Mitä teidän koululaiset vie opettajalle nyt kun koulu loppuu?

  • Viestiketjun aloittaja koululaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti
"kukka"
Kesäkukan nätissä astiassa viepi opelleen. Ite opettajana oon kans sitä mieltä, ettei oo millään lailla pakollista viedä mittään. Itestä on kiva saada pienten ite tekemä kortti tms. :)
 
Neljän mutsi
Meilä muistetaan (pienesti) aina opettajia, kiitoksena hyvästä työstä.

Esikoisen ollessa toisellaluokalla, muistan ikuisesti yhden lapsen hädän ja itkun, kun kysyi hätääntyneenä äidiltään "äiti, miksi minä en saanut antaa opettajalle mitään?". Lasta ilmeisesti harmitti kovin, kun suurin osa muista antoi muistamisensa pidetylle opettajalleen.
 
hyvää mieltä
Tietenkin saa palkkansa työstä :), mutta onhan se kiva toivotella hyvät kesät ja kiittää hyvästä kouluvuodesta. Ketäpä ammattilaista et kiittäisi, jos teet hänen kanssaan koko vuoden päivittäin töitä?!

Meillä poika vie itse kasvattamansa kukan taimen ja pienen kortin. Yleensä vieminen meiltä on serviettipaketti-suklaalevy-linjaa. Minusta se on ihan mukava pieni tervehdys.
 
Neljän mutsi
Itse en kanssa ymmärrä tuota "palkkansa he jo saavat"-ajatusta. Olen kiitollinen hyvästä työstä ja toki siitä haluan muistaa.

Samalla ajatusmaailmalla en olisi muostanut kotisairaanhoitoa, heidän hoidettuaan äitiäni tai vastaavasti meillä oli rakennusmiehiä ja päivittäin heille keitin kahvit, muutaman kerran saivat ruuankin. Palkkansa toki hekin saivat, mutta missä inhimillinen käytös toisia kohtaa?!
 
Saatan tässä iltasella jotkut horsmat hakea, jos löytyy halvalla kivat.

Jos ei löydy, niin olkoot.

Ihan silleen kovin ihmeitä ei edes lompakko kestä, jos haalin esikoisen opelle, eskarilaisen opelle ja apuopelle, ja kolmannen ja neljännen päiväkodin hoitajille ja opeille jokaiselle jotain. Siinähän on kymppitolkulla selällään sit jo.
 
"sipsi"
Ei mitään. Opettajalle maksetaan palkkaa siitä, että se opettaa. Ei siitä tarvitse oppilaiden palkita opettajaa mitenkään.
:LOL: Tämä varmaan oli vitsi?

Meillä vie käsinpainetun tyynyliinan. Niin huippuope, luotsasi luokan yläkoulun läpi, monia monia hankaluuksiakin matkassa oli mutta maaliin pääsivät kaikki. Ja opella oli monessa asia lopputulokseen päästessä kyllä merkittävä rooli.

Ei tuo onneksi kaada tätä taloudellisesti ajoittain keinuvaa kotilaivaa ei suuntaan ei toiseen :)

Minä olen vienyt kukat sairaalaan ja kotihoitoon, kun loppuun saakka hoitivat läheiseni. Samoin alakoulun luokanopelle, eskariin, päiväkotiin jne olen pienet muistamiset vienyt. Minulle tuollainen "se saa palkkansa ei se mitään tarvitse" ajatusmaailma on täysin vieras. Mutta kukin tavallaan, toki :)
 
Peyote
Lehdissä olleet "näitä lahjoja opet vihaavat"-jutut ei ainakaan innosta hankkimaan mitään. Jos itse olisin ope, olisin ehkä helpottunut, etten saa mitään lasten muovailemia koruja yms.
 

Yhteistyössä