Mitä tekisitte jos olisitte tän lapsen äiti?

  • Viestiketjun aloittaja örikkikrökr
  • Ensimmäinen viesti
en ymmärrä
Minusta on erittäin ajattelematonta, pitää lasta leikkikaluna,isää vastaan. Ei siinä paljon järkipäätä pakota.
En oikeasti ymmärrä tuollaisia ihmisiä.Nämä "äidit" eivät ymmärrä tekevänsä itselleen hallaa,kunhan lapsi kasvaa ja totuus heillekin joskus selkenee,voi vain ajatella miltä se lapsesta tuntuu.Turha sitten on valitaa jos lapsi oireille.
 
Kummistunut
[QUOTE="essi";24877993]No ainakin ainakin ottaisin jostain selvää, onko tuo ihan "laillista" kirjoitella minusta ja lapsesta.[/QUOTE]

Eihän tossa mainita ketään nimellä?
Ja laillista tuo on :D
 
Hmm... "Ollihan menee tammikuussa armeijaan..." Herää kysymys et minkä ikäisiä nää tyypit on? Täysi-ikäisiä tietenkin kun kerran naimisissa ovat mutta mun käsittääkseni armeijaan mennään suht nuorena..Jos ovat päättäneet nuorena alkaa elämään perhe-elämää niin sietäisi sitten myös käyttäytyä sen mukaan. Jos mun lasteni isä löytäisi jonkun uuden niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. Mulla siis kaksi lasta, olen eronnut lasten isästä, uusperhe arkea elellään nykyisen miehen ja lasten kanssa, lapset ovat myös paljon isänsä kanssa, enkä riistäisi mistään hinnasta sitä oikeutta heiltä pois! Lapset rakastavat isäänsä suuresti eikä kellään ole oikeutta lapsilta sitä viedä, ellei tapauseen liity seikkoja jotka vaarantavat lapsen jollain tapaa.
 
  • Tykkää
Reactions: nittta
Lue D:
Hmm... "Ollihan menee tammikuussa armeijaan..." Herää kysymys et minkä ikäisiä nää tyypit on? Täysi-ikäisiä tietenkin kun kerran naimisissa ovat mutta mun käsittääkseni armeijaan mennään suht nuorena..Jos ovat päättäneet nuorena alkaa elämään perhe-elämää niin sietäisi sitten myös käyttäytyä sen mukaan. Jos mun lasteni isä löytäisi jonkun uuden niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. Mulla siis kaksi lasta, olen eronnut lasten isästä, uusperhe arkea elellään nykyisen miehen ja lasten kanssa, lapset ovat myös paljon isänsä kanssa, enkä riistäisi mistään hinnasta sitä oikeutta heiltä pois! Lapset rakastavat isäänsä suuresti eikä kellään ole oikeutta lapsilta sitä viedä, ellei tapauseen liity seikkoja jotka vaarantavat lapsen jollain tapaa.
Toi muija o -90(loka) syntyny ja jätkä -91(tammi)
Eli ei noi ny mitää "hirmunuoria" oo
 
"essi"
Eihän tossa mainita ketään nimellä?
Ja laillista tuo on :D
No tuossa kertomuksessa ei ole kuin miehen nimi mainittu. Toivottavasti näin on kaikissa julkaisuissa. Lähinnä mietin sitä, että kukaanhan ei tiedä tuon tarinan paikkaansa pitävyyttä.
Todellisuus voi olla aivan muuta. Ja siinä vaiheessa tulee mieleen, saako sitä tosiaan ihan mitä vaan toisesta kirjoitella.
 
No lue
[QUOTE="essi";24878160]No tuossa kertomuksessa ei ole kuin miehen nimi mainittu. Toivottavasti näin on kaikissa julkaisuissa. Lähinnä mietin sitä, että kukaanhan ei tiedä tuon tarinan paikkaansa pitävyyttä.
Todellisuus voi olla aivan muuta. Ja siinä vaiheessa tulee mieleen, saako sitä tosiaan ihan mitä vaan toisesta kirjoitella.[/QUOTE]


Ja tuossa tekstissähän sanotaan ettei ole tästä asiasta ole aiemmin puhunut.

Ja kuka valehtelisi tuosta asiasta?
 
