Mitä ruoka-aineita et ole ikinä maistanut, eilisen "kaappaus keittiössä" ohjelman innoittamana

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
Sellaista, mitä moni on kuitenkin maistanut :)

Itse en ole tietääkseni maistanut fenkolia, mitä ohjelmassakin maisteltiin.

Enkä ole maistanut myöskään lipeäkalaa, lammasta, poroa, mitään muuta kalaa kuin lohta ja tonnikalaa, mätiä
 
en oo puput jääny kippoon.
jänistä. perheessäni on syöty paljon riistaa, itse en ole koskaan syöny pupusia vaikka niitä on ollut tarjolla.
viimeiset 20v olenkin ollut vege
 
kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja en oo puput jääny kippoon.;28509026:
jänistä. perheessäni on syöty paljon riistaa, itse en ole koskaan syöny pupusia vaikka niitä on ollut tarjolla.
viimeiset 20v olenkin ollut vege
Pupua en ole minäkään muuten maistanut :D
 
Multa puuttuu varmaan vaan erikoisimmat, tyyliin pallit tai silmämunat (kalan silmiä olen kyllä syäny). Aivoja olen maistanu.
 
Viimeksi muokattu:
kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;28509034:
Fenkoli, maa-artisokka, kateenkorva, munuainen, kieli, häntä, kokonaista maksaa (jauhettua kylläkin ), ostereita, kokonaisia rapuja, jänistä, riistalintuja +karhua.
En ole minäkään maistanut mitään näistä. En myöskään muuten simpukoita :)
 
Sellaista, mitä moni on kuitenkin maistanut :)

Itse en ole tietääkseni maistanut fenkolia, mitä ohjelmassakin maisteltiin.

Enkä ole maistanut myöskään lipeäkalaa, lammasta, poroa, mitään muuta kalaa kuin lohta ja tonnikalaa, mätiä
Miten oot onnistunu :O

Mulla on kans nuo eksoottisemmat ruhonosat, kateenkorvat jne maistamatta. Ja harvinaisia hedelmiä tietty. Ja riistalintuja en oo syöny vissiin mitään, jäniksestä en oo ihan varma.

Haluisin maistaa koiran lihaa :p
 
kfkfkf
Miten oot onnistunu :O

Mulla on kans nuo eksoottisemmat ruhonosat, kateenkorvat jne maistamatta. Ja harvinaisia hedelmiä tietty. Ja riistalintuja en oo syöny vissiin mitