Mitä tehdä kesäkurpitsasta? Sain niitä 6 kpl.

Ei kuulu ihan lemppareihimme, eli raakana salaatin joukossa se ei oikein maistu. Grillattuna ja maustettuna uppoaa puolelle porukasta.

Miten muutoin sitä voisi valmistaa ja mihin sitä voisi käyttää? Ja onko sillä värillä merkitystä? Noista osa kun on keltaisia.
 
[QUOTE="jojo";28838038]http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=644 Tuossa ohje. Tai tee täytettyjä kesäkurpitsoita.[/QUOTE]

Kiitos, ei huono lainkaan. Taitaa kaikki tarvikkeetkin löytyä jo valmiiksi kaapista :)
 
Miltä maistuu tomaattikeitto?
Mulla on hirvee ennakkoluulo sitä kohtaan, koska kuvittelen sen maistuvan tomaattimehulta, mikä muistaakseni maistuu kamalalta. Mutta niin usein se on jossain ruokaohjeissa, että kai sitä ois pakko jossain vaiheessa kokeilla.
 
Täytettyä kesäkurpitsaa, raasta kastikkeisiin, lasagneen, tee raastepihvejä, keittoa.
Viipaloi perunan kanssa peruna-lihalaatikkoon.
 
"vieras"
Freesaa kasviksia pannulla (kesäkurpitsaa, porkkanaa, perunaa, sipulia yms.) mausta esim. suola, pippuri, heitä sekaan tomaattimurska ja kasvisliemikuutio. Laita vielä kypsymään uuniin vaikka tunniksi, tai kun kasvikset on kypsiä.
 
Kesäkurpitsakakku. Noita tuli tehtyä cateringkoulutukses ruokamessuulle. Ohjetta ei mulla ny täs oo, mutta kyllähän googlella löytyy paljo erilaasia. Sen muistan, että niis meidän tekemis kakuus oli ainaki neilikkaa ja paistues niistä tuli piparkakkujen tuoksu.
 
Miltä maistuu tomaattikeitto?
Mulla on hirvee ennakkoluulo sitä kohtaan, koska kuvittelen sen maistuvan tomaattimehulta, mikä muistaakseni maistuu kamalalta. Mutta niin usein se on jossain ruokaohjeissa, että kai sitä ois pakko jossain vaiheessa kokeilla.
En tiedä miltä maistuu tomaattimehu, mutta ei kuulosta hyvältä. Tämä minun sosekeitto taasen on minun mielstä järkyttävän hyvvää, toivottavasti maistuisi myös muille :)
 
"vieras"
Viipaleina pannulla paistettuna on myös namia, sopii lisäkkeeksi lihan kanan ja kalan kanssa sekä tietysti kasvisruuan oheen.. Voi ennen paistamista itkettää viipaleita ripottamalla suolaa päälle, mutta ei ole ihan välttämätöntä sekään.
 
Siivuta 4-5 tomaattia, yks kesäkurpitsa ja fetajuustopala, asettele ne vuokaan, pohjalle tomaattiviipaleita, päälle kesäkurpitsaa, vähän mustapippuria ja feta ja sama uudestaan. Paista reilu tunti uunissa. Ihana lisuke melkein ruokaan kun ruokaan ja hyvä myös ruisleivän päällä.
 
Minä tein sosekeittoa aikoinaan, kun sain äidiltäni kesäkurpitsoja. Oli tosi hyvää, kun söi yhden annoksen. Toisen jälkeen päätin ruokkia viemärirotat. Mutta hyvää siis jos tekee ihan vähän. Pikkelssiä voi myös tehdä. Menee lisukkeena. Ei koskaan ole ollut minunkaan suosikkini, joten paha mennä neuvomaan. Rotille kelpasi.
 

Yhteistyössä