mitä teillä syödään tänään?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Ei pahalla, alappas jakaa meillekki niitä ohjeita!

Meillä syötiin eilistä -mitälielihapataa- kera riisin.. on taas himo kokeilla jotain ei niin perinteistä, riittää vaik erimausteet ruuassa tai erilainen valmistus taitaitai..

Meilla oli eilista ruokaa. Siis etnista ruokaa, kokkikoulun satoa tein eilen sunnuntaina. Kana tikka masalaa , riisia, dhalia seka sour lady fingers(okraa sellaisessa maustetahnassa). Maku tanaan miljoona kertaa parempi kuin eilen :p

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Ei pahalla, alappas jakaa meillekki niitä ohjeita!

Meillä syötiin eilistä -mitälielihapataa- kera riisin.. on taas himo kokeilla jotain ei niin perinteistä, riittää vaik erimausteet ruuassa tai erilainen valmistus taitaitai..
Et kysynyt multa, mutta mulla on jättikatkarapuja ja niiden kanssa nyt mietin, marinoisinko ne marinadissa, jossa on Ketjap manista, raastettua tuoretta inkivääriä, valkosipulia, tuoretta chiliä, sitruunaruohoa, kaffirlimetin lehtiä ja tuoretta korianteria ja sitten nakkaisin vaan kasvisten sekaan wokkiin. Vai laittaisko ne kasvisten, riisin ja Lemon Tagine -mausteseoksen kanssa tagine-pataan ja uuniin.

Mutta "Ei pahalla" nikin kirjoituksesta tuli mieleeni, että mulla taitaa olla luomulammassalami jääkaapissa ja siitä voisi tehdä tomaattien, tuoreen oreganon, valkosipulin ja mustapippurin kanssa pastakastikkeen. Siis makkarakastikkeen =)

Saanko mä keittis tulla teille syömään? :p mistä muuten saat tuoretta sitruunaruohoo ja kaffirlimetin lehtiä? juujuu, välimatkaa on n.500km mut mä joskus etin moisia enkä löytäny, enkä ees keksiny millä ne vois korvata..

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Saanko mä keittis tulla teille syömään? :p mistä muuten saat tuoretta sitruunaruohoo ja kaffirlimetin lehtiä? juujuu, välimatkaa on n.500km mut mä joskus etin moisia enkä löytäny, enkä ees keksiny millä ne vois korvata..
Saat tulla :D Tuoretta sitruunaruohoa on aika ajoin ollut Myyrmannin Cittarista (etnisistä kaupoistahan sitä saa lähes aina). Ostan sitä nipun ja laitan pakkaseen. Ei mene käytännöllisesti katsottuna pakkasessa miksikään ja leikkaan siitä jäisestä sitruunaruohosta ohuita viipaleita suoraan marinadiin tai mihin nyt olen sitä käyttämässäkään. Kaffirlimetinlehtiä olen ostanut etnisistä ja pakastanut. Samoin käsittelen kuin sitruunaruohoakin. Citymarketissa olen nähnyt niitä kuivattuina.

Just söin:

-4 lihapullaa
-150gr tonnikalaa
-260gr porkkanaa
-110gr tomaattia
-ruispala+margariinia

Juomana piimän sijasta tällä kertaa colaa lasillinen.

Tuli vaan mieleeni, että aika moni (lähes kaikki) syö perunaa tms. ravintoköyhää ruokaa päivisin.Syökö kukaan enää terveellisesti?

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Tuli vaan mieleeni, että aika moni (lähes kaikki) syö perunaa tms. ravintoköyhää ruokaa päivisin.Syökö kukaan enää terveellisesti?
Se, että syö perunaa, ei suinkaan tarkoita, ettei syö muuta kuin perunaa. Voit syödä hyvinkin terveellisesti, vaikka söisit 6 perunaa joka ainoa päivä =)

Yhteistyössä