mitä teidän 4kk ikäset syö päivän aikana ja kuin paljon?

meillä syö aamulla ja illalla velliä koko purkin,2 kertaa lämmintä ruokaa puoli prk kerralla ja lisäksi maitoo ja 2 kertaa hed.sosetta puoli prk kerralla jossai välisä..hed.sose voi jäädä joinakin päivinä syömättä..riippuu miten nukkuvat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:32 äitix4 kirjoitti:
Meidän 4kk ikäinen syö rintamaitoa aamulla, päivällä ja illalla sekä pari kertaa yöllä. Ja hyvin kasvaa :D Eipä oo ees tullu mielee sosetta antaa :D
meillä alotettii soseiden antaminen siitä syystä jo 3kk iässä ku maidon kulutus oli nii mahotonta,160 ml syöntikerralla ni neuvolassa sanoivat et ihan hyvin voi jo alottaa kiinteät. :)
 
Meillä poika 4 ja puol kk syö aamulla 06 maissa 100ml pepovelliä + maitoa (Nannia) joku 50ml.
8lta ylös ja taas menee maitoa joku 120ml,
puol 10 maitoa joku 90-120ml ennen ekoja päikkyjä.
12 aikaan syödään vihannes sosetta pari ruokalusikallista ja maitoa päälle. 15 aikaan taas maitoa noin 120ml.
17 aikaan hedelmäsosetta puoli purkkia ja maitoa vaihteleva määrä, noin 50-90ml ennen unia.
Klo 19-20 taas maitoa 120ml.
Illalla 21-22 pepovelliä 100ml ja maitoa loraus mukaan.
Seuraavana aamuna 05-06 taas kaikki sama alusta.. =)

 
www
Syöpäs teitin vauvat paljon :eek: Meillä poika 4,5kk syö rintaa aina kun tahtoo ja klo 13-14 maistellaan vähän soseita (n.1tl) Joskus on isi pullosta antanut Nannia ja poika syö max100ml. Niin ja syö n.3-4 tunnin välein.
 
juupa
Meillä poika pari pv vajaa 4kk ja syö KOKOAJAN :/ Siis päivällä...yöt nukkuu heräämättä n.9h mutta päivisin max.2h tulee taukoa syömiseen,yleensä 30-60min välein joka tod.on liian usein.kerrallaan en saa menemään kun n.100ml vaikka edellisestä syömisestä on aikaa (yöunien jälkeen).Kiinteitä olen yrittänyt alotella,mutta ei oikein maistu ja mielestäni masua vääntää kun niitä antaa.velleissä aikamoinen homma,kun allerginen vauva niin pitäisi aamulla keittää ja varmaan harva vauva jaksaa odotella siinä puolisen tuntia ennen kun ruokaa saa.Olen NIIN TÄYNNÄ tätä jatkuvaa kitinää,poika ei ole IKINÄ tyytyväinen,en tiedä mistä johtuu..Jatkuvasta nälästä,liiasta syömisestä vai yleisestä v.itutuksesta... ;) Jos jollakulla vinkkejä,niin otetaan vastaan kiitos..Joskus kun tuo 2-v esikoinenkin kaipaisi äidin aikaa :)
 
www
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 17:56 juupa kirjoitti:
Meillä poika pari pv vajaa 4kk ja syö KOKOAJAN :/ Siis päivällä...yöt nukkuu heräämättä n.9h mutta päivisin max.2h tulee taukoa syömiseen,yleensä 30-60min välein joka tod.on liian usein.kerrallaan en saa menemään kun n.100ml vaikka edellisestä syömisestä on aikaa (yöunien jälkeen).Kiinteitä olen yrittänyt alotella,mutta ei oikein maistu ja mielestäni masua vääntää kun niitä antaa.velleissä aikamoinen homma,kun allerginen vauva niin pitäisi aamulla keittää ja varmaan harva vauva jaksaa odotella siinä puolisen tuntia ennen kun ruokaa saa.

Etkö voi antaa kaupan valmisvellejä? Niitä on useita eri makuja esim. maissivelli, peruna-porkkana, riisi. Vai siis allerginen noille kaikille?
 
Täällä tiuhaan syövä poitsu.. Tissiä 1-2h välein.. yöllä ainakin 2h välein.. soseita menee päivällä joku puoli purkkii, vässään ite kasviksista ja illalla sama puolikas kasviksia.. ihanaa ois ku joskus saisi nukkua.. kiinteet uppoo niin et poika suu ammollaan ja sätkii joka suuntaan..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:32 äitix4 kirjoitti:
Meidän 4kk ikäinen syö rintamaitoa aamulla, päivällä ja illalla sekä pari kertaa yöllä. Ja hyvin kasvaa :D Eipä oo ees tullu mielee sosetta antaa :D
[/quote
Ja nyt sä luulet tietysti olevas maailman paras äiti kun et antanu soseita vielä neljän kuun ikäselle! Kaikki vauvat on erilaisia, toisille riittää maito, toisille ei!
 
myyrailee
Kylläpäs tunteet kuumenee. Yksilöitähän me kaikki ollaan....

Mulla ei ole mitään tarkkaa aikataulua, mutta aamusta pari-kolme kertaa poika juo/syö Tuttelia.
Sitten (n. klo12-13) on vihannessoseen aika, joskus menee purkki, joskus puoli.
Seuraavaksi maitoa kerran tai kaksi.
Sitten viiden-kuuden aikaan hedelmä/marjasosetta, yleensä syö koko purkin.
Sitten taas maitoa ja iltasella ysin kieppeissä velli-maitoa ja vielä kerran maitoa.

Tänään oli tosin taas yksi poikkeus, kun hampaiden tulo vaivaa. Illalla ei mennyt alas kuin viileä hedelmäsose pitkän itkun ja vaikerruksen jälkeen (ja supon).
Muutenkin nuo syömiset vaihtelee päivittäin unien mukaan.
 
Meidän 3,5 kk tyttö syö päivällä n. 120 ml kerralla 3-4 tunnin välein, iltaisin ennen nukkumaan menoa on nyt parin päivän aikana syönyt melkein 3 dl kerralla. Olen antanut päivisin maistella hieman pottua, mietin tässä että pitäisikö lisätä potun määrää kun nuo iltamäärät ovat mielestäni huimia!
 
Meillä 3,5kk poika syö aamulla 6 aikaan 160ml maissivelliä ja seuraavalla syötöllä 9 aikaan loput vellit purkista sekoitettuna maitoon yhteensä 120-140ml. Ruokailut ovat n 3h välein ja joka kerralla (paitsi aamun 2 ekalla syötöllä ) annan 2 rkl sosetta ja päälle juo 80-120ml maitoo. Yöunille poika menee siinä klo 23 ja sitten taas nukutaan sinne kuuteen asti.
 
Meidän poika syö 4-5kk ikäisenä näin: Noin 7.00 aikaan 200ml maitoa, 9:-10:00aikaan puol-purkkia sosetta ja vähän maitoa päälle, 12;00 niin maitoa (180-200ml). n.15:00 niin loput sitä sosetta ja maitoa (140-160ml) ja illalla n.18:30-19:30 niin 200ml maissivelliä. Ja menee heti yöunille syönnin jälkeen ja herää aamulla seuraavan kerran. Meillä aika säännölliset ruoka-ajat,nyt jo :)
 
no meillä poika tänään tasan 4 kk ja aamulla syö 200 ml maissivelliä, noin klo 11 menee kasvissosetta varmaan noin puoli purkkia (teen itse soseet niin en tarkkaan osaa arvioida)+140 ml maitoa, klo 14 menee purkki hedelmä/marjasosetta+140 ml maitoa, klo 17 syö puoli purkkia kasvissosetta tai sitten peruna-porkkanavelliä+maitoa ja klo19-20 syö taas 200 ml maissivelliä ja yöllä herää kerran syömään noin 160 ml maitoa

omasta mielestä tuo määrä tuntuu hurjalta, mutta en nyt lasta nälässäkään voi pitää... olen maitoa yrittänyt antaa välillä ja jättänyt jonkun vellin tai soseen pois, mutta kun ei kelpaa niin ei kelpaa tuo maito :kieh:

