Mitä tulee mieleen adhd:sta?

  • Viestiketjun aloittaja "Miia"
  • Ensimmäinen viesti
"Miia"
Kun kuulette, että jonkulla ihmisellä on adhd, millaisia mielikuvia se ensimmäisenä herättää? Muutakin kuin se yleisin, että se on varmaan tosi vilkas ja aina menossa yms. Jos olisitte työhaastattelijana ja jollain hakijoista olisi adhd, vaikuttaisiko se valintaanne?
 
"vieras"
Riippuu tyosta. Mutta noin yleisesti ei kai tyo haastattelussa ole tapana kertoa kaikkia diagnooseja, ellei se olennaisesti liity haettuun tyohon. Joten jos jos olisin tyohaastattelija ja hakija kertoisi ADHD:staan ihmettelisin lahinna sita miksi kokee tarpeelliseksi sen minulle kertoa, ehka hieman selittelyn makua tyylin 'minun on joskus vaikea keskittya kun mulla on ADHD'.
Mita itse ajattelisit?
 
Nellien
mulla tulee mieleen oma poika :) Ihan mukava kaveri, mutta en kyll ätöihin ottas(tosin ehkä 10v päästä se on vähän rauhottunut).

Mutta vilkkautta hankalampi asia on tarkkaavaisuus, sitä tarvitaan monessa työssä, mut adhd:ssa se on yksi ydinongelmista. toinen on keskittyminen... ei tuo osaa keskittyä viel ees hampaiden pesuun(pitäs eka pestä ite ja sit aikuinen "tarkistaa" eli pesee viel päälle).
 
"Sini"
Hallittavissa oleva "oireisto". Ei vaikuttaisi asiaan. Jos on saanut ammatin ko. työtehtävään, varmasti pystyy sen hoitamaan.

Näin ei ikävä kyllä moni työnantaja ajattele, siksi emme "ottaneet" pojalle virallista diagnoosia, vaan lääkityksellä ja terapialla meni yläkoulun, nyt opiskelee jo lukiossa.
 
Pakosti ensimmäisenä tulee mieleen konkreettinen seinille ja ovien ja kaappien päälle hyppiminen, mitä olen ADHD-aikuisilta nähnyt.:D Mutta taustojen selvitessä tekisin päätökseni sen valossa, miten pahasti ADHD vaikuttaisi työtulokseen.
 
[QUOTE="Sini";26677003]Hallittavissa oleva "oireisto". Ei vaikuttaisi asiaan. Jos on saanut ammatin ko. työtehtävään, varmasti pystyy sen hoitamaan.

Näin ei ikävä kyllä moni työnantaja ajattele, siksi emme "ottaneet" pojalle virallista diagnoosia, vaan lääkityksellä ja terapialla meni yläkoulun, nyt opiskelee jo lukiossa.[/QUOTE]

Miksi se poika kokisi tärkeäksi kertoa diagnoosistaan työhaastattelussa jos on selvinnyt ihan hyvin opinnoistaan ja työstään?
 

Yhteistyössä