"Nana"
[QUOTE="essi";24878160]No tuossa kertomuksessa ei ole kuin miehen nimi mainittu. Toivottavasti näin on kaikissa julkaisuissa. Lähinnä mietin sitä, että kukaanhan ei tiedä tuon tarinan paikkaansa pitävyyttä.
Todellisuus voi olla aivan muuta. Ja siinä vaiheessa tulee mieleen, saako sitä tosiaan ihan mitä vaan toisesta kirjoitella.[/QUOTE]

Mutta missään ei ole mitään viitteitä keidenkään oikeisiin henkilöllisyyksiin. "Ollin" nimi saattaa yhtä hyvin olla keksitty, saattaa olla oikeakin etunimi mutta pelkkä yleinen miehen nimi ei riitä siihen että henkilö olisi tunnistettavissa.

Itse pidin yhteen aikaan blogia jossa hyvinkin yksityiskohtaisesti ruodin ihmissuhteitani, ja käytin henkilöissä keksimiäni nimiä jotka kuitenkin olivat ihan tavallisia etunimiä.

Kirjoittajan miehen eksälle tuossa ei ole mitään materiaalia kiukkuamiseen koska ensinnäkään hän tai lapsensa ei ole tunnistettavissa ja toisekseen tuossa ei edes mitenkään loukata tai solvata häntä. Todetaan vain että harmittaa kun ei isä saa lastaan tavata.

Ja alkuperäiseen aiheeseen: pahin mitä aikuinen voi lapselleen tehdä on käyttää sitä koston välikappaleena. Tuo käytös satuttaa kaikkein eniten lasta, ja noin voi toimia ainoastaan käsittämättömän puusilmäinen ja itsekäs ihminen joka on oman vihansa sokeuttama.

Minun vanhempani ovat käyttänyt meitä lapsia aseena toisiaan vastaan ja kukaan meistä ei ole sitä tähänkään päivään asti antanut anteeksi. Ja kaikki oireilimme teini-iässä ja (sisaruksista en tiedä) itseäni asia kalvaa vieläkin. Se on todella inhottava temppu lapselle.

Eikä äiti voi ikuisuuksia pitää lasta ja isää erossa toisistaan, viimeistään kun lapsi on vanhempi ja pystyy itse etsimään isänsä käsiinsä ja kysymään miksei tämä ollut osallisena hänen elämässään, kuulee totuuden. Ja jos totuus on että isä olisi halunnut olla isä lapselleen, tavata ja tutustua mutta äiti seisoi tiellä niin eiköhän tuo kalahda äidin omaan nilkkaan aikanaan.
 
"essi"
Ja tuossa tekstissähän sanotaan ettei ole tästä asiasta ole aiemmin puhunut.

Ja kuka valehtelisi tuosta asiasta?
Oikeestikö sä olet niin naivi, että kuvittelet kaikkien miesten, jotka ovat hylänneet lapsensa, kertovan sen juuri niin? Kummasti ne tarinat aina matkalla värittyy, vähän kaikilla. Suurin syy on yleensä aina toinen osapuoli, tai olosuhteet. Esim yksikään alkoholisti ei tosiaan ikinä ole itse syypää siihen, että lapsi jää toiseksi.
Enkä nyt siis puhu tästä tapauksesta vaan yleensä. Niinpä en yleensä ikinä purematta niele vain yhdeltä suunnalta tulevaa tarinaa.

Oma isäni on vakaasti sitä mieltä, että äitini jätti hänet (tavallaan toki totta), mutta tarinasta puuttuu se, että hän itse asui sitä ennen 4 vuotta työpaikallaan, ei osallistunut perheen kanssa mihinkään, eikä ikinä ollut läsnä.
 
"essi"
[QUOTE="Nana";24878220]Mutta missään ei ole mitään viitteitä keidenkään oikeisiin henkilöllisyyksiin. "Ollin" nimi saattaa yhtä hyvin olla keksitty, saattaa olla oikeakin etunimi mutta pelkkä yleinen miehen nimi ei riitä siihen että henkilö olisi tunnistettavissa.

Itse pidin yhteen aikaan blogia jossa hyvinkin yksityiskohtaisesti ruodin ihmissuhteitani, ja käytin henkilöissä keksimiäni nimiä jotka kuitenkin olivat ihan tavallisia etunimiä.

Kirjoittajan miehen eksälle tuossa ei ole mitään materiaalia kiukkuamiseen koska ensinnäkään hän tai lapsensa ei ole tunnistettavissa ja toisekseen tuossa ei edes mitenkään loukata tai solvata häntä. Todetaan vain että harmittaa kun ei isä saa lastaan tavata.

Ja alkuperäiseen aiheeseen: pahin mitä aikuinen voi lapselleen tehdä on käyttää sitä koston välikappaleena. Tuo käytös satuttaa kaikkein eniten lasta, ja noin voi toimia ainoastaan käsittämättömän puusilmäinen ja itsekäs ihminen joka on oman vihansa sokeuttama.

