieltäpäin SuomeaAlkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:Ei meiltä tarvii lupia kysellä. Siis yleensä ilmoittaa tulomatkalla että on tässä tämä ja tämä mukana.
Muistan, että tuollaista se sielläpäin oli, silloin joskus kun niillä nurkilla aikaani vietin
Anopin tulo ei harmita yhtään. ihan ihminen on. Ja anoppi on tervetullut. Tarkoitin tuolla, että juuri esim. pappa ja sisko ovat tervetulleita ilman kysymistäkin kun ovat rakkaita. Eniten tässä harmittaa äidin käytös ja tuo, että hän vaan kutsuu ihmisiä minun kotiini puhumatta minulle asiasta mitään.Alkuperäinen kirjoittaja S:Taitaa ap:ta harmittaa anopin tulo tassa kaikista eniten, koska sanoi etta "rakkaat ihmiset" ovat kylla tervetulleita.
Minusta olisi mukava etta kaikki tulisivat samalla kertaa.
Siis ihanA ihminen on =)Alkuperäinen kirjoittaja ap:Anopin tulo ei harmita yhtään. ihan ihminen on. Ja anoppi on tervetullut. Tarkoitin tuolla, että juuri esim. pappa ja sisko ovat tervetulleita ilman kysymistäkin kun ovat rakkaita. Eniten tässä harmittaa äidin käytös ja tuo, että hän vaan kutsuu ihmisiä minun kotiini puhumatta minulle asiasta mitään.Alkuperäinen kirjoittaja S:Taitaa ap:ta harmittaa anopin tulo tassa kaikista eniten, koska sanoi etta "rakkaat ihmiset" ovat kylla tervetulleita.
Minusta olisi mukava etta kaikki tulisivat samalla kertaa.
Mä oisin ton viestin jälkeen kyllä ilmottanu, ettei oo tulemista, ennen kuin käytöstavat on hallussa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Itse laitoin äidilleni viestin, että:
Olisihan se kohteliasta edes kysyä, että sopiiko, jos meinaa mukanaan tuoda enemmänkin väkeä.
Ja mitä tuli takaisin?
"Meeppä katsomaan peiliin!! Mitä näät?"
Musta toi oli niin hyvin sanottu, että en illalla jaksanut vastata mitään ja aamulla kun herättiin, niin laitoin tuon viestin , niin eipä ole vastannut mitään. ihan nyt vaan papan ja siskon takia otan vieraat avstaan. jos olisi pelkästään äiti ollut tulossa, niin olisin vastannut, että jättää tulematta. Kiva on vaan sitetn täällä kun anoppi perheineen sekä pappa ja sisko ovat ja heidän kasnsa on mukavaa, niin sit joutuu katselemaan äitiä joka näyttää niin nyrpeältä ja vain yrittää anopin seuarssa käyttäytyä hienosti minua kohtaan.Alkuperäinen kirjoittaja Kumma äiti sulla:Ja kai vastasit äitisi kysymykseen tyyliin "hämmentyneen perheenäidin, joka on varannut tarjottavaa vain kahdelle eikä ymmärrä äitiään"