Mitä saa laittaa lasten poskiin suojaksi...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"nyyti"
[QUOTE="vieras";25396673]Niin, että pieni kerros pölyä naamassa lämmittää useita asteita? Kannattaa patentoida varmaan tuo hieno keksintö.[/QUOTE]

se imee ihosta pois kosteutta joka viilentää ihoa...
 
"vieras"
[QUOTE="-p-";25396678]Weledalla on ihan pakkaseen herkälle iholle tarkoitettua voidetta, jossa ei ole vettä. "Voide" on ennemmänkin öljymäistä ja siinä on mm. lanoliinia (villarasvaa).[/QUOTE]
Ja sinä kanssa. Mikä teitä oikein vaivaa.
 
"nyyti"
"Monella on käsitys, että meikkivoide ja puuteri koettelevat ihoa vain lisää. Ettei iho näiden alta enää edes hengitä. On aika heittää nämä vanhanaikaiset käsitykset romukoppaan. Nykyaikaiset, kosmetologien suosittelemat tuotteet ovat niin hyviä, että ne eivät vahingoita ihoa. Päinvastoin meikkivoide ja puuteri voivat talvella jopa suojella ihoa viimalta ja pakkaselta. Pääasia on kuitenkin se, että meikki tehdään puhtaalle iholle ja käytetään kunnollisia, omalle iholle sopivia tuotteita."
 
[QUOTE="nyyti";25396794]"Monella on käsitys, että meikkivoide ja puuteri koettelevat ihoa vain lisää. Ettei iho näiden alta enää edes hengitä. On aika heittää nämä vanhanaikaiset käsitykset romukoppaan. Nykyaikaiset, kosmetologien suosittelemat tuotteet ovat niin hyviä, että ne eivät vahingoita ihoa. Päinvastoin meikkivoide ja puuteri voivat talvella jopa suojella ihoa viimalta ja pakkaselta. Pääasia on kuitenkin se, että meikki tehdään puhtaalle iholle ja käytetään kunnollisia, omalle iholle sopivia tuotteita."[/QUOTE]

Miksi sitten kaikki lääketieteen väitökset ovat tätä vastaan. Onko ko meikkifirmalla todisteita tuohon "jopa suojata"-lauseeseen`? Vai ovatko ne vastaavia, kuin "65% heleämpi iho, jne"?

Anteeksi skeptisyyteni, mutta kosmetiikka-ala on täynnä ihania mielikuvia :)
 
"nyyti"
Miksi sitten kaikki lääketieteen väitökset ovat tätä vastaan. Onko ko meikkifirmalla todisteita tuohon "jopa suojata"-lauseeseen`? Vai ovatko ne vastaavia, kuin "65% heleämpi iho, jne"?

Anteeksi skeptisyyteni, mutta kosmetiikka-ala on täynnä ihania mielikuvia :)
no jos googlaat sanan pakkanen+puuteri niin aika paljon löytyy puolesta puhuvia (puuterin suojaavuudesta)...eikä pelkästään meikkifirman edustajat.Itselläni herkkä ja helposti paleltuva iho ja mulla ainakin puuteri suojannut hyvin.
 
[QUOTE="nyyti";25396875]no jos googlaat sanan pakkanen+puuteri niin aika paljon löytyy puolesta puhuvia (puuterin suojaavuudesta)...eikä pelkästään meikkifirman edustajat.Itselläni herkkä ja helposti paleltuva iho ja mulla ainakin puuteri suojannut hyvin.[/QUOTE]

Ai niinkuin vauva tai kaksplus`? Ei kyllä löytynyt luotettavia lähteitä, enkä MTV3:sen demiäkään sellaiseksi lue...
 
no mä olen vedellyt lapsen ihoon vedetöntä, liäaineetonta öljyä tai esim ceridalia aamuin illoin, en just ennen ulsomenoa tietenkään, jos iho kunnossa, oman rasvan kuuluisi riittää suojaksi, hyvin kesti kohta 1 veen posket pitkän pulkkailun tänään -11 asteessa, punoittivat reilusti, mutta sisälle tullessa hetkessä ok...
en itsekään lähtis ulos ilman ihon hoitoa, mut vitalis on ihan hanurista, sitä meille 70-luvulla syntyneille käytettiin ja muistan sen jääkerroksen naamassa :D
 
toimisin näin
En laittaisi ennen ulkoilua lapsen enkä omiinkaan kasvoihini mitään rasvaa yms. suojaksi. Voiteissa ja rasvoissa on vettä, joka altistaa paleltumille ja nämä tulisi siten laittaa tunteja ennen ulkoilua. Hatuilla, hupuilla, huiveilla suojaudutaan viimalta ja pakkaselta ja mikäli kasvoilla suojana oleva vaate/asuste kostuu/kastuu, niin se tulee poistaa iholta. Ja kovalla viimalla tai pakkasella ulkoillaan vaikka useamman kerran pienemmissä pätkissä.

Illalla sitten voi poskien ihoa hoidella perusvoiteella tarvittessa, jos karhentuu tai ahavoituu.
 
"vieras"
kyllä minäkin voitelen naaman aina aamuisin kosteusvoiteella ja jo aamupäivästä ollaan jo ulkona...eipä ole kyllä mulla iho paleltunut...
No daa, sinä olet aikuinen ja tunnet itse, jos posket alkavat paleltua. Pieni lapsi ei osaa tällaista kertoa ja pienillä lapsilla on herkempi ihokin. Juu, ennen vanhaan laitettiin Vitalista naamaan, hyväähän se oli, mutta nykysuositusten mukaan ei tosissaan kannata. Aiheuttaa vaan sen, että entistä vähemmän huomaa sitä paleltumisen tunnetta.
 
"mie"
Vitalis oli peltipurkin nimi, jota ennen laitettiin.
Nykyisin käytän vain Avokadoöljyä (marja entrich) itselle ja lapsilleni poskiin. Tuntuu hyvältä, eikä palellu, se on ihan vedetön öljy.
 
"vieras"
Siis mitä te täällä jauhatte vedettömistä voiteista, vaikka on jo miljoona kertaa toistettu, että RASVAA ei saa laittaa. Ei se vesi siinä ole se pahis, vaan se lämmöntunteen tuova rasva.
 

Yhteistyössä