mitä tämä on?

Mielessä pyörineet nyt varhainen keskenmeno /kemiallinen raskaus ja valekuukautiset...

Eli, olin jo aikalailla varma että olen raskaana, rinnat tuntuneet "pinkeiltä" ja ainakin kuvittelen että nännipihat on suurentuneet :) Tämä oire siis edelleen päällä... Lisäksi välillä ollut etova olo ja päätä särkee! Vatsa ollut kylläkin yllättäen sekaisin, kun yleensä mulla on jatkuvaa ongelmaa ummetuksen kanssa. No sitten, mulla alkoi yhtäkkiä menkat päivää aikaisemmin kuin piti. Siis kiertoni on 27pv ja joskus menee 28pv mut nyt alkoi vuoto kiertopäivänä 26. Tunsin ihmeellisen kouraisun alavatsassa aamulla ja hetkeä myöhemmin alkoikin verinen vuoto. Siis ihan kuin menkat, mutta niukempi vuoto. Kuitenkin vatsa tuntui kokoajan kipeältä ja sellainen paineen tuntu oli koko päivän jona vuoto alkoi... Seuraavana päivänä vuoto lisääntyi jonkin verran (mutta ei vieläkään yhtä runsasta kuin normaalisti) ja edelleen vatsassa kipuili. Kipu ei ole ollut mitenkään sietämätöntä vaan sellaista enemmänkin epämukavaa vääntelyä. Normaalisti mulla ei ole mitään kuukautiskipuja! Epäilin tässä vaiheessa että onko kiinnittyminen tapahtunut mutta tulikin nyt sitten ulos... :( Kivuista päätellen ja kun se vuoto tuntui lisääntyvän... Kuitenkin, tämän toisen vuotopäivän iltana vuoto yllättäen alkoikin hiipua ja välillä paperiin ei tullut yhtään verta kun kävin vessassa?

Nyt kolmas päivä ja edelleen näyttää että vuoto loppumassa kokonaan. Yön aikana ei siteeseen ole tullut yhtään mitään ja paperiinkin wc:ssä vain pieni "tahra". Aloin nyt miettiäkin valekuukautisia? En ole siis testiä tehnyt koska niit ei sattumoisin ole nyt jemmassa, muutoin olisin jo tehnyt varmasti :) Ollaan yritetty vauvaa 4kk. Mitä olette mieltä te, jotka on valekuukautiset tai varhaisen keskenmenon kokeneet? Olen lukenut, että näin varhaisessa vaiheessa keskenmenoa ei nainen yleensä edes havaitse, että kuukautisvuoto vain on runsaampaa. Mun vuoto siis huomattavasti niukempaa, mutta mistä vatsakipu???
 
Kannattanee testata ja jos positiivistä näyttää pyytää labraan lähetettä jossa seuraavat laskeeko Hcg,eli onko km tai kemiallinen. Itsellä kemiallisessa testi kyllä näytti menkkojen aikaan jo negaa,mutta vuoto oli päivän runsaampaa ja pari päivää niukkaa (yleensä menkat kestää sen 5pvää) viimesimmät menkat alkoi ajallaan mutta vatsa krampit ja kouristukset olivat valtavat ekana päivänä,ja vuoto alkoi taas niukemmaksi ja loppui taas kolmannen päivän aikana.Kivuista päätellen oli varhainen km,en testannut ollenkaan. Normi menkoissa kivut on lievää jomotusta vaan.
 
kylläkait tässä täytyy se testi pian alkaa tehdä... Jos ei mitään muutoksia ala tilassani tapahtua. Mitään muita erityisiä raskauden oireita ei ole kun että rinnat ei tunnu "omilta" :D aivan niinkuin olisivat normaalia isommat ja sillä tavalla pinkeämmät. Päätä särki eilen kyllä ihan kamalasti ja olen ollut väsynytkin monta päivää, voisin nukkua kokoajan, mutta nämä voisi laittaa yhtähyvin työtahdin piikkiin...

Välillä tosiaan näytti tänä aamuna, että vuoto loppuu kokonaan. Nyt taas sitten paperiin jää verta mutta side pysyy puhtaana. Kipuja ei ole minkään laisia mutta omituinen myllerrys käy mahassa ja ilmavaivoja on... Täytyy myöntää että pieni toiveikkuus tässä kyllä on herännyt, jos sittenkin voisi olla "valekuukautiset" ja testi antaisi minulle sen kovin toivotun plussan :)
 

Yhteistyössä