mitä teiän perusruokiin kuuluu?

siis huviks kyselen mitä kukakin yleensä syö/tekee perheelleen!?!? /mikä teillä kelpaa ym! itestä väliin tuntuu ettei mikään kelpaa esikoiselle (5) tai miehelle! aina sais tehdä kasvissosekeittoa muksulle ja miehelle jauheliharuokaa!! kanaa teen vaan itelleni, no esikoisellekin kyl laitan, jos ei kelpaa ni olkoon syömättä.

meil on jauhelihakeitto, risotot, pastat, pataruoat(jauhelihatietty), nakki/ jauheliha/muna/kala-kastikkeet+perunat, kirjolohikeitto, kala-riisipata, muusi+lihapullat/nakit/pinaattiletut, kasvissosekeitto lapsen herkku, lasagne,makaronilaatikko, janssonin/kirjolohi kiusaus, hernekeitto.....

näitä mm, mutta kun ois kiva keksiä jotain uuuuuusia mitkä kävis!!! tai sitten syön yksinäni ja muut syömättä. kana-riisipataa tai laatikkoa teen myös mut sit mies tarvii jotain muuta kun se kana EI käy.... prkle....
 
Meillä teen ihan sitä mihin on varaa. Mies ei tykkää kylläkään jauhelihasta eikä broilerista, mutta syö kyllä ihan mukisematta kaikki mitä teen. Perunoita pitäisi olla joka päivä, koska makaroonilla ja riisillä ei mieheni vatsa täyty. Lapset tykkäävät kyllä makarooniruuista ja jauhelihakastikettakin saisi olla joka päivä. Valmisruokia käytän joskus, kuten tänään. Ostin Palvarin lihapyöryköitä. Perunat on kiehumassa ja kastikkeeksi teen ihan pussista sienikastiketta. :p
 
Meillä on myös nirson puoleinen isäntä.
Sille ei kelpaa kana/ broileri fileina, suikaleina tai hornetteina.
Fileinä menee paistettuna, suikaleina viilokissa, muuten ei mene.
Onneksi esikoisemme tykkää broilerista, niin voin tehdä mulle ja hänelle erinlaisia broileri ruokia.

Yleensä ruokavalioomme kuuluu, kaikenlaiset jauheliharuoat, pasta, riisi, peruna, naudan-/possunliha, esim. karjalanpaisti, suikalekastikkeet ja keitot.
Mieheni pitäisi melkein joka päivä saada ruoaksi perunaa ja jonkinmoista kastiketta. Mutta mua ei jotenkaan innosta peruna ja kastikeruoat aina.
Olen välillä sanonut hänelle, että voisit itse tehdä välillä ruokaa ja kastikkeesi. Mutta vastaukseksi tulee vain että silloin kastikkeesta tulee liisteriä jos hän sen tekee.
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja ToPsY:
Meillä on myös nirson puoleinen isäntä.
Sille ei kelpaa kana/ broileri fileina, suikaleina tai hornetteina.
Fileinä menee paistettuna, suikaleina viilokissa, muuten ei mene.
Onneksi esikoisemme tykkää broilerista, niin voin tehdä mulle ja hänelle erinlaisia broileri ruokia.

Yleensä ruokavalioomme kuuluu, kaikenlaiset jauheliharuoat, pasta, riisi, peruna, naudan-/possunliha, esim. karjalanpaisti, suikalekastikkeet ja keitot.
Mieheni pitäisi melkein joka päivä saada ruoaksi perunaa ja jonkinmoista kastiketta. Mutta mua ei jotenkaan innosta peruna ja kastikeruoat aina.
Olen välillä sanonut hänelle, että voisit itse tehdä välillä ruokaa ja kastikkeesi. Mutta vastaukseksi tulee vain että silloin kastikkeesta tulee liisteriä jos hän sen tekee.

Heh, ihania miehiä.
:D

Olkoon syömättä sitten, nih!
 
Meidän perusruokia on jauhenlihakeitto, makaronimössö ( laatikko ilman uunissa käyntiä) , Ranskalaiset ja kalapuikot/nugetit, kana ja riisi, jauhenlihakastike ja perunat, paistit eri lihoista ym näitä tavallisia.

Pitää nyt sanoa että meillä mies on paljon enemmän kaikkiruokaisempi kuin minä. Minä nirsoilen paljon enemmän!

Muoksis. Mä en nyt oikein ymmärrä miks toi hymiö tuli tohon...
 
Yap
lohikiusaus
italian pata
siskonmakkara keitto
makaroonilaatikko
lihamureke+muussi
chevre kana
kinkkupasta
lihapullat+muussi
lihapata+makarooni
nakkiperunasose laatikko
janssonin kiusaus
spagettia+tomaattijauheliha kastike
naudan sisäfilepihvit+bataatti pyre
tonnikala pasta
jauheliha-kasviskastike +perunat
maksakastike
silakka rullia+muussi
lasange
broileri lasange
lohkoperunat+pihvit
lindströmin pihvit+muussi
kananuudeli wok
kalkkunafile+perunat
jauheliha keitto
maksapihvit+muussi
nakkikastike ja perunat
kermapossupihvit+perunat
mustamakkara+muussi
kanapasta
uunijuurekset +lehtipihvit
täytetyt paprikat
jauhemaksapihvit+muussi
katkarapu canneloonit
risotto ja kanapihvit

tossa mun perusruokia....mitä tulee tehtyä useammin
 
tattis! meil ei käy ees kinkku miehelle, tai mitkään suikaleet ym, lihoista vain jauheliha ja nakki/makkara! että kyllä väliin keittää......... :headwall: ite en siedä maksaa. ottaa vaan aivoon väliin kun tulee tehtyä jopa 3 tai 4 eri ruokaa!! kokoajan sais olla hellan ääressä!! tai sitten täytyis noita valmiitakin sortua enemmän ostaan, ainakin miehelle. muttakun tuntuuet syö niitä jo töis
 
tässä mm. listaa http://keskustelu.kaksplus.fi/haku?q=Jaanuska&searchoptions=18&dd_begin_search=27&mm_begin_search=10&yyyy_begin_search=2006&dd_end_search=27&mm_end_search=10&yyyy_end_search=2007&searchtarget=threads

 

Yhteistyössä