Mitä tarkoittaa lapsen syrjäytyminen?

• Viestiketjun aloittaja "mariella"
  • Ensimmäinen viesti
"mariella"
Opettaja pelkää että meidän lapsi syrjäytyy ja uhkasi jopa sen perusteella tehdä lasun.Pojalla on harrastus ja hänellä on viisi ystävää joitten kanssa viettää aikaa päivittäin noin 2-5h,siis kouluajan ulkopuolella.Poika on vuoroin kavereillaan ja vuoroin ovat meillä.

aapp
[QUOTE="noh";29511032]Riippuu hiukan miltä kantilta katsotaan. Millainen on koulumenestys? Opettajan täytyy kyllä perustella väite.[/QUOTE]

miten koulumenestys liittyy tähän?Matematiikassa on huono,englannissa kiitettävä,muissa keskinkertainen.

häää
en nyt ymmärrä. lapsen syrjäytyminen? tarviiko lapsi harrastuksia jottei syrjäydy? itse en edes suostu kaikkiin lasten harrastuksiin, mitä haluavat. esim. ekaluokkalainen käy koulussa, koulusta kotiin ja saa yhden harrastuksen viikkoon olla. onko hän sitten syrjäytynyt?

Noh... Mun pikkuveli on syrjäytyny. Elämä on iha hukas nyt kun on 18. Ja on ollut aina kavereita ja sellainen kaikkien kaveri. Ikinä ei ole ollut kiusaamista yms. Koulussa pärjännyt keskivertosesti. Harrastuksia on ollut niitä mitä on halunnut.

Mistä sen syrjäytymisen sitten huomaa? ei minkään näköistä päivärytmiä, ajatusta työelämästä, raha-asioiden tietämys ku 5-vuotiaalla ja kaverit on menny nyt vaa huonompaan suuntaan (polttelee pilveä, juo, polttaa tupakkaa yms.yms.). On ollut aina ns. perheen lellikki. Kaikki on tarjottu eteen liian helposti.

Jos opettaja on nähnyt jtn. tähän viittaavaa? Millaset kaverit on? Huom! Mun vanhemmat sano loppuun asti että veljen kaverit on kunnollisia... Kunnes kärähti itse teossa pössyttelystä!!! Lintsaako? Ei kai kukaan tollasta sano ilman syytä. Jotain on meneillään.

Puhu lapses kanssa :)

aapp
Noh... Mun pikkuveli on syrjäytyny. Elämä on iha hukas nyt kun on 18. Ja on ollut aina kavereita ja sellainen kaikkien kaveri. Ikinä ei ole ollut kiusaamista yms. Koulussa pärjännyt keskivertosesti. Harrastuksia on ollut niitä mitä on halunnut.

Mistä sen syrjäytymisen sitten huomaa? ei minkään näköistä päivärytmiä, ajatusta työelämästä, raha-asioiden tietämys ku 5-vuotiaalla ja kaverit on menny nyt vaa huonompaan suuntaan (polttelee pilveä, juo, polttaa tupakkaa yms.yms.). On ollut aina ns. perheen lellikki. Kaikki on tarjottu eteen liian helposti.

Jos opettaja on nähnyt jtn. tähän viittaavaa? Millaset kaverit on? Huom! Mun vanhemmat sano loppuun asti että veljen kaverit on kunnollisia... Kunnes kärähti itse teossa pössyttelystä!!! Lintsaako? Ei kai kukaan tollasta sano ilman syytä. Jotain on meneillään.

Puhu lapses kanssa :)
Poika on 10v ja kaverit hyvistä perheistä.Ei lintsaa.Kutsuin meille perhetyöntekijän joka seurasi meidän perhe-elämää vuoden ajan ja hänenkään mielestä emme tarvitse lastensuojelua tähän.Tuo opettaja vaan jankuttaa tuosta.Ymmärtäisin tämän jos poika seisoisi välkällä yksin pihalla,ei harrastaisi mitään ja olisi kaikki illat kotona.

"Kirsikka"
No miten se opettaja on perustellut huolenaihettaan? Kai hän nyt jotain muutakin on sanonut kuin että lapsi syrjäytyy...syrjäytyy, koska...? Tai minä ainakin olisin tivannut vähän tarkemmin, että miksi opettaja näin ajattelee.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä