Mitä teidän lapsilla ( alle8v) on tämän joulun .....

  • Viestiketjun aloittaja tässä näin
  • Ensimmäinen viesti
tässä näin
ykköstoiveina?

Montako lasten toivetta aiot toteuttaa?

( Aluksi mietin, että jospa kohta jo lahjat riittävät. Mutta mitä lapsi vielä kuvastoista näytti, niin tuli mieleen, että mitäs jos niistä vielä muutaman toiveen täyttäisi. Muistan vain omasta lapsuudestani harmistuksen tunteen, kun en jotain tiettyä toivetta paketista löytänytkään. )
 
Bakuganeja on esikoinen toivonut. Ja ainoastaan niitä. Saa nyt synttäri lahjaksi jo, että saas nähdä onko joululahjaksi edelleen noita toiveena.

Toisaalta ihan kiva toive, ei ainakaan mikään ihan hullu kallis :)
 
me ostetaan aina yksi lelu/lapsi. mun mielestä lapsen ei tarvi saada kaikkea toivomaansa, ei se aikuisenakaan tuu saamaan kaikkea mitä se haluaa. jos lapsen toivelistalla on jotain ei-leluja niin niitä voi pyytää mummeilta ja kummeilta. tänä jouluna 7v saa Nikko-kauko-ohjattavan maasturin, 4v saa nukkekodin kalusteineen ja nukkeineen ja 1veelle on kans yks lelulahja vaikkei se ny oo mitään toiveita esittäny. 7v on kans toivonu afrikan tähti-peliä, se laitetaan koko perheen yhteiseen pakettiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25021245:
iPad, iPod, iPhone, läppäri. 7-vuotiaan toiveita. Noista toteutuu vain läppäri ja sekin kolmelle lapselle yhteiseksi.

Pikkasen on hintavia noi toiveet. :D
NO huh, meillä ei 7vuotias ees tiiä mitä noi on :whistle: onko lapsella isompia sisaruksia vai miten 7v on noin valveutunut tälläisistä asioista?
 
Ei tuo seitsemänvuotias ole toivonut mitään.. Pari maalauspohjaa ja jotain muita taiteilijatarvikkeita voisin lapsille ostaa omaksi. Taitaa olla aika tyytyväisiä meidän muksut tällä hetkellä tavara(/lelu)valikoimaansa. Uusi, kunnolla tehty keppihevonen voisi olla kova juttu, tai ihan mittatilauksena lempinukelle tehdyt vaatteet. Parivuotias kuopus ei taida vielä oikein tajuta, että voisi saada jotain uutta.

Toteuttaisin kyllä toiveita, jos lapset niitä esittäisivät. Nyt saan aivan itse miettiä ja yllättää heidät. :)
 
"mie"
Vajaa 4v. toivoo miekkoja, pyssyjä ja jousipyssyjä, joita hänellä on jo ihan liikaa muutenkin :) Meidän muita lapsia ei ole ikinä kiinnostanut tuollaiset lelut. Ehkä tuolle 4v:lle ostetaan joku valomiekka tai vastaava.
 
alkuperäinen vielä jatkaa
minulla lapsi toivoo siis Angry Birds - peliä, yhtä läppärin tapaista peliä, jotain tutkimussysteemiä ( Alga Science ), labyrinttipeliä, Smurffi-peliä ja Autot -teemaan liittyvää legosettiä,
 
alkuperäinen vielä jatkaa
Eedla, no kun kirjoitit, että ei lapsi tule aikuisenakaan saamaan kaikkea mitä haluaa. Niin kyllä aikuisena voi ostaa jotain kivaa itselleen, jos haluaa, eikä sitä kukaan kiellä, että sitä tai tätä tai tuota et saa ostaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen vielä jatkaa;25021356:
minulla lapsi toivoo siis Angry Birds - peliä, yhtä läppärin tapaista peliä, jotain tutkimussysteemiä ( Alga Science ), labyrinttipeliä, Smurffi-peliä ja Autot -teemaan liittyvää legosettiä,
No jos mun muksu esittäis tollaset toiveet niin käskisin sen päättää mikä on se, mitä se haluaa kaikkein eniten muista paitsi peleistä. Sitte sen tärkeimmän toiveen lisäksi voisin ostaa yhden pelin. Mutta jokainen tietysti tekee kuten haluaa. Mä vaan oon sitä mieltä että jos lapsi oppii siihen että saa kaiken mitä se ääneen sanoo niin voi olla isompana vähä vaikeeta huomata ettei se enää pelitäkään.
 
Pojat 7-v ja 3-v
No meil on kans 7-v toivonut IPhonea tai IPadia. Kun kuulemma kaikilla muillakin on... No ei ole saamassa. Lelutoive on Ninjago Lego Tulen Temppeli. Hinta on noin 90 eur, mut saa nyt nähdä ostanko vai en. Kolme vuotias pikkuveli ei ole vielä ilmaissut oikein mitään selkeää toivetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen vielä jatkaa;25021374:
Eedla, no kun kirjoitit, että ei lapsi tule aikuisenakaan saamaan kaikkea mitä haluaa. Niin kyllä aikuisena voi ostaa jotain kivaa itselleen, jos haluaa, eikä sitä kukaan kiellä, että sitä tai tätä tai tuota et saa ostaa.
No mun mielestä se ei liity mitenkään mun alkuperäiseen kommenttiin joka koski sitä että lapsia ei oo hyvä opettaa saamaan KAIKKEA mitä ne haluaa. Tuskin säkään aikuisena voit ostaa ihan kaikkea mitä sattuu tekemään mieli?? Ainakaan itse en tunne yhtäkään sellaista joka niin voisi tehdä...tottakai lapselle voi ostaa juttuja kun se niitä toivoo, mäkin ostan, mutta en kaikkea. Mä ainakin halua opettaa lapsilleni sen asian että kaikkea ei voi saada. Jotain voi saada, joskus isoa ja joskus pientä kivaa, mutta ei kaikkea. Ymmärsitkö nyt pointin?
 
