Mitä teillä on ruokana tänään?

  • Viestiketjun aloittaja HomeCookkeri
  • Ensimmäinen viesti
Lounaalla oli spagettia, jauheliha-porkkanakastiketta, tomaattia, kurkkua ja jääsalaattia.
Ruokaa jäi tähteeksi, joten syödään päivälliseksi samaa ruokaa.
 
Tein vasta nyt ruokaa kun mies söi jotain tähteitä ja itse söin lounaaksi jäätelön ja munkin :whistle:
Mutta äsken siis söin smetanalohta ja basmatiriisiä jota jää varmasti illaksi ja huomiseksikin meille..
 
"Hilda"
Hyvin arkista perusruokaa ;-) Keitettyjä perunoita ja porkkanoita, kermaista jauhelihakastiketta (jossa ananas- ja tomaattimurskaa sekä mausteita), lisukkeena vihreä salaatti :)
 
"minä vaan"
lounaaksi oli perunoita ja jauhelihakastiketta, kurkkua ja tomaattia.

päivälliseksi on tulossa perunamuusi ja uunilohi, jonka sisällä sipulia ja valkosipulia. Kurkkua, tomaattia, paprikaa tms laitetaan lisäksi.
 
"pepe"
lounaat syötiin kukin tahoillamme. Päivälliseksi on porkkanapihvejä, jotain puutarhurin kasviksia tms? ja uunissa paistettuja juustokuorrutteisia kesäkurpitsaviipaleita :)
 
"vieras"
Lapset söi lounaan koulussa ja mies lounasruokalassa. Päivälliseksi kaupan lihapiirakoita ja nakkeja. Yön olin lapsen kanssa päivystyksessä, ei vaan jaksa mitään. Ja tilikin alkaa olla nollilla joten ei paljon naurata.
 
Lapset saivat kunnan tarjoamat lounaat omissa kouluissaan ja päivähoidossa. Mä söin marjapiirakkaa ja mies ei varmaan syönyt mitään. Päivällisaikaan syötiin leipää ja riisikakkuja kera juuston ja paprikan. Illemmalla kun kaikki ovat palanneet kotiin saadaans itten lämmintä ruokaa. Mies aikoo grillata. Jotain.
 
nohh
Pistän juuri uuniperunat uuniin. Sen jälkeen teen ranskankermasta ja tuoreista yrteistä kastikkeen maustumaan. Alkupalaksi väsään salaatin vähän antipastotyyliin, eli oliiveja, latva-artisokkaa, mozzarellaa jne. Lopuksi paistan naudan sisäfileet rosmariinivoissa.
 
"miemie"
Mä syän vain yhden lämpimän aterian päivässä, ja tänään oli perunamuusia ja paistettu ahvenfilee sekä siikafilee. Nyt on kuhaa, ahventa ja siikaa maistuttu tällä viikolla, ei tarvi miettiä miltä maistuvat :)
 
Futura
Lounas pakkasesta perunasuikaleita kahdella eri kasvispussilla, pannulla paistettuna ja makkaraa ja munalättyjä. Päivälliseks kans pikaruokaa eli makaronia jauhelihalla..
 

Yhteistyössä