mitä tehdä..

• Viestiketjun aloittaja kaveriäidin huumeiden käyttö
  • Ensimmäinen viesti
Ei todellakaan ole lasten suojelun asia jos lapsella kaikki hyvin ja normaaliarki! Se mitä vanhemmat vapaa hetkinään nauttii ei kiinnosta lastensuojelua jos lapsella muuten kaikki hyvin, ei niillä ole mitään näyttöä puuttua mihinkään vain sen perusteella että vanhemmat on käyttäneet laittomia aineita.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";24409739]Mistä tiedät, että on vetänyt vain kerran?[/QUOTE]

No tää täs just se pointti,en mäkään soittelisi sossuille jos frendi juo viikonloppuisin lapsen ollessa hoidossa mutta jos epäilisin sitä tapahtuvan myös lapsen läsnäollessa oli asia hyvä tarkistaa.

• Tykkää
Reactions: Arwen Undomiel
"..."
Ei todellakaan ole lasten suojelun asia jos lapsella kaikki hyvin ja normaaliarki! Se mitä vanhemmat vapaa hetkinään nauttii ei kiinnosta lastensuojelua jos lapsella muuten kaikki hyvin, ei niillä ole mitään näyttöä puuttua mihinkään vain sen perusteella että vanhemmat on käyttäneet laittomia aineita.
Mutta ei kukaan meistä eikä myöskään ap voi tietää, mitä siellä seinien sisällä vielä tapahtuu.
Yhdet huumebileet, joten voisin kuvitella ettei ole ainoat. Ja muutenkaan ei vaikuta oikein tasapainoiselta ihmiseltä ap:n kaveri.
Mielestäni edelleen on oikein hyvä tarkastaa tilanne!

Ap, tulethan kertomaan miten asian hoidit, sain sellaisen käsityksen että olet menossa ls:n puheille. Hatunnosto sinulle siitä!!

"Vieras"
[QUOTE="vieras";24409815]No tää täs just se pointti,en mäkään soittelisi sossuille jos frendi juo viikonloppuisin lapsen ollessa hoidossa mutta jos epäilisin sitä tapahtuvan myös lapsen läsnäollessa oli asia hyvä tarkistaa.[/QUOTE]

Huumeita nauttivat harvoin käyttävät vain kerran, ja kaverihan oli niitä käyttänyt aikaisemminkin. Kaverit myös aineissa, kertoohan se jostakin.

[QUOTE="...";24409824]Mutta ei kukaan meistä eikä myöskään ap voi tietää, mitä siellä seinien sisällä vielä tapahtuu.
Yhdet huumebileet, joten voisin kuvitella ettei ole ainoat. Ja muutenkaan ei vaikuta oikein tasapainoiselta ihmiseltä ap:n kaveri.
Mielestäni edelleen on oikein hyvä tarkastaa tilanne!

Ap, tulethan kertomaan miten asian hoidit, sain sellaisen käsityksen että olet menossa ls:n puheille. Hatunnosto sinulle siitä!![/QUOTE]

Teet siis itse myös ilmotuksen ystävistäsi jotka näet baarissa joskus kerran viikonloppuan humaltuneena ja lapset hoidossa? Ethän voi mitenkään tietää onko kotona ongelmia kun kuitenkin käyttävät kyseistä päihdettä!

[QUOTE="Vieras";24409842]Huumeita nauttivat harvoin käyttävät vain kerran, ja kaverihan oli niitä käyttänyt aikaisemminkin. Kaverit myös aineissa, kertoohan se jostakin.[/QUOTE]

Itseasiassa psykedeelejä käyttävät saattavat käyttää hyvin sen kerran vuodessa tms, hyvin paljon harvemmin kuitenkin kuin alkoholin käyttäjät!