piitii
Toivottu on lelukirja läpi, mutta sitten kysyttäessä ei osaa sanoa mitään ykköstoivetta. Äkkiä laskettuna ainakin kolme mieleistä pakettia on tulossa joissa jotain lelukirjasta näytettyä sisältönä. Legoja katselee niin lelukirjoista, kun kaikkialta muualtakin joten niitä pakettiin varmasti sujahtaa.
 
No meil on kans 7-v toivonut IPhonea tai IPadia. Kun kuulemma kaikilla muillakin on... No ei ole saamassa. Lelutoive on Ninjago Lego Tulen Temppeli. Hinta on noin 90 eur, mut saa nyt nähdä ostanko vai en. Kolme vuotias pikkuveli ei ole vielä ilmaissut oikein mitään selkeää toivetta.
Mun pojan luokalla ei ainakaan oo kellään sellaisia. Ihan tavis peruspuhelimet niillä on eikä mitään muuta sen ihmeellisempää. Mutta ehkä jossain päin ekaluokkalaiset on harrastaa tollaisia juttuja kuin iphone ja ipad.
 
No jos mun muksu esittäis tollaset toiveet niin käskisin sen päättää mikä on se, mitä se haluaa kaikkein eniten muista paitsi peleistä. Sitte sen tärkeimmän toiveen lisäksi voisin ostaa yhden pelin. Mutta jokainen tietysti tekee kuten haluaa. Mä vaan oon sitä mieltä että jos lapsi oppii siihen että saa kaiken mitä se ääneen sanoo niin voi olla isompana vähä vaikeeta huomata ettei se enää pelitäkään.
ei se yksi päivä vuodessa niin tärkeä kasvatuksen kannalta ole..meillä lapset on aina saaneet pienenä paljon lahjoja, ja nyt 14v toive on videokamera, joka sille on jo luvattu sillä ehdolla et auttelee mua kotitöissä koko syksyn (siis tekee ylimääräisiäkin hommia, eikä niitä mitä on aina tehnyt ) ja 18v ei ole toivonut mitään, eikä varmaan mitään ihmeellistä edes saa.

se et toiset lahjoo lapsiaan jouluna monella lahjalla, ja arvokkaillakin, ei automaattisesti siis tarkoita sitä et lapset isompina haluaa kaiken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;25021447:
ei se yksi päivä vuodessa niin tärkeä kasvatuksen kannalta ole..meillä lapset on aina saaneet pienenä paljon lahjoja, ja nyt 14v toive on videokamera, joka sille on jo luvattu sillä ehdolla et auttelee mua kotitöissä koko syksyn (siis tekee ylimääräisiäkin hommia, eikä niitä mitä on aina tehnyt ) ja 18v ei ole toivonut mitään, eikä varmaan mitään ihmeellistä edes saa.

se et toiset lahjoo lapsiaan jouluna monella lahjalla, ja arvokkaillakin, ei automaattisesti siis tarkoita sitä et lapset isompina haluaa kaiken.
No jokainen tekee kuten tykkää. Meillä on kyseinen tyyli eli yksi lahja ostetaan lasta kohti ja sillä sipuli. Jos on enempi toiveita niin saapi esittää niitä muille sitten, mutta ei ne sittenkään kaikkea saa. Toisaalta, meillä lapset saa pitkin vuotta kaikenlaista pientä ja suurta(mutta eivät kuitenkaan KAIKKEA mitä haluavat :D), emme keskitä niitä jouluun ja synttäreihin. Ehkä joku sitte ostaa vain jouluna säkkikaupalla tavaraa, en tiedä. Mua ärsyttää sellanen tavarakeskeinen joulu. Jonain jouluna lapset sai hirveän määrän paketteja kun sukulaiset oli ostaneet tavallista enemmän ja siinä kävi niin että muut tavarat lojui käyttämättöminä nurkassa ja sillä yhdellä mieluisimmalla vaan leikittiin. Sillon päätin lopullisesti että jatkossa meille ei osteta eikä kukaan muukaan saa tuoda krääsää a:sta ö:hön kun ei niillä sitten leikitä. Monta lelua laitoin tuolta joululta kirpparille käyttämättöminä. Ei niinku mitään järkeä sellaises mun mielestä.
 
"vieras"
Ei meidän nelivuotias ole osannut vielä esittää ainuttakaan toivetta. Viime vuonna toiveiden miettiminen alkoi kun joulukalenterin sai ekan kerran avata ja toiveet vaihtui päivittäin, joten odotin aika lähelle joulua ennen kuin ostin hänen joululahjansa. En tosin muutenkaan ymmärrä miksi jouluhössötys ja lahjojen ostaminen pitäisi aloittaa jo marraskuun alussa.
 

Yhteistyössä