Mitä sitä rupeais tekeen ,puolentoista vuoden päästä?

Silloin kuopus täyttää 3v ja on aika mennä töihin tai opiskelemaan.Puhdistuspalvelualan perustutkinto on taskussa,mutta aika turha koska valmistumisesta yli 10v ja päivääkään en ole alan työtä tehnyt.Joten edessä joko kouluun meno tai sopivan työn etsiminen.

Ongelma on vain se kun ei tiedä mitä haluaa.On niin monia asioita mistä pidän.Hoitotyöstä (selän kanssa vain voi tulla ongelmia),pieneläimet kiinnostaa,maalaus/nikkarointihommat,entisöinti ja pintakäsittely.jne

Mutta kun ei ole hajuakaan millasia koulutusvaihtoehtoja,työnsaatimahdollisuuksia ja millasia palkat sattuisi olemaan.Sekä missä ja miten/mikä koulutus sopii mainitsemiini kiinnostuksenkohteisiin?

Osaisko kukaan auttaa/neuvoa jotenkin.Onko kokemusta noista?

Miä
Jos tekisit vaikka työmarkkinatuella tai jollain ihan pienen pätkän noita hommia niin vähän näkisit mitä ne on? Samalla voit työnantajalta kysellä palkoista ja työnsaantimahdollisuuksista =)

Alkuperäinen kirjoittaja Marabella:
Silloin kuopus täyttää 3v ja on aika mennä töihin tai opiskelemaan.Puhdistuspalvelualan perustutkinto on taskussa,mutta aika turha koska valmistumisesta yli 10v ja päivääkään en ole alan työtä tehnyt.Joten edessä joko kouluun meno tai sopivan työn etsiminen.

Ongelma on vain se kun ei tiedä mitä haluaa.On niin monia asioita mistä pidän.Hoitotyöstä (selän kanssa vain voi tulla ongelmia),pieneläimet kiinnostaa,maalaus/nikkarointihommat,entisöinti ja pintakäsittely.jne

Mutta kun ei ole hajuakaan millasia koulutusvaihtoehtoja,työnsaatimahdollisuuksia ja millasia palkat sattuisi olemaan.Sekä missä ja miten/mikä koulutus sopii mainitsemiini kiinnostuksenkohteisiin?

Osaisko kukaan auttaa/neuvoa jotenkin.Onko kokemusta noista?
Täällä myös yksi samassa tilanteessa oleva

:wave: :wave: Kun ei vaan tiedä mikä se oma juttu on. Kokeiltu on monenlaista just työmarkkinatuella.

En mee mihinkää työmarkkinatuella..ei kannata.Kotona tullut lasten kanssa oltua niin monta vuotta,että ainoa vaihtoehto oikeastaan on oppisopimuskoulutus.

Tietääkö kukaan tai onko joku ammatiltaan pintakäsittelijä?Siitä kaipaisin tietoja,kokemuksia.Koska se kiinnostaa ja sitä kotona jonki verran tehnykki ja läheltä löytyy parisenkymmentä työpaikkaa nyt ainakin ja lisää löytyy vähän kauempaakin.Millanen palkka/työ ja kuinka naisia on alalla?

Mä olin pintakäsittelijänä kesätöissä ja tykkäsin kovasti hommasta, vaikka olenkin lähihoitaja ammatiltani. En mä siitä oikeen mitään osaa sanoo, mulla ei tosiaan siihen ammattiin koulutusta ole, mutta siskoni on ammattikoulussa alan koulutuksen saanut joskus vuosia sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä olin pintakäsittelijänä kesätöissä ja tykkäsin kovasti hommasta, vaikka olenkin lähihoitaja ammatiltani. En mä siitä oikeen mitään osaa sanoo, mulla ei tosiaan siihen ammattiin koulutusta ole, mutta siskoni on ammattikoulussa alan koulutuksen saanut joskus vuosia sitten.
Mitäs sä sitten teit siellä?Millasessa paikassa olit?

Alkuperäinen kirjoittaja Marabella:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mitäs sä sitten teit siellä?Millasessa paikassa olit?
Jaahas, vastaan vaikken tiedä onko ap linjoilla... Kuukauden olin maalipuolella, jossa maalattiin heloja ja ovenkahvoja ym nippeleitä, ja toisen kuukauden kromauskoneella (vai mikä nyt sit olikaan) mut kuitenkin siinä sit taas kromattiin noita samasia juttuja. Ja vielä pari viikkoo siellä pakkaamossa, jossa pussitettiin noita osia. Se oli kyl kiva paikka olla töissä, vaikka hommat olikin liukuhihnalla työskentelyä, mut kuitenkin helppoo hommaa, ainoostaan selkä vähän koville siellä joutu.

Olin Tampereella Abloyn (silloin Primo) tehtaalla epilässä.

Yhteistyössä