"..."
Teet siis itse myös ilmotuksen ystävistäsi jotka näet baarissa joskus kerran viikonloppuan humaltuneena ja lapset hoidossa? Ethän voi mitenkään tietää onko kotona ongelmia kun kuitenkin käyttävät kyseistä päihdettä!
Täytyy sanoa edelleen, että on kyllä todella ihmeellinen asenne palstamammoilla huumeita kohtaan.
Olen ihmettynyt, ja samalla tosi järkyttynyt.

"freyja"
[QUOTE="...";24412136]Täytyy sanoa edelleen, että on kyllä todella ihmeellinen asenne palstamammoilla huumeita kohtaan.
Olen ihmettynyt, ja samalla tosi järkyttynyt.[/QUOTE]

peesi.

[QUOTE="...";24412136]Täytyy sanoa edelleen, että on kyllä todella ihmeellinen asenne palstamammoilla huumeita kohtaan.
Olen ihmettynyt, ja samalla tosi järkyttynyt.[/QUOTE]

Ja sä et näe eroa huumeiden käytöllä

JA

huumeiden käytöllä niin että lapsi on samassa talossa

sä vaan kuvittelet että jos kerran vetää niin menee jossain hössönsössön pilvimaailmassa koko ajan

"rtee"
Nykyään kai on, lainkin mukaan, tavallaan velvoitettu tekemään lastensuojeluilmoitus, jos edes epäilee, että lapsen eliolosuhteissa olisi jotakin, mikä vaarantaa lapsen esim turvallisuuden/terveen kasvun.
Tämä on kyllä aika mielenkiintoinen juttu siltä kannalta, että ihmiset ovat eri mieltä siitä mikä vaarantaa lasten turvallisuuden. Toisten mielestä näköjään se vaarantaa lapsen turvallisuuden, jos äiti käyttää huumeita kun lapsi ei ole paikalla, toisten mielestä ei. Minun mielestäni lapselle on haitallista, jos hänet kasvatetaan uskoon. Tarkoittaako se, että minun pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus kaikista uskovaisista ystävistäni?

• Tykkää
Reactions: Millenia
"..."
[QUOTE="rtee";24413346]Tämä on kyllä aika mielenkiintoinen juttu siltä kannalta, että ihmiset ovat eri mieltä siitä mikä vaarantaa lasten turvallisuuden. Toisten mielestä näköjään se vaarantaa lapsen turvallisuuden, jos äiti käyttää huumeita kun lapsi ei ole paikalla, toisten mielestä ei. Minun mielestäni lapselle on haitallista, jos hänet kasvatetaan uskoon. Tarkoittaako se, että minun pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus kaikista uskovaisista ystävistäni?[/QUOTE]

Kaikkea se sinäkin vertailet; huumeet vs. usko?
Menee jo liian yli ymmärryksen.

Kukaan täysjärkinen varsinkin äiti, ei käytä huumeita edes lapsen poissaollessa. Ja pistää hyvin mietteliääksi tämän ko. äidin tausta.

Kylläpä se monesti vaan on niin että kerran käyttää - käyttää useammin - käyttää vielä useammin. Vaihtaa kovempaan aineeseen. Koukussa.

Tekisittekö lastensuojeluilmoituksen, jos äiti järjestäisi viikonloppuna orgiat sillä aikaa kun lapset ovat mummolassa? Jos tekisitte niin miksi?

Jotkut eivät ymmärrä vieläkään eroa siinä, mikä heidän mielestään on moraalisesti oikein, ja minkä voi todellisuudessa katsoa olevan lapsille haitallista. Minusta on ihan sama mitä ne vanhemmat tekevät sillä välin kun lapsi on muualla hoidossa. Jos lapsi kotona ollessaan saa rakkautta, ruokaa ja vaatteet päällensä niin äidin ja isin lapsivapaan harrastuksilla ei vain yksinkertaisesti ole väliä - lapsen kannalta siis.

