mitä tehdä..

• Viestiketjun aloittaja kaveriäidin huumeiden käyttö
  • Ensimmäinen viesti
"rtee"
Alkuperäinen kirjoittaja Jyrkkä EI huumeille;24432746:
Jos alkoholin käyttö olisi riippuvuuskäyttöä, niin kyllä. Jos alkoholin käyttö on holtitonta, rikosrekisterissä pahoinpitelyjä, varkauksia jne, niin minusta sellaiset vanhemmat eivät lapsia ansaitse. Jos vanhemmat antaa lapsille alkoholia, lapset pois. Koska alkoholin käytölle on ikäraja 18v.
Mutta, koska huumeet on laittomia, ei huumeiden käyttäjillä pitäisi lapsia olla. Sellainen vanhempi ei VOI olla vastuullinen hyvä isä tai äiti, jolla on huumeriippuvuus.
Mutta tässähän ei ollutkaan kyse riippuvuudesta vaan ilmeisesti viihdekäytöstä.

Todella "hälyyttävä" tutkimus kannabiksesta... Mainitsepa joku päihde, joka ei aiheuta kaikennäköisiä haittavaikutuksia teini-ikäisillä. Nyt puhutaan aikuisten ihmisten viihdekäytöstä.

Mitä tähän tapaukseen tulee, niin voihan se olla, että siellä niitä huumausaineita nautitaan liikaa, en voi tietää. "Enempikin aineita" ei ole mikään määrä, mikä kuitenkaan sanoisi, että käyttö on satunnaista viihdekäyttöä kummempi. Minä en todellakaan tarkoita, että ap olisi jotenkin voinut "käännyttää" ystävänsä streittariksi. Minä vain oletan, että ystävän tehtävä on jokin muu, kun käydä juoruamassa viranomaisille heti kun ystävä tekee jotakin, mistä ei itse pidä. Vaikka kyseinen perhe olisi huumeriippuvainen, niin hyvä ystävä olisi silti keskustellut ja tutkinut, eikä vaan hutkinut.

"..."
Todella "hälyyttävä" tutkimus kannabiksesta... Mainitsepa joku päihde, joka ei aiheuta kaikennäköisiä haittavaikutuksia teini-ikäisillä. Nyt puhutaan aikuisten ihmisten viihdekäytöstä.

Mitä tähän tapaukseen tulee, niin voihan se olla, että siellä niitä huumausaineita nautitaan liikaa, en voi tietää. "Enempikin aineita" ei ole mikään määrä, mikä kuitenkaan sanoisi, että käyttö on satunnaista viihdekäyttöä kummempi. Minä en todellakaan tarkoita, että ap olisi jotenkin voinut "käännyttää" ystävänsä streittariksi. Minä vain oletan, että ystävän tehtävä on jokin muu, kun käydä juoruamassa viranomaisille heti kun ystävä tekee jotakin, mistä ei itse pidä. Vaikka kyseinen perhe olisi huumeriippuvainen, niin hyvä ystävä olisi silti keskustellut ja tutkinut, eikä vaan hutkinut.
Eipä tuollaisiin toisten huume-hommiin ole järkevää sotkeutua edes keskustelemalla, ellei tieten tahtoen halua paskaa samalla omaan niskaansa. Tuskin se ensinnäkään yhtään mitään auttaa.
Ihan hyvä näin. Ja edelleen, aihetta huoleen olikin, joten ap teki aivan oikein kun meni suoraan ls:n puheille.

mitäs läksit

Huomaa, kuinka puolustelet selvästi omaa huumeiden käyttöäsi, niin kovin puolustuskannalla olet. Hae apua.

Yhteistyössä