Mitä teette maapallon pelastamiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti
Viblsp
Itse en syö lihaa.
En aja autoa.
Kierrätän.
Kerään biojätettä.

Sähköäkin yritän säästää.

Näittekö sen Al Goren filmin? Sen pitäisi pyöriä mielestäni muutaman kerran viikossa. Ihmiset ovat idiootteja ja tuhoavat maapallon.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Itse en syö lihaa.
En aja autoa.
Kierrätän.
Kerään biojätettä.

Sähköäkin yritän säästää.

Näittekö sen Al Goren filmin? Sen pitäisi pyöriä mielestäni muutaman kerran viikossa. Ihmiset ovat idiootteja ja tuhoavat maapallon.
joo kyllä sääliks käy lapsenlapsia...
harmi ku ihmiset on niin välinpitämättömiä!

mustajuuri
Samat kuin sinulla! Ei autoa, ei lihaa eikä kanaa, kierrätän kaiken mahdollisen, energiansäästölamput ja sähkönkäytön seuraamien, sama juttu vedenkäytössä.
Tulevalle lapselle kestovaipat. Ruuassa suosin luomua ja lähiruokaa. Kerään marjoja, hedelmien tuotanto ja kuljetus syö luonnonvaroja +marjat on parempia! Yritän vältää lentämistä.

Siinä nyt alkuun!

En lentomatkusta, meillä on pienitehoinen vähänkuluttava kulkupeli, lajittelen kaiken jätteen mikä mahdollista, kierrätän, korjaan vanhaa, suosin pitkälle suomalaista...

Jos jokainen ajattelee ettei tee mitään kun siitä ei ole yksilötasolla mitään hyöätyä, niin loppu tulee kaikille aika pian...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Aha, no minä sitten vastapainoksi en tee mitään! On se vähän muusta kiinni kuin yksityisen ihmisen tekemisistä!
Ai, mistä?
No kurkkaappa vaikka ihan pintahipaisulla Venäjän tuottamia päästöjä yms.
Jep, mutta jos itse ei ole valmis tekemään mitään, niin tuskin voi naapuriltakaan paljon vaatia.... :whistle:

Viblsp
Aha, no minä sitten vastapainoksi en tee mitään! On se vähän muusta kiinni kuin yksityisen ihmisen tekemisistä!
Ai, mistä?
Eli kun muu maailma ei tee mitään niin ei tarvi muidenkaan? Al Goren mukaan taas kun saa Amerikan mukaan tähän, muu maailma seuraa perässä. Amerikka siis suurin saastuttaja.

Ai, mistä?
Niin ja kun venäläiset on idiootteja tuossa asiassa niin sen varjolla voit olla sinäkin?

Me kierrätetään, vauvaa osakestotetaan, itse täyskestoilen kuukautissuojissa, käytetään tavarat loppuun, energiansäästölamppuja käytössä,ei omisteta autoa....

Keittiönoita
En aja autoa, lennän vain työasioiden takia ja pyrin sopimaan mahdollisuuksien mukaan kaikki palaverit junamatkojen eikä lentomatkojen päähän. En syö lihaa, ostan uusia vaatteita vasta kun entiset hajoavat tai eivät mahdu päälle, kierrätän mahdollisuuksien mukaan .....

Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja mustajuuri:
Sehän se just on! Yksi pieni ihminen voi todellakin vaikuttaa!!
Ajatelkaa kuinka monta ihmistä esim. kierrättää tällä hetkellä! Tuhannet!
Näin, LETKUKINTTUKIN. :) Eli voidaan jättää ostamatta esim. coca-colat, libresset sun muut.

Tää taitaa töpätä siihen, että kaikki ajattelevat että tekevät turhaa työtä. KAIKKI TSEMPATAAN! Olisi kiva jos lastenlastenlapsille riittäisi leikkitilaa.

Kierrätän metallit, lasit, pahvit, paperit ja biojätteet ym. Nyt olen ajatellut kokeilla tälle syntyvälle juniorille kestovaippoja. Huusin Huutonetistä muutamia ja ajattelin tehdä niitä myös itse. Sitten kun jälkivuoto ja kuukautiset tulee niin kokeilenpa ehkä myös kuukuppia.

Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En aja autoa, lennän vain työasioiden takia ja pyrin sopimaan mahdollisuuksien mukaan kaikki palaverit junamatkojen eikä lentomatkojen päähän. En syö lihaa, ostan uusia vaatteita vasta kun entiset hajoavat tai eivät mahdu päälle, kierrätän mahdollisuuksien mukaan .....
:flower:

Musta tuntuu että jokainen luonnon vuoksi tavalla tai toisella säästävä kaipaisi jonkinlaista huomiota tai palkintoa. Tuntuu että luonnonsäästäminen on liian taustalla. Muut asiat menee edelle. Mitä tälle voi yksi henkilö tehdä? Pitäisikö mennä kaupungintalolle vaatimaan uudistusta vai?

vieras
En polta tupakkaa, en aja autolla alle 4km matkoja, pitkillä matkoilla (yli 50 km) käytän pääasiassa yleisiä kulkuneuvoja, en syö punaista lihaa, lajittelen jätteitä, kierrätän.... sähköä ja vettä voisin säästää huomattavasti enemmän..

Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Mä taidan olla aika yksinkertainen, mut miten lihan syömättömys säästää maapalloa?
Lihan tuottamiseen menee hemmetisti vettä. Siis tuhansia litroja. Ja olikos se että sitruunakilon tuottamiseen menee 5000 litraa vettä. Aivan uskomatonta. :/

no ei ole!!

mehän täällä juuri elämme ja minkälaisen maapallon jätämme jälkeemme on meidän käsissämme!

juuri tuo asenne ärsyttää, etten MINÄ voi mitään. ajattele mikä ero on siinä jos kaikki maapallon asukkaat ajattelevat noin, kun vaihtoehtona on, että säästämme kaikissa luonnonvaroissa ja vähennämme jätekuormaa tulevia sukupolvia varten!! :headwall: :headwall:

jätteidenkierrätys ja -lajittelu on vähin mitä voimme tehdä! ja se on helppoa kuin mikä! ainkain minulle on se opetettu jo lapsena ja sitä myös jatkan. mua niin ottaa pannuun, kun näen että joku heittää kaiken roskan samaan pönttöön, ja kaatopaikallehan se menee, tulevien sukupolvien kiusaksi. jätteidenlajittelu on yleissivistystä!

Yhteistyössä