 
satup79
Täällä 4,5kk poika. Syö tissiä vähän väliä, kerroissa en pysy edes mukana. 10-11 aikaan kasvis soseita ½-1 purkkia(suurinpiirtein, itse tehty) ja illalla on syönyt 19 aikaan toisen soseaterian. Nyt siirrytään syömään puuro illalla ja ilta sose sit aikaisemmin. Yöllä syö vielä 2-4kertaa tissiä :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitix3:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:32 äitix4 kirjoitti:
Meidän 4kk ikäinen syö rintamaitoa aamulla, päivällä ja illalla sekä pari kertaa yöllä. Ja hyvin kasvaa :D Eipä oo ees tullu mielee sosetta antaa :D
meillä alotettii soseiden antaminen siitä syystä jo 3kk iässä ku maidon kulutus oli nii mahotonta,160 ml syöntikerralla ni neuvolassa sanoivat et ihan hyvin voi jo alottaa kiinteät. :)


meillä on mennyt 200ml 3,5 viikkoisesta :D
 
Poika on 5kk
Aamulla n. klo 8 imetys. Sitten aamu-unien jälkeen klo 11 imetys ja sen jälkeen vajaa purkillinen kasvissosetta. Seuraavat 1-2 ateriaa ovat tissimaitoa ja klo 16-17 imetys + puoli purkillista hedelmäsosetta. Nyt uutena tulokkaana iltapuuro klo 19 ja päälle luumusosetta. Klo 20 imetys ja yöunille...
Yöllä syö 2 kertaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja äitix3:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:32 äitix4 kirjoitti:
Meidän 4kk ikäinen syö rintamaitoa aamulla, päivällä ja illalla sekä pari kertaa yöllä. Ja hyvin kasvaa :D Eipä oo ees tullu mielee sosetta antaa :D
meillä alotettii soseiden antaminen siitä syystä jo 3kk iässä ku maidon kulutus oli nii mahotonta,160 ml syöntikerralla ni neuvolassa sanoivat et ihan hyvin voi jo alottaa kiinteät. :)


meillä on mennyt 200ml 3,5 viikkoisesta :D
No nyt helpottaa! Tuntuu että meidän poika söisi hevosenkin jos sellainen jostain nenän eteen kannettaisiin. Ja että hän on tässä suhteessa ainoa... vaan onneksi ei, eikä edes "pahin" =) Nyt kuusi viikkoa vanha ja kerralla menee maitoa 100-150ml. Mä luulin että se on PALJON! Jotenkin neuvolassakin saa aina silmät pyöreenä kattella kun menee painossa kaikkien käyrien yläpuolella. Mutta jos on nälkä niin sitten, vauvat on yksilöllisiä.
 
Voi jösses...
Pitäiskös meidän alotella oikein urakalla tuo syöminen...POika 4,5 kk ja me vasta bataattia ollaan päivisin kerran syöty.Noin viikon ajan.
Ei kyllä kauheita määriä maitoakaan kisko,no iltasella kyllä mutta muuten maitoa menee n.1,5 desiä.
Oon pitänyt sitä ihan normina.
Illalla kiskoo 2 desiä kyllä.Mä kun olin aatellut että puurot seuraavaks ja lisäillään pikkuhiljaa bataatin joukkoon pakkasesta kaali-porkkana ja muita mitä sinne oon tekassut.
Niin,tuleehan sitä lihatkin jo kohtapuolin,mutta poika kasvaa hyvin,nukkuu yöt 8-10 (vielä unessä eli nyt nukkunut jo 11 h putkeen) päivisin syö 4 h välein eli en ole kiirettä pitänyt.

Yllätyin kyllä noista määristä.Mutta tosiaan eipä tuo poikanen ihan vauva enää ole!!
 
Meillä tyttö reilu 4 kk ja soseita aloiteltu maistelemaan, mutta hintsusti vielä menee, eli aamupäivällä bataattia noin 2-3 tl ja iltapäivällä pikkuisen luumua tai ruusunmarjaa. Maitoa syö päivisin noin 3-4 tunnin välein noin 120-175 ml ja yöllä syö kerran tai max. kaksi. Mitenkä teillä muilla on tuon soseen ja maidon kanssa, että annatteko ensin soseen ja päälle heti maitoa? Meillä ei tahdo huolia soseiden jälkeen maitoa, eikä kyllä oikein hetken päästäkään...
 

Yhteistyössä