mitä tehdä..

• Viestiketjun aloittaja kaveriäidin huumeiden käyttö
  • Ensimmäinen viesti
wrg
kakaka: Yritä sinä nyt ymmärtää, että kyllä se äidin huumeiden käyttö on lapsen kaltoinkohtelua! Vaikka lapsi ei olisi sillä hetkellä paikalla.!! Ajatella.... Kyllä se on niin vaikeaa ymmärtää.
Millä tavalla se eroaa, jos sä yhtenä iltana otat huumetta kuin että sä vedät litran viinaa? Tai sairastat jotain mielenterveysongelmaa .. kaikistako pitää alkaa tekeen lastensuojeluilmotuksia???

Ja jos jättäisin käymättä sosiaalitoimistossa, en voisi olla miettimättä teinkö väärin. En sanonut tekeväni lastensuojeluilmoitusta, vaan käyväni sosiaalitoimistossa keskustelemassa jonkun kanssa, jolloin AMMATTI-IHMISET voivat päättää ovatko perusteet riittävät vai eivät.

On myös totta, että henkilö X:n tekemisiä en hyväksy, mutta tuskin olisin hänen kanssaan ollut ystäviä vuosikausia, jos en voisi elää eroavaisuuksien kanssa. On myös totta, ettemme ole keskustelleet tapahtuneen jälkeen. En minä häntä pelkää, mutta hänen miestään kyllä. Minulla on oikea huoli lapsesta, ja hän on tärkein. Toimin sen mukaisesti.
Jos pelkäät miestä, niin miksi et kerro hänestä täällä sen sijaan, että moralisoit kaverisi seksielämää ja mahdollisesti kertaluontoista huumekokeilua?

"vieras"
Ja jos jättäisin käymättä sosiaalitoimistossa, en voisi olla miettimättä teinkö väärin. En sanonut tekeväni lastensuojeluilmoitusta, vaan käyväni sosiaalitoimistossa keskustelemassa jonkun kanssa, jolloin AMMATTI-IHMISET voivat päättää ovatko perusteet riittävät vai eivät.
Siis ihan oikeastiko kuvittelet, että lastensuojeluilmoitusta ei tehtäisi, jos menet siellä käymään. Salli minun nauraa. Eihän siihen tarvita mitään perusteita. Se on taas eri asia onko se moraalisesti oikein, jos muutenkin voisi oikeasti auttaa. Miksi ikinä pidät ystävinäsi sellaisia ihmisiä, joita pelkäät niin paljon, ettet voi rehellisesti ottaa jotakin tärkeää puheeksi.

• Tykkää
Reactions: emppu75 ja Millenia
neil
Ap, on todella hienoa että menet käymään toimistossa. Sieltä saat apua tilanteeseen. Sinulla ei ole velvollisuutta puhua ystäväsi kanssa tästä asiasta. Lapsen etu on tärkein! Hyvää jatkoa sinulle!

ap .
Jos pelkäät miestä, niin miksi et kerro hänestä täällä sen sijaan, että moralisoit kaverisi seksielämää ja mahdollisesti kertaluontoista huumekokeilua?
Koska en tunne kyseistä miestä kovin hyvin. Olen kahdesti nähnyt, ja molemmilla kerroilla on jäänyt uhkaava vaikutelma. Tässä tapauksessa tosiaankin vaikutelma uhkaava, ei kuitenkaan suoraan väkivaltainen. Sinä et sitten ole ikinä pelännyt ketään? En lähde spekuloimaan ja puhumaan, kun en tiedä/tunne. Lapsen äidin taas olen tuntenut vuosikaudet. Riittävän selkeä vastaus?

[QUOTE="vieras";24408028]Siis ihan oikeastiko kuvittelet, että lastensuojeluilmoitusta ei tehtäisi, jos menet siellä käymään. Salli minun nauraa. Eihän siihen tarvita mitään perusteita. Se on taas eri asia onko se moraalisesti oikein, jos muutenkin voisi oikeasti auttaa. Miksi ikinä pidät ystävinäsi sellaisia ihmisiä, joita pelkäät niin paljon, ettet voi rehellisesti ottaa jotakin tärkeää puheeksi.[/QUOTE]

Tuossa aikaisemminkin jo mainitsin, että en minä henkilöä X pelkää, vaan hänen miestään.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";24408028]Siis ihan oikeastiko kuvittelet, että lastensuojeluilmoitusta ei tehtäisi, jos menet siellä käymään .[/QUOTE]

No silloinhan ammattilaiset katsovat ilmoituksen olevan aiheellinen, eikö?

