mitä teillä syödään tänään?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Ei pahalla
Miten te oikeesti jaksatte aina tehdä ja varsinki syödä samaa ruokaa?
Näitä kun lukee niin aina näkyy ruokina olevan perunaa+kastike, tai ranskikset+nakit, makaronilaatikkoa tmv...
Minä en edes muista koska oisin perunoita/makaronia laittanu saatika makkarakastiketta tehny..

Tietty makuja on monia, mutta kuitenki...

weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja Ei pahalla:
Näitä kun lukee niin aina näkyy ruokina olevan perunaa+kastike, tai ranskikset+nakit, makaronilaatikkoa tmv...
Minä en edes muista koska oisin perunoita/makaronia laittanu saatika makkarakastiketta tehny..

Mitäs hanhenmaksapalleroita teillä sit syödään?

ei pahalla
No ei todellakaan syödä hanhenmaksapalleroita.
Intialaista, aasialaista, kiinalaista enimmäkseen. Sitten mexicolaista ja kreikkalaista laitetaan jonkin verran myös. Tiivistetysti: paljon kasviksia/kanaa/äyriäisiä/kalaa mausteita aina ns. teeman mukaan..
Mutta menee varmaan kaks kuukautta ennenku teen taas samaa ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei pahalla:

täällä palstailee aika paljon porukkaa että ihan takuulla jollaki on aina sitä makaroonilaatikkoo jne :D

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
Intialaista, aasialaista, kiinalaista enimmäkseen. Sitten mexicolaista ja kreikkalaista laitetaan jonkin verran myös. Tiivistetysti: paljon kasviksia/kanaa/äyriäisiä/kalaa mausteita aina ns. teeman mukaan..
Kaikki ei tykkää etnisistä, meillä kyllä tykätään ja niitä useimmiten syödäänkin. Mutta esim sen makkarakastikkeenkiin voi tehdä monella tavalla riippuen mausteista, kastikkeen tekotavasta ja makkarasta.

weballergy
Te teette sitten niin.
Meillä (ja ilmeisesti monissa muissakin perheissä ) syödään ihan suomalaista kotiruokaa. Joskus me ainakin tehdään jotain erikoista, mutta itse en niistä ainakaan niin paljoa välitä, kuin siitä perus pottumuussista ja kastikkeesta :)
Ei sitä suinkaan kannata ihmetellä :)

No meillä syödään ihan perinteistä suomalaista kotiruokaa. Koska se on hyvää :)
Jotain wokkia tai meksikolaistyyppisiä ruokia syödään myös välillä, mutta ei mitään erikoispöperöitä (just nää intialaiset ja thait ja muut) jotka nyt tuntuu jokapaikassa olevan niin muodissa että jos menet johonkin kodin ulkopuolelle syömään niin mistään ei meinaa löytää tavallista (suomalaista) ruokaa. Tarkotan nyt siis esim. näitä lounaspaikkoja ja työpaikkaruokaloita..

Ja se, että palstalla pyörii ne samat ruuat ei tarkoita sitä että meillä on 4 kertaa viikossa makrulaatikkoa ja 3 päivää syödään makkarakastiketta ;)
Kirjottajia vaan on niin paljon että väkisin niitä samoja ruokia esiintyy.
Kyllä meilläkin on paljon vaihtelua ruuissa, eikä me olla kyllästytty eväisiimme lainkaan.

Makujakin on yhtä monta kuin on syöjääkin. Se on hyvä muistaa, ennenkun alkaa muiden ruokailutottumuksia arvioimaan tai ihmettelemään.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Jotain wokkia tai meksikolaistyyppisiä ruokia syödään myös välillä, mutta ei mitään erikoispöperöitä (just nää intialaiset ja thait ja muut) jotka nyt tuntuu jokapaikassa olevan niin muodissa että jos menet johonkin kodin ulkopuolelle syömään niin mistään ei meinaa löytää tavallista (suomalaista) ruokaa. Tarkotan nyt siis esim. näitä lounaspaikkoja ja työpaikkaruokaloita..
.
Mä olen Pasilassa töissä ja kaikissa alueen lounasruokaloissa on ihan perusmättöä eli saa vain haaveilla ajasta, jolloin oli vielä Annankadun varressa töissä ja oli varaa valita etnisistäkin.

Yhteistyössä