Turhaan kai noiden huumeiden kanssa hakkaa päätään seinään, kun jotkut ovat vaan niin aivopestyjä. Yksi henkonen marisätkää aloittaa kierteen kadulle pillua parittajille myymään. Ja alkoholi taas on ihan ok. Tai sekään ei ole ok äideille, mutta isille on.

"vieras"
[QUOTE="...";24415912]Kaikkea se sinäkin vertailet; huumeet vs. usko?

Kukaan täysjärkinen varsinkin äiti, ei käytä huumeita edes lapsen poissaollessa. Ja pistää hyvin mietteliääksi tämän ko. äidin tausta.

Kylläpä se monesti vaan on niin että kerran käyttää - käyttää useammin - käyttää vielä useammin. Vaihtaa kovempaan aineeseen. Koukussa.[/QUOTE]

Entäs ylipainoisiksi syötetyt lapset? Pitäisikö niiden lasten vanhemmista tehdä ilmoitus ja viranomaisten puuttua asiaan? Vaarallisempaahan se on lapsen terveelliselle kasvulle kuin äidin huumeiden viihdekäyttö, kun lapsi ei edes ole paikalla.

Tässä ketjussa on oikeastaan jo sanottu kaikki, mitä minäkin olisin sanonut. Ja vielä paremmin kuin minä olisin ne asiat osannut sanoa, kiitos Millenian. :)

Odottelinkin jo ketjua läpilukiessa milloin joku katsoo asiakseen vetää tuon käsittämättömän porttiteorian esiin - ja sieltähän se tuli! :D

Voisinkohan minäkin tehdä lastensuojeluilmoituksen musliminaapureistamme. Ovat mielestäni epäilyttävää ja hieman uhkaavaankin porukkaa. Pienet ja suuremmatkin lapset hilluvat pitkin pihoja keskenään kymmenenkin jälkeen yöllä, koko suku tuntuu asuvan samassa asunnossa, lapsia on jumalaton liuta eikä kenestäkään tiedä, kuka on kenenkin vanhempi. Mammat haisevatkin omituisille.. ties mitä huumeita siellä vedetään :LOL:

Ja niin kuin joku jo sanoikin, samalla periaatteella pitäisi tehdä ilmoitus jokaisesta, joka on humalassa tai vielä pahempaa, vetää kännejä kapakoissa vieraiden miesten kanssa silloin, kun lapset ovat hoidossa muualla. Olen ollut töissä lastensuojelussa ja luojan kiitos niitä ilmoituksia ei sentään ihan tuollaisilla perusteilla tule. Sinnehän hukkuisivat ne oikeasti apua tarvitsevien perheiden ja lasten tapaukset kokonaan.

Mäkään en ymmärrä millainen YSTÄVÄ ei puhu asiasta ensin sen ystävänsä kanssa, vaan antaa vaan sossujen hoitaa asian.
Sitä paitsi paremminhan ap tilanteen saisi selville kuin viranomaiset, ketkä eivät edes tunne ko henkilöä. Ärsyttää tälläinen ettei voida itse puhua kavereilleen/tutuilleen yms. ja koittaa itse ensin selvittää tilannetta vaan työllistetään vaan lisää jo muutenkin yli-kuormitettua lastensuojelua.

Ja tuntuu ap:llä olevan jotain muutakin hampaan kolossa, sillä en ymmärrä miten miesasiat liittyvät ls-ilmoitukseen. Ei lastensuojelulla ole valtuuksia puuttua kenenkään ihmissuhteisiin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"rtee"
[QUOTE="...";24415912]Kaikkea se sinäkin vertailet; huumeet vs. usko?

Kylläpä se monesti vaan on niin että kerran käyttää - käyttää useammin - käyttää vielä useammin. Vaihtaa kovempaan aineeseen. Koukussa.[/QUOTE]

Ei kanssasi voi keskustella asiasta kun vastauksena tulee vaan "huumeet on pahasta, koska ne on pahasta". Asioita pitäisi pystyä myös perustelemaan jotenkin. Meillähän ei ole mitään tietoa siitä, että kyseinen äiti käyttäisi useammin tai olisi koukussa. Se on vain sinun spekulointiasi. Mitä haittaa lapselle siitä on, jos äiti on kerran käyttänyt huumeita lapsen ollessa muualla? Tähän haluaisin saada vastauksen.

