mitä sinä tekisit, jos miehesi painostaisi aborttiin?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Jos oikeasti painostaisi, niin jättäisin sen miehen siihen saman tien, päätyisin itse sitten mihin tahansa tulokseen. Onneksi mieheni ei ole niin typerä, että painostaisi ketään aborttiin. Mielipiteensä toki saisi sanoa ihan rehellisesti, sillä sitä minä kysyisinkin jos vahingossa tulisin vielä raskaaksi. Tietysti jossain menee sitten sen mielipiteen sanomisen ja painostamisen raja, jos sitä "mielipidettä" pitää jauhata tuntitolkulla ja muistutella vielä jälkeenpäinkin niin ei se enää mikään pelkkä mielipide ole. Enintään voin kuitenkin vain kunnioittaa miehen toiveita ja lopulliseen päätökseen minun täytyisi ryhtyä ihan vain oman mielenterveyden kannalta. Siinä olisikin vaikea paikka, sillä yllätysraskaus tällä hetkellä olisi aika lähellä katastrofia.

Meillä saattaa olla lapsiluku täynnä. Se on täynnä ainakin moneksi vuodeksi. Vielä ei piuhoja laiteta poikki, mutta tulevaisuudessa saa mies käydä sen tekemässä, sitten kun ollaan suht varmoja ettei enää haluta lisää. Minusta on outo ajatus, että jos ihmisillä on lapsiluku täynnä, se eliminoisi vahingot tai tarkottaisi automaattista aborttia. Kyllä se minusta vain tarkoittaa sitä, että lapsia ei enää tarkoituksella hankita. On noita kuopusvahinkoja sattunut aika moneen perheeseen, ja ehkä olisi ihan tervettä, että puolisot tietäisivät etukäteen, mitä toinen on mieltä mahdollisesta vahingosta. Jos toinen on kovin aborttivastainen, niin ei sen luulisi mikään salaisuus olevan. Ja jos toinen on sitä mieltä, että ei missään nimessä ikinä enää lisää, niin voisi hommata sen sterilisaation sitten itselleen.
 
[QUOTE="Horuksen silmä";23099939]Ehdottomat mielipiteet on aika mustavalkoisia.
Ihminen kun ei koskaan voi tietää millainen elämäntilanne tulevaisuudessa odottaa. Siksi on oikeasti hieman mustavalkoista sanoa miten toimisi tilanteessa jota ei ole kokennut. Voi vaan ajatella että minä kyllä en teksis niin tai näin.[/QUOTE]

Pyrin muistamaan tämän ja tuken kertomaan sinulle miten homma meni jos tilanne joskus kohdalle sattuisi. Terveydelliset syyt poissuljettuna (sekä omat että lapsen) ei suhteeseen syntyvä lapsi ole minulle koskaan niin ei-toivottu että olisin valmis elämään sen syyllisyyden kanssa minkä abortti teettää, ellei siihen ole jotain todella painavaa syytä. Ja tarkennuksena: painava syy ei ole pelkkä miehen tahto.

Mustavalkoista on myös ajatella tietävänsä miten toiset ajattelevat tai kuvitella että joissain asioissa ihminen ei voi olla suhteellisen muuttumaton. Äärimmäiset ja ehdottomat mielipiteet ovat mustavalkoisia, omani ei itseni tuntien ole ihan niin ehdoton kuin saatat kuvitella :)
 
"Horuksen silmä"
Mustavalkoista on myös ajatella tietävänsä miten toiset ajattelevat tai kuvitella että joissain asioissa ihminen ei voi olla suhteellisen muuttumaton. Äärimmäiset ja ehdottomat mielipiteet ovat mustavalkoisia, omani ei itseni tuntien ole ihan niin ehdoton kuin saatat kuvitella :)
Ihmismieli nyt vaan on sellainen että koskaan ei voi etukäteen tietää kuinka toimisi missäkin tilanteessa. Eikä tämä koske pelkästään tätä keskustelua. Ihminen kun reagoi tilanteisiin erilailla eri elämäntilanteissa.
 

Yhteistyössä