Koska en tunne kyseistä miestä kovin hyvin. Olen kahdesti nähnyt, ja molemmilla kerroilla on jäänyt uhkaava vaikutelma. Tässä tapauksessa tosiaankin vaikutelma uhkaava, ei kuitenkaan suoraan väkivaltainen. Sinä et sitten ole ikinä pelännyt ketään? En lähde spekuloimaan ja puhumaan, kun en tiedä/tunne. Lapsen äidin taas olen tuntenut vuosikaudet. Riittävän selkeä vastaus?

Tuossa aikaisemminkin jo mainitsin, että en minä henkilöä X pelkää, vaan hänen miestään.
Niin, mikä estää puhumasta sille kaverille? Vai onko se yhteenliimattu miehensä kanssa?
Miehessäkään ei siis ollut muuta vikaa, kuin se on "uhkaavan oloinen". Ihan vääränlainen mies ap:n mielestä.

Onko siis oikesti sitä lasta lyöty laimin millään tavalla? Vai uskotko hänen vain kasvavan kieroon kun vanhemmat eivät ole siveitä streittareita?

• Tykkää
Reactions: miauh ja emppu75
ap .
[QUOTE="Vieras";24408086]No silloinhan ammattilaiset katsovat ilmoituksen olevan aiheellinen, eikö?[/QUOTE]

Paremmin en olisi voinut itse sanoa, kiitos =)

Millenia, en oikein jaksa ymmärtää, miksi tuot jatkuvasti esille sitä, että kyse olisi vain siitä, että en välttämättä hyväksyisi hänen moraaliaan? Aikaisemmin jo sanoin, että tuskin olisimme olleet ystäviä vuosikaudet, jos en osaisi elää asian kanssa. Sinä väännät ja käännät jokaisen sanani. Ymmärrän kyllä, että et halua aiheetonta ilmoitusta, mutta et myöskään ole minä. Huoleni on aito. Jos kyseessä tosiaan olisi erilaiset näkemykset moraalista, enkö silloin olisi aikaisemmin jo tehnyt jotakin? Järki, älä jätä.

Nyt tosiaan poistun, sillä en näe aiheelliseksi veivata asiaa, kun olen jo päätökseni tehnyt. Teen niin kuin koen oikeaksi.

Yksss vaan

Millenia, en oikein jaksa ymmärtää, miksi tuot jatkuvasti esille sitä, että kyse olisi vain siitä, että en välttämättä hyväksyisi hänen moraaliaan? Aikaisemmin jo sanoin, että tuskin olisimme olleet ystäviä vuosikaudet, jos en osaisi elää asian kanssa. Sinä väännät ja käännät jokaisen sanani. Ymmärrän kyllä, että et halua aiheetonta ilmoitusta, mutta et myöskään ole minä. Huoleni on aito. Jos kyseessä tosiaan olisi erilaiset näkemykset moraalista, enkö silloin olisi aikaisemmin jo tehnyt jotakin? Järki, älä jätä.

Nyt tosiaan poistun, sillä en näe aiheelliseksi veivata asiaa, kun olen jo päätökseni tehnyt. Teen niin kuin koen oikeaksi.
Ristiriitaista puhetta. Elät asian kanssa mutta sit et kuitenkaan hyväksy.
Sä kysyit täällä mitä tehdä ja sait vastauksia vaikka alunperinkin sulla taisi olla jo mielessä mitä aiot tehdä. Et kykene edes kunnon keskusteluun ja ottamaan kritiikkiä vastaan sinun omasta käyttäytymisestäsi joka on kaikkea muuta kuin mitä ystävällä pitäisi olla!

• Tykkää
Reactions: Millenia
"Vieras"

Eipä kestä! Tsemppiä, ymmärrän, että tilanne on hankala, mutta ei minusta tämä ole ihan leikin asia. Huumeidenkäyttäjät ovat aineista usein riippuvaisia ja tilanne saattaa paheta. Kerran vuosia sitten näin kaverini yhtäkkiä piikittävän itseään, oli käyttänyt amfetamiinia aikaisemmin eri muodossa, hänestä tuli epämiellyttävä. Meni jonkun aikaa, kun tapasimme uudelleen ja hän siis piikitti. Kun otin asian esiin, hän vain vastasi "en tiennytkään sinun olevan noin herkkä".

Toivottavasti saat apua, toimit minusta ihan vastuullisesti, kun puutut asiaan!

En minä kyllä mielestäni kovin väännä ja käännä. Olet aiemmin hyväksynyt "ystäväsi" vaikka olet paheksunut hänen seksielämäänsä. No, oletpa hyvä ihminen. Nyt sait tietää, että hän on lapsensannin jälkeen käyttänyt kerran jotain laitonta huumetta. Jostain syystä tämä työnsi sinut nyt laidan yli ja olet tekemässä ilmoitusta, koska olet huolissasi... mistä?