"..."
[QUOTE="rtee";24416412]Ei kanssasi voi keskustella asiasta kun vastauksena tulee vaan "huumeet on pahasta, koska ne on pahasta". Asioita pitäisi pystyä myös perustelemaan jotenkin. Meillähän ei ole mitään tietoa siitä, että kyseinen äiti käyttäisi useammin tai olisi koukussa. Se on vain sinun spekulointiasi. Mitä haittaa lapselle siitä on, jos äiti on kerran käyttänyt huumeita lapsen ollessa muualla? Tähän haluaisin saada vastauksen.[/QUOTE]

Ei siitä kerrasta olekaan haitaksi. Mutta kun tuon henkilön taustan
ap tietää ja muutenkin, harvoin se siihen kertaan jää valitettavasti. Olen itse liian läheltä nähnyt tuon homman.

Koko kuvio on niin epäilyttävä.

Tämä on mun mielipide ja sellaisena se pysyy.

"Lissu"
Miksi täällä rinnastetaan alkoholi ja huumeet? Alkoholi on laillista, huumeet ei.

Mä tekisin tuosta ls-ilmon, kuten ap:kin (ilmeisesti) teki. Mun mielestä jos on aito huoli lapsesta, niin on jokaisen velvollisuus tehdä ilmoitus. Huumeidenkäytöstä en itse osaisi arvioida onko se päivittäistä vai ajoittaista ilman lasta, siksi jättäisin arvioinnin ammattilaisille. Turha rääkyä siitä kuinka on kuitenkin ok jos vanhemmat ryyppää, tuskin se kenestäkään on ok, tai ainakaan ei pitäisi olla.

[QUOTE="viima";24407755]mä en vain käsitä sitä miksi esim pilven poltto on jotenkin kamalampaa ja vaarallisempaa kuin viinan juonti. itse olen pilveni polttanut aikoinaan. nykyään en juo viinakaan. enkä polta röökiä. kahvi on suurin paheeni. mutten siltikään edes harkitsisi mitään ilmoitusta jos huumeiden käyttö ei olisi viikottaista eikä häiritse lapsen perheelämää mitenkään. ap:n pitäisi katsoa tilannetta kokonaisuutena eikä vouhottaa. jos tuo olikin yksi satunnainen kerta eikä ole tapahtunut aikasemmin eikä tule koskaan tapahtumaan? silloin saatetaan rikkoa äidin ja lapsen koti täysin turhaan.[/QUOTE]

Pilven poltto on laitonta.
Varmasti löytyy niitä jotka pössyttää sen jointin sillon tällön. Mutta usein se pilven polttelija käyttää muitakin päihteitä. Sekakäyttäjiä tuntuu kaikki mun tietämäni pössyttelijät olla.

"Kifa"
Tekisin ls-ilmoituksen. Ei lapsi varmasti missään akuutissa vaarassa ole koska äiti kerran älyää laittaa lapsen hoitoon bileiden ajaksi. Kuitenkin se, että pienen lapsen äiti käyttää laitonta päihdettä avoimesti (eikä edes välitä siitä, että ystävä jonka kanta asiaan on selvästi kielteinen, tämän tapahtuman näkee) on aika huolestuttavaa. Kyseessä tuskin on kertaluontoinen tapahtuma ottaen huomioon että ilmeisesti tämänkaltainen toiminta on kaveriporukalle tuttua (ilmeisesti aloittaja oli ainoa joka ei tarjoiluihin koskenut?) ja jostakinhan se aine on pitänyt koko porukalle hankkia eli väistämättä jotain rikollisia kontakteja on tällä naisihmisellä oltava.

Yhteistyössä