Mitä tekisit vastaavas tilantees,14-vuotias teini harrastanu seksiä, seurustelleet vuoden

• Viestiketjun aloittaja jdkfksk
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Vähän sama;29199271:
asia kun jotkut hyväksyvät teineiltä huonon käytöksen ja haistattelun, "kun se nyt vaan kuuluu teini-ikään tekosyyllä"?
Ottaisin sossuun yhteyttä ja hakisin sitä kautta apua, teinini vastuuttomaan käytökseen!
Jos seksi on sun mielestä verrattavissa huonoon käytökseen ja haistatteluun, et varmaan itsekään harrasta seksiä?

Saraldo
Se, mikä oikeasti pitää tiedostaa on, että sä et voi estää teinin seksielämää muuten kuin sitomalla sen kotiinsa. Kiellot on ihan turhia. Jos rupeet pelottelemaan seksillä, teini saa siitä sen käsityksen että se on jotain hirveää ja likaista ja rumaa, ja on siinä uskossa myös aikuisena. Silloin hän taatusti kiittää vanhempiaan. Ainoa, mitä voi tehdä, on aloittaa puhumaan asiasta ajoissa, ei 14-vuotiaana. Kertoa jo kuudesluokkalaiselle viimeistään murrosiästä, seksistä, ehkäisystä jne. Silloin on mahdollisuus vaikuttaa siihen, ettei teini edes halua aloittaa seksielämää varhain. Ja ovet kannattaa pitää avoinna, että aina voi tulla puhumaan ja kysymään.

Näin
[QUOTE="...";29199712]Siitä on tutkimus, että tuon ikäisenä seksin aloittaneilla on aikuisena laadullisesti kehnompi seksielämä. Kuulostaa vähäpätöiseltä asialta, mutta sen verran elämän laatuun vaikuttava tekijä mielestäni, että ei ollenkaan pieni miinus.[/QUOTE]

:D :D
Miksiköhän olisi?
Itse aloitin tuon ikäisenä ja mulla on aina ollut aivan mahtavan hyvä seksielämä, parhaillaankin 43-vuotiaana.

Näin
No mikäs siibä sitten on vikana !?
Eikö oile parempi että sitä seksiä on harrastettu sellaisen ihmisen kanssa jonka tuntee eikä jonkun satunnaisen ekakännipanon kanssa?
Tottakai on parempi että sekstailee seurustelukumppanin kanssa, mutta en ylipäänsä ymmärrä miksi noin nuorena pitäisi sitoutua noin pitkäksi aikaa yhteen ihmiseen. Nuoruushan on kokeiluaikaa. Jos aloittaa todi nuorena seurustelun, päätyy aika satavarmasti nuorena naimisiin ja saa lapsia ja jää koulut käymättä. Suosittelisin kyllä omaa nuorta tekemään ihan muunlaisia ratkaisuja 13-14 vuoden iässä kuin vakiintumisen ennen aikojaan.

"sipsi"
En minä enää mitään tekisi - kun mikään tekemiseni ei tuota tekoa enää tekemättömäksi saisi...

Jos ehkäisy kunnossa, ja vakituinen poikaystävä (oman ikäinen suunnilleen) niin ei tuo minulle maailman kauhein järkytys olisi. Eri asia, jos poikakaveri olisi "aikuinen."

Sehän se on, noiden kasvavien teinien kanssa, ettei ne kaikkia asioita vaan tee niinkuin me aikuiset haluaisimme.

[QUOTE="vieras";29199745]Jos seksi on sun mielestä verrattavissa huonoon käytökseen ja haistatteluun, et varmaan itsekään harrasta seksiä?[/QUOTE]
No ei tietenkään, sehän olisi huonoa käytöstä! Mitä naapuritkin ajattelisi!

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29200068:
Tottakai on parempi että sekstailee seurustelukumppanin kanssa, mutta en ylipäänsä ymmärrä miksi noin nuorena pitäisi sitoutua noin pitkäksi aikaa yhteen ihmiseen. Nuoruushan on kokeiluaikaa. Jos aloittaa todi nuorena seurustelun, päätyy aika satavarmasti nuorena naimisiin ja saa lapsia ja jää koulut käymättä. Suosittelisin kyllä omaa nuorta tekemään ihan muunlaisia ratkaisuja 13-14 vuoden iässä kuin vakiintumisen ennen aikojaan.
Kokeiluja.. Irtosuhteita? :D

"sipsi"
Kyllä mie henkilökohtaisesti olen vain iloinen, että tuo ysiläinen viime vuonna löysi tuon poikakaverinsa :) hirveän kiva poika. Tykkään paljon minäkin.

Harrastavat molemmat, ja ovat illat jomman kumman luona. Molemmilla koulunumerot vaan parantuneet seurustelun aikana. Olisin tosi pahoillani, jos olisi kokeiluaika päällä, ja milloin minkäkin pojan kanssa tänne tulisi. Tai notkuisi jossain kylillä.

Mutta kukin ajattelee asioista toki tavallaan :)

Nojaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29200068:
No ei se nyt mikään satavarma asia ole, ja minusta on vaan hyvä että nuorena opitaan jo pidempiaikaisen suhteen asioita, ja enemmän siitä saa kuin päättömänä ryntäillen.
Itse aloitin myös 14 vuotiaana ja oli parin vuoden suhde joka sen ikäiselle on ikuisuus ja ei siitä mitään traumoja jäänyt, päinvastoin hyvä ja turvallinen olo vastakkaisen sukupuolen suhteen ja myöhemmin uskalsi paremmin luottamaan.

Yhteistyössä