Minun vanhempani ovat käyttänyt meitä lapsia aseena toisiaan vastaan ja kukaan meistä ei ole sitä tähänkään päivään asti antanut anteeksi. Ja kaikki oireilimme teini-iässä ja (sisaruksista en tiedä) itseäni asia kalvaa vieläkin. Se on todella inhottava temppu lapselle.

Eikä äiti voi ikuisuuksia pitää lasta ja isää erossa toisistaan, viimeistään kun lapsi on vanhempi ja pystyy itse etsimään isänsä käsiinsä ja kysymään miksei tämä ollut osallisena hänen elämässään, kuulee totuuden. Ja jos totuus on että isä olisi halunnut olla isä lapselleen, tavata ja tutustua mutta äiti seisoi tiellä niin eiköhän tuo kalahda äidin omaan nilkkaan aikanaan.[/QUOTE]

Ok. Kiitos vastauksesta. Ja oikeassa olet, on raukkamaista käyttää lasta koston välikappaleena.
Todella harmittaa, että on aikuisia, jotka niin toimii :(
 
Voi peba
[QUOTE="essi";24878232]Oikeestikö sä olet niin naivi, että kuvittelet kaikkien miesten, jotka ovat hylänneet lapsensa, kertovan sen juuri niin? Kummasti ne tarinat aina matkalla värittyy, vähän kaikilla. Suurin syy on yleensä aina toinen osapuoli, tai olosuhteet. Esim yksikään alkoholisti ei tosiaan ikinä ole itse syypää siihen, että lapsi jää toiseksi.
Enkä nyt siis puhu tästä tapauksesta vaan yleensä. Niinpä en yleensä ikinä purematta niele vain yhdeltä suunnalta tulevaa tarinaa.

Oma isäni on vakaasti sitä mieltä, että äitini jätti hänet (tavallaan toki totta), mutta tarinasta puuttuu se, että hän itse asui sitä ennen 4 vuotta työpaikallaan, ei osallistunut perheen kanssa mihinkään, eikä ikinä ollut läsnä.[/QUOTE]


1. eihän isä tota blogia kirjoita
2. tuossahan sanotaan että syy ei ole yksin äidin
3. isä ja bloggari ovat olleet yhdessä melkein koko lapsen elämän
että kyllä siinnä on saanut tietää koko tarinan ja olla siinä mukana.
 
"essi"
Olet kovin kriittinen.
ootko ilmaissut asias bloggaajalle
Jos en heti ala mollaamaan äitiä, vaan tiedostan, että asioilla tuppaa olemaan aina kaksi puolta (miksi isä ei ole oikeusteitse hakenut tapaamisoikeutta, miksi odottaa vuosiakausia sovintoa äidin kanssa?), niin sitten kai olen kriittinen. En kiellä, ettei asia voisi olla juuri niinkuin kirjoitetaan, mutta koska en asiasta tiedä, en myöskään ihan heti voi asiaan noin suoraan uskoa. Asiat ovat noin mustavalkoisia vain nuorena.

En myöskään käsitä, miksi minun pitäisi yhtään mitään ilmaista kirjoittajalle.
vastasin vain tähän ketjuun, eikä asia minua sen kummemmin kiinnosta.
 
Jos on haluttu
[QUOTE="essi";24878664]Jos en heti ala mollaamaan äitiä, vaan tiedostan, että asioilla tuppaa olemaan aina kaksi puolta (miksi isä ei ole oikeusteitse hakenut tapaamisoikeutta, miksi odottaa vuosiakausia sovintoa äidin kanssa?), niin sitten kai olen kriittinen. En kiellä, ettei asia voisi olla juuri niinkuin kirjoitetaan, mutta koska en asiasta tiedä, en myöskään ihan heti voi asiaan noin suoraan uskoa. Asiat ovat noin mustavalkoisia vain nuorena.

En myöskään käsitä, miksi minun pitäisi yhtään mitään ilmaista kirjoittajalle.
vastasin vain tähän ketjuun, eikä asia minua sen kummemmin kiinnosta.[/QUOTE]

Jos ovat halunneet pitää asian poissa oikeudesta? Ja yrittää vielä tuota kautta?
nimimerkillä vastaavan kokenut
 
ettei muksujen kannata pentuja hankkia
Ei siinä perheen perustamisessa nuorena mitään vikaa ole jos osaa sitten kanssa käyttäytyä sen mukaisesti ja laittaa elämänsä asiat oikeaan arvojärjestykseen. Kyllä niitä vanhempiakin ihmisiä on jotka käyttää lasta koston välineenä mutta kyllä mullakin kieltämättä käväisi ensimmäisenä mielessä että olisiko tietynlaisella "kypsymättömyydellä" nyt osuutta asiaan. Mutta koska en näitä henkilöitä tunne enkä tiedä heidän elämästään/erostaan yhtään enempää niin en lähde tuomitsemaan. Kummastelen tasapuolisesti kaikkia ihmisiä jotka voivat tuolla tavoin kaltoin kohdella lapsen ja isän oikeuksia.
 
