Mitä teen? Lapsi kyselee miksi meillä ei ole kotona pieniä n****tä?

täh
mikä tuossa lapsen lauseessa naurattaa? minä pitäisin omalleni puhuttelun kuinka ihmisistä puhutaan ja että neekeri ei ole sovelias sana puhuttaessa tummaihoisesta lapsesta
 
Wide
Meillä ei käytetä kotona ollenkaan tuota sanaa tummaihoisista, mustaa joskus kylläkin.
Eivät osaa sitä vieläkään vaikka jo koulussa (en ole ainakaan koskaan kuullut)
Mutta ovat kyllä suloisia nuo tummat lapset :)

Ps. Agatha kuoli jo 1976..Silloin oli vielä käytössä tuo N-sana.
 
afrikan
Neekeri on ihan hyvä sana :) Samoin kuin valkolainen! Ei se ole rasistinen sana. Se on vaan omasta pääkopasta kiinni jos näkee rasismia kaikessa. Neekeri on neekeri ja on törkeää muuttaa ihonvärin perusteella noin kaunista sanaa. En ainakaan haluaisi itseäni kutsuttavan mustaihoiseksi.. kuulostaa joltain sairaudelta :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja afrikan:
Neekeri on ihan hyvä sana :) Samoin kuin valkolainen! Ei se ole rasistinen sana. Se on vaan omasta pääkopasta kiinni jos näkee rasismia kaikessa. Neekeri on neekeri ja on törkeää muuttaa ihonvärin perusteella noin kaunista sanaa. En ainakaan haluaisi itseäni kutsuttavan mustaihoiseksi.. kuulostaa joltain sairaudelta :D
juuri näin.neekeri on neekeri. parempi nimi kuin "musta"

 
No sanasta viis, mutta toi sun asettelusi......prinsessa ja pikkunekkerit......siis palvelijoita/orjia vai? Mistä lapsi on oppinut, että neekerit ovat jotain palvelijoita.......vai ihanko kaveriksi vain.

Meillä läytetään sanaa tummaihoinen kyllä aina......ja myös lapset käyttävät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Mutta n- sanan on kuitenkin oppinut?!? :eek: Just |O
Ja sinä et, ainakaan kirjoittamaan sitä? :saint:
Juu..mie en sitä osaa kirjoittaa, ku en ikinä sitä käytäkään :D Meillä pojun ukki aina välillä vahingossa sitä käyttää, mutta jos pojun kuullen sanoo, ni mie ärähän :kieh:
 
mul ja
Alkuperäinen kirjoittaja Välillä meren ja maan:
No sanasta viis, mutta toi sun asettelusi......prinsessa ja pikkunekkerit......siis palvelijoita/orjia vai? Mistä lapsi on oppinut, että neekerit ovat jotain palvelijoita.......vai ihanko kaveriksi vain.
Aamen!!
Ei yhtään rasistista,ehei.......
 
Wide
Neekeri-sanan käyttäjänä oli usein henkilö, joka oli rasisti tai jonka ei ollut tarvinnut kohdata rasismin kysymyksiä.
Suomessa 1990- ja 2000-luvulla ne, joista neekeri-sanaa yleisimmin käytetään eivät kutsu itse itseään tuolla sanalla ja silloin kun maahanmuuttajia ja muita rasismia kokeneita pyydetty kertomaan omista kokemuksistaan, ovat he usein ottaneet esiin neekeri-sanan ja sen käytön( tutkija Anna Rastas)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
jaa...oikein N-sana.
:/
:ashamed: Sorry, hän ei ole oppinut vielä tummaihoinen -sanaa
Mutta n- sanan on kuitenkin oppinut?!? :eek: Just |O
Kun minä olen oppinut n-sanan, niin silloin se ei ollut vielä mikään haukkumanimi!!! Eikä oikein vieläkään järkeeni ole mahtunut, miten siitä on sellainen tullut, etenkään kun ei tyttökään sitä sanonut pilkatekseen, enkä minäkään sano, eikä kukaan meillä :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mul ja:
Alkuperäinen kirjoittaja Välillä meren ja maan:
No sanasta viis, mutta toi sun asettelusi......prinsessa ja pikkunekkerit......siis palvelijoita/orjia vai? Mistä lapsi on oppinut, että neekerit ovat jotain palvelijoita.......vai ihanko kaveriksi vain.
Aamen!!
Ei yhtään rasistista,ehei.......
Kyllä minä uskon, että mein lelliprinsessa olis halunnut vaan pieniä leikkikavereita tänne, orjathan hänellä on jo omasta takaa.

Mutta juu, ei tarvi ymmärtää... ja saahan sitä aina ajatella pahaa.

Ja LÄSKIKSI täällä saa huudella, mutta ei sanoa neekeriä hyväntahtoisesti.
 

Yhteistyössä