Siellä kun avaudut jollekin tantalle narkomaanikaveristasi, niin luuletko etteivät tosiaan halua tehdä ilmoitusta? Jos kohdalle sattuu samanlainen "nollatoleranssi" ihminen, niin voitte yhdessä tuumiin suunnitella kuinka viette lapsen pois tuolta kamalalta äidiltään.

Minä voisin samalla periaatteella tehdä ilmoituksen jokaisesta lestadiolaisperheestä. Kyllä minusta nyt vaan tuntuu, että ei siellä ole hyvä olla, huoli on siitä, miten ne lapset kasvaa sellaisessa ympäristössä. Tuputetaan jumalaa ja kielletään kaikki. Ja niissä piireissä on vielä pedofiliaakin, mitäs jos tuossakin perheessä? Ja tuolla isännällä on yhteen kasvaneet kulmakarvat ja näyttää tosi uhkaavalta...

Mitä kamaluuksia se lapsi kokee, miltä tahdot hänet pelastaa? Ja eikö mistään näistä huolista voi keskustella sen ystävän kanssa ollenkaan? Onko siihen pakko tuoda viranomainen mukaan suorilta?

• Tykkää
Reactions: Hiivatin kenkkua
"rtee"
Siis ymmärsinkö oikein, että tiedät kaverisi olleen yhdissä juhlissa huumeiden vaikutuksen alaisena lapsen ollessa hoidossa ja kokeilleen nuoreena huumeita? Minä en kyllä ymmärrä mikä tässä on lastensuojeluilmoituksen aihe. Sinulla ei ilmeisesti ole muuta tietoa huumeiden käytöstä kuin tämä yksi kerta kun lapsi ei ollut paikalla. Olisi hieman eri asia, jos kyseessä olisi narkkariäiti, joka ei pysty huolehtimaan lapsestaan.

Mieti tekisitkö ilmoituksen, jos äiti olisi ollut humalassa? En ymmärrä tätä suomalaista ajattelutapaa, että alkoholi on ok, mutta muut päihteet ei. Siitä, että äiti on rikkonut joskus lakia ei ole lapselle vaaraa.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"vempula"
En ota kantaa pitääkö tehdä ilmoa vai ei, mutta sitä ihmettelen että tällainen mammapalsta on todella huume-myönteinen. Mutta toisaalta... onhan näitä uutisia lehdissä kun koko suku kimpassa narkkaa.

Yksss vaan
[QUOTE="vempula";24408219]En ota kantaa pitääkö tehdä ilmoa vai ei, mutta sitä ihmettelen että tällainen mammapalsta on todella huume-myönteinen. Mutta toisaalta... onhan näitä uutisia lehdissä kun koko suku kimpassa narkkaa.[/QUOTE]

Ei se tarkoita että hyväksyisi huumeet.. itse henkilökohtaisesti en vain näe tässä tapauksessa syytä ls-ilmoon. En vaikka miten päin asiaa pyörittelisi.

Ja olen huumevastainen mutta samalla ärsyttää se, että viinan juontia ei pidetä yhtä pahana vaikka se aiheuttaa maassamme hyvin vakavia, kalliita ja kauaskantoisia seurauksia maamme lapsissa.

"vempula"
Ei se tarkoita että hyväksyisi huumeet.. itse henkilökohtaisesti en vain näe tässä tapauksessa syytä ls-ilmoon. En vaikka miten päin asiaa pyörittelisi.

Ja olen huumevastainen mutta samalla ärsyttää se, että viinan juontia ei pidetä yhtä pahana vaikka se aiheuttaa maassamme hyvin vakavia, kalliita ja kauaskantoisia seurauksia maamme lapsissa.
Mikä ei tarkota että hyväksyisi huumeet? En siis edelleenkään ottanut kantaa tohon ilmoon. Totesin vain että on ihmeen huume-myönteinen palsta tämä. Ja jännää myös se että kun yksi paha (viina) täällä kansalaisten keskuudessa tekee tuhojaan niin sillä perusteella joidenkin mielestä sitten kannattaa vetää toista pahaa (huumeita).

Tajuatko
[QUOTE="vempula";24408296]Mikä ei tarkota että hyväksyisi huumeet? En siis edelleenkään ottanut kantaa tohon ilmoon. Totesin vain että on ihmeen huume-myönteinen palsta tämä. Ja jännää myös se että kun yksi paha (viina) täällä kansalaisten keskuudessa tekee tuhojaan niin sillä perusteella joidenkin mielestä sitten kannattaa vetää toista pahaa (huumeita).[/QUOTE]

Mutta kun ei täällä ole huumemyönteisyydestä ollut puhetta sen kummemmin, vain siitä onko ollut aihetta tehdä ilmoitus .. niin sinä leimaat palstan huumemyönteiseksi.

Yhteistyössä