Mitä teette illalla sen jälkeen, kun olette saaneet lapset nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja "laiska"
  • Ensimmäinen viesti
häääh
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;28738170:
Arkisin siivoan keittiön samalla, kun iltapala syödään, joten sitä ei jää sitten myöhemmäksi. Pyykitkin yleensä pyrin hoitamaan ennen iltapalaa ja muut ns 'pakolliset' kotityöt, joten illalla kuopuksen nukahdettua istun hetken sohvalla tai kaadun samantein sänkyyn. Teen fyysisesti(kin) liikkuvaista työtä, niin olen aika puhki työpäivän jälkeen.
eihän sulla ole lapsia! Sähän olet tatuoitu jätkä/rättiväsyt!

"laiska"
Töistä tultua teen ruoan, syödään, sen jälkeen jätän tiskit ja kaikki levälleen..(jos astianpesukonees on puhtaat..eikä heti jaksa rueta tyhjäämään ja siivoamaan), levätään hetki, ehkä max.puol tuntia koko perhe..vaihdetaan kuulumisia ja vaan rötväillään.. sitten lähdetään lasten kanssa ulos ,joko pienelle pyörälenkille,, leikkipuistoon, tai vaan takapihalla leikkimään..ollaan siis lasten kanssa. N. 19.00-19.30 tullaan kesäaikaan sisälle..iltapala-aikaan siivoan keittiön kondikseen.. sitten lasten iltatoimien jälkeen lapset nukkumaan.. ja sen jälkeen iskee tämä uupumus..enkä jaksa tehdä MITÄÄN.. sitten viikonloput menee siivotes kämppää lattiasta kattoon..ku viikolla ei ole jaksanut tehdä mitään..omaa tyhmyyttä siis.

Pyydämme lapsia (lomailevat koululaiset) olemaan hiljempaa ja muistutamme, että nukkumaan klo 22 mennessä ja menemme omaan huoneeseemme nukkumaan. En tiedä milloin koittaa hetki, että lapset nukkuisivat ennen meitä. :D

Ihan hyvällä omallatunnolla istun koneella, katson telkkaria, teen sanaristikoita tai muuten otan rennosti. Saatan pari kippoa viedä paikalleen/muuta tuollaista pikkusiivousta ohimennen, mutta varsinaiset siivoukset hoidan aamuisin.

Normaalisti (ja minun halujeni mukaan) lapsi menisi nukkumaan klo 20-21, mutta kesän myötä rytmi heittää ja lapsi saattaa nukahtaa vasta 22-23 aikoihinkin, eilen meni keskiyöhön -.- Itse mennään 23-01 petiin, kuitenkin niin että edes hetken aikaa oleillaan ennen nukkumaanmenoa sen jälkeen kun lapsi on nukahtanut.. Se ilta on meille sitä tärkeää omaa ja/tai yhteistä aikaa, jolloin voi vaikka köllötellä toisen kainalossakin jos siltä tuntuu, harvoin tulee hoitajia järkättyä sitä varten, siksikään en usein halua käyttää sitä aikaa siivoamiseen ym "tylsiin juttuihin". :)

[QUOTE="laiska";28738067]Mä aina ajattelen..että joo pitäis siivota, tehdä muitakin kotihommia, vois valmistella seuraavan päivän ruokaa, käydä suihkussa, tehdä käsitöitä tms.. mutta aina siinä käy niin, että väsähdän telkkarin ääreen tai surffaamaan Ipadilla nettiin.. ärsyttää kun työt kasaantuu. Olen vaan niin väsynyt..ja sitten yhtäkkiä menee kolme tuntia siinä sohvalla maates..ja sit siirryn sänkyyn nukkumaan. Aatelkaa, viikossa se tekee jo 21 h hukkaan heitettyä aikaa.. Mä haluan muuttua, kun vaan tietäis, MITEN?? Pitäis ainakin tehdä jokin periaatepäätös, että facebookis ja kaksplussalla käyn vaan kerran viikossa..siihenhän sitä aikaa viikos paljon menee. Aivan tyhmää.[/QUOTE]

Jos väsyttää, vietät illan rentoutuen :) päätät vaikka, että "tänään otan ihan rennosti, huomenna hoidan siivouksen".

Yhteistyössä