Mitä teidän koululaiset vie opettajalle nyt kun koulu loppuu?

  • Viestiketjun aloittaja koululaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti
"hansu"
Löytyi sivusto, josta saa ainakin kivoja asuja, liukkareita ja kondomeita. Alennuskoodi on KANTISALE ja on kai voimassa pitkään.
Tilasin ja toimi. Pitää vain älytä mennä Ostoskoriin ennen tilauksen vahvistamista ja täyttää tuo koodi.
Aurinkoa ensiviikolla,
Hanna

Ps. Kondomit ei-toivottaville
 
"Mie"
Ei yhtikäs mitään nyt eikä jatkossakaan. Minusta ei tarvitse lahjoin muistaa. Saavat työstään palkan. Korkeintaan kiitos riittää. Kuopus oli viimistä päivää hoidossa, kun menee syksyllä kouluun. Hoidossa aloitti runsas 2 vuotiaana. Mitään en hoitajille vienyt. Suullisesti kiitin hyvistä hoitovuosista.
 
"viera"
Lapsi ei ole itse ilmaissut että haluaidi viedä jotain. Siispä ei vie.
Onko muissakin asioissa ja kasvatuksessa sama periaate teillä?

- Lapsi ei kiitä itsenäisesti asioista, siis ei sitten kiitä
- Lapsi ei ilmaise haluaan mennä nukkumaan, ei siis nuku
- Lapsi ei ilmaise palelevansa pakkasella, joten voi mennä vaatteitta ulos

Missä ohjaatte lasta hyviin tapoihin vai pitääkö lapsen keksiä ja ilmaista kaikki itse? Aika paljon vaadittu lapselta.
 
"MEE"
Vievät ruusut kumpikin koululainen opettajalleen, samaten avustajalle. Tekivät itse kortit ja kirjoittivat mitä halusivat. Minulla ei ole pahaa sanaa sanottavana opettajista. He opettajat lapsiani. Ovat opettaneet lapseni lukemaan, laskemaan ja kirjoittamaan. Ovat lohduttaneet ja tukeneet. Kannustaneet. Miksi ei voisi viedä 3 euron ruusua kiitoskortin / hyvän kesän toivotuskortin mukana? Jos opettaja ei arvosta, ei sitten. Me haluamme tämän verran muistaa ihmistä joka on merkittävässä roolissa lapsiemme elämää.
 
"sipsi"
[QUOTE="MEE";29963919]Vievät ruusut kumpikin koululainen opettajalleen, samaten avustajalle. Tekivät itse kortit ja kirjoittivat mitä halusivat. Minulla ei ole pahaa sanaa sanottavana opettajista. He opettajat lapsiani. Ovat opettaneet lapseni lukemaan, laskemaan ja kirjoittamaan. Ovat lohduttaneet ja tukeneet. Kannustaneet. Miksi ei voisi viedä 3 euron ruusua kiitoskortin / hyvän kesän toivotuskortin mukana? Jos opettaja ei arvosta, ei sitten. Me haluamme tämän verran muistaa ihmistä joka on merkittävässä roolissa lapsiemme elämää.[/QUOTE]

Kiitos :) Tässäpä kiteytyi minunkin ajatukseni asiasta, en osannut noin hyvin sanoiksi pukea :heart: Tytön ope on kaikin tavoin muistamisensa ansainnut - vaikka toki tiedän hänen palkanmaksajansa olevan kotikuntamme :)
 
vieeras
Esikon opelle menee kimppalahja. Ja nuoremman opelle ei olisi kiinnostanut hirveästi mitään ostaa kun on kaikenkaikkiaan ollut jotakuinkin hankala pitkin vuotta - mutta ruusu saa riittää.
 
vieruus
Poika siirtyy yläasteelle niin omalle opelle metallinen luottokorttilompakko, kouluavustajalle enkelikoru ( on auttanut paljon poikaa ) ja keittäjälle avaimenperä. Noita viini ym. alkoholilahjoja en ymmärrä koska lahjat menee lapsilta.
 
Peyote
[QUOTE="viera";29963673]Onko muissakin asioissa ja kasvatuksessa sama periaate teillä?

- Lapsi ei kiitä itsenäisesti asioista, siis ei sitten kiitä
- Lapsi ei ilmaise haluaan mennä nukkumaan, ei siis nuku
- Lapsi ei ilmaise palelevansa pakkasella, joten voi mennä vaatteitta ulos

Missä ohjaatte lasta hyviin tapoihin vai pitääkö lapsen keksiä ja ilmaista kaikki itse? Aika paljon vaadittu lapselta.[/QUOTE]

Luuletteko että opettajat oikeesti kaipaa niitä teidän väenvängällä hommattuja lahjuksia? Ymmärtäisin vielä jos lahja olisi edes lapselta itseltään...
 
Päikkäriin vietiin koko henkilökunnalle laadukasta aurinkorasvaa. On pieni talo ja kaikki hoitaa kaikkia. Opeille lapset vievät huomenna hyvää kaakaota. En tiennyt, ovatko teen vai kahvin juojia niin siksi kaakao.
Itse aikanaan toimin lto:na ja ilahduin aidosti jokaisesta muistamisesta. Palkkaa toki sain, mutta kyllä kiitos lämmitti ja haluan itsekin kiittää.
 

Yhteistyössä