äiti_87
Ei siinä perheen perustamisessa nuorena mitään vikaa ole jos osaa sitten kanssa käyttäytyä sen mukaisesti ja laittaa elämänsä asiat oikeaan arvojärjestykseen. Kyllä niitä vanhempiakin ihmisiä on jotka käyttää lasta koston välineenä mutta kyllä mullakin kieltämättä käväisi ensimmäisenä mielessä että olisiko tietynlaisella "kypsymättömyydellä" nyt osuutta asiaan. Mutta koska en näitä henkilöitä tunne enkä tiedä heidän elämästään/erostaan yhtään enempää niin en lähde tuomitsemaan. Kummastelen tasapuolisesti kaikkia ihmisiä jotka voivat tuolla tavoin kaltoin kohdella lapsen ja isän oikeuksia.

Itse sain lapseni juuri kun täytin 17, ja en ollut yhtään NOIN pentu kuin tuo blogi muija. Vaikka mun lapsen isää ei niin sanotusti ole, ei tunnustettu koska halusin yrittää ilman häntä, ja se onnistui! Nyt myöhemmin olen tavannut elämäni miehen jonka kanssa olen kaksi yhteistä lasta saanut, ja hän otti lapseni myös itselleen.
Bio isä ei edes tiedä että on isä.
 
Tuossa bloggari surkuttelee kun hänen poika ystävänsä ei saa tavata omaa lastaan joka on edellisessä suhteessa saatu. Teistä kukaan ei tiedä tuota kuviota todenmukaisesti joten teidän on täysin turhaa leikkiä pikku salapoliiseja ja vatvoa tätä ongelmaa. Ja isä on myös tärkeä lapselle jos tunneside on päässyt muodostumaan, mikäli sitä ei ole niin silloin isä on samantekevä. Olisi kuitenkin tärkeä, että lapsi saisi muodostaa tunnesiteen isää vastaavaan henkilöön (usein isäpuoli tai uusi äitipuoli) .
 
hymyile
Tuossa bloggari surkuttelee kun hänen poika ystävänsä ei saa tavata omaa lastaan joka on edellisessä suhteessa saatu. Teistä kukaan ei tiedä tuota kuviota todenmukaisesti joten teidän on täysin turhaa leikkiä pikku salapoliiseja ja vatvoa tätä ongelmaa. Ja isä on myös tärkeä lapselle jos tunneside on päässyt muodostumaan, mikäli sitä ei ole niin silloin isä on samantekevä. Olisi kuitenkin tärkeä, että lapsi saisi muodostaa tunnesiteen isää vastaavaan henkilöön (usein isäpuoli tai uusi äitipuoli) .

Oletpa ihana ihminen! Oletko kenties tuon äidin asemassa?
Ja mikä poika ystävä?
Lue oikeesti tarkemmin :)
Ja minusta isä on hyvinkin tärkeä, ja eiköhän lapsi ala kysellä isästä...
 
Oletpa ihana ihminen! Oletko kenties tuon äidin asemassa?
Ja mikä poika ystävä?
Lue oikeesti tarkemmin :)
Ja minusta isä on hyvinkin tärkeä, ja eiköhän lapsi ala kysellä isästä...
No, en nyt tarkoita samantekevä, mutta JOS tunnesidettä ei ole niin ei lapsi miellä isää isäksi. Tai sen arvo elämässä ei ole sama. Lapsi kyselee ja pohtii, mutta isäpuoli tai äitipuoli voi hyvin olla tunnesiteeltään ja lapsen maailmassa arvokkaampi kun biologinen isä. Ei se ehkä ulkopuolisesta siltä tunnu, mutta lapsen arvojärjestys ei välttämättä ole se mitä oletetaan. tämän takia voi olla vaikea ajatella erotilanteissa lapsen etua, sillä on pelottavan vaikeaa koittaa arvailla sitä, koska koskaan ei voi olla täysin varma siitä mikä tosiasiassa on lapsen etu, kaikista vaihtoehdoista mitä erotilanteessa on huoltajuuden ja isä/äiti suhteen selvittelyissä, kuka huolehtii miten tavataan, saako tavata...
 

Yhteistyössä