Mitä tehä kun isovanhempi haluaa kovasti...

  • Viestiketjun aloittaja Tyhmää...
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Sano että ei sovi. Minkä ikäinen lapsi on? Jos isompi, niin sano että tulee teille ja ottaa lapsen mukaansa teidän pihaanne tai lähipuistoon. Jos taas pienempi, niin sano että ette lähde omasta kodistanne, koska tarvetta lapsenvahdille ei ole, ettekä halua jättää vauvan kahdestaan isovanhemman kanssa huvin vuoksi.
 
xxx
Jos olet itse valmis jättämään lapsen hoitoon ja haluat vaikka käydä kaupassa yksin niin tartu tilaisuuteen. Olettaen että voit luottaa isovanhemman hoitotaitoihin.

Mutta jos et ole valmis jättämään hoitoon etkä koe tarvetta käydä missään yksin juuri nyt niin sitten sanot suoraan ettei hoidon tarvetta ole ja pyydät isovanhempaan muuten vain kaffelle. ei sun ole mikään pakko suostua jos et itse halua.


Minkä ikäinen lapsi? Jos alle vuoden niin eipä siinä mitään kiire ole. Jos tyyliin 6v niin sitten ehkä olisi jo korkeaika suostua.

Oletan siis että isovanhempi on luotettava. Jos on dementoitunut alkkis niin en jättäisi minkään ikäistä missään tapauksessa
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Jos olet itse valmis jättämään lapsen hoitoon ja haluat vaikka käydä kaupassa yksin niin tartu tilaisuuteen. Olettaen että voit luottaa isovanhemman hoitotaitoihin.

Mutta jos et ole valmis jättämään hoitoon etkä koe tarvetta käydä missään yksin juuri nyt niin sitten sanot suoraan ettei hoidon tarvetta ole ja pyydät isovanhempaan muuten vain kaffelle. ei sun ole mikään pakko suostua jos et itse halua.


Minkä ikäinen lapsi? Jos alle vuoden niin eipä siinä mitään kiire ole. Jos tyyliin 6v niin sitten ehkä olisi jo korkeaika suostua.

Oletan siis että isovanhempi on luotettava. Jos on dementoitunut alkkis niin en jättäisi minkään ikäistä missään tapauksessa
Vähän reilun vuoden ikänen kyseessä ... vasta!
 
kun esikoiseni syntyi, niin mun äiti teki kans tota että oikein usutti pois. olin ilmeisesti jotenkin tiellä. tai luuli kenties tekevänsä mulle palveluksen. ja siinä vaiheessa kun vauva on ollut tyyliin pariviikkonen. joo, ei tuntunut hyvältä, ennemmin siltä että äiti vaan haluaa uppoutua mummoiluun ihan täysillä itsekkäästi. ajattelin vaan sillon vielä että jaa, näin kai kuuluukin olla, että ei tunnu hyvältä lähtee "shoppailee" mutta lähden silti kun ÄITI niin sanoo. en osannut tuolloin luottaa vaistooni ja sanoa vaan suoraan miltä tuntuu.
 
reilu vuotias jo! totta kai mummo saa tulla ja sinä lähdet tekemään jotain aivan turhaa ja niin lähelle, että saat itse mielenrauhan. Menen lähimmälle kioskille syömään jäätelö, kestää ehkä 20 min. Vaikka lapsi huutaisi koko sen ajan, se ei lasta vahingoita. Usko huviksesi.
Älä missään nimessä suututa mummoa, ne on erittän arvokkaita lapsenvahteja, varsinkin kun lapsi kasvaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sihinäkinttu:
ja tietysti sillä aikaa äiti nuuski lääkekaapit ja muut ja myöhemmin ilmoitti, että tämä lääke ei sovellu imetyksen aikana käytettäväksi.
eli siis lääkekaappi lukkoon ja avain mukaan... meillä anoppi siivosi keittiön kaapit. Mutta niissä tuskin oli mitään kiinnostavaa.
:LOL:
 
tiltu
sanoisin, että teretulemast vaan =) ja lähtisin itse käymään kaupassa, kosmetologilla, jalkahoidossa tai kampaajalla..tai vaan kahville ystäväni kanssa. lapsia kaksi ja isovanhemmat tykkäävät kovasti hoitaa ja ovat saaneet hoitaa sylittää halunsa mukaan pienestä pitäen, tietysti eroahdisdistuksen aikaan ei ole jätetty kenellekkään, mutta se lienee sanomattakin selvää sekä kaksplussan mammoille, että isovanhemmille :)

imetysaikana lypsin maidon pulloon, jotta saivat siitä sitten syöttää, kun otin parin tunnin päikkärit tai kahvilla ystäväni kanssa tai syömässä mieheni kanssa.

hoitoon jättäminen on jokaisen oma asia ja tietysti riippuu siitä millainen lapsi on, meillä lapset eivät ole vierastaneet, mutta tottakai olisi ollut eri asia jos lapsi olisi ollut ujo tai arka.
 
Mä olisin mielissäni. Viimeeksi äitini oli täällä meillä lasten kanssa, kun itse olin synnyttämässä/osastolla. Anoppi on joskus ollu meillä pari kuukautta lapsenlikkana, kun olin päivät töissä...
 

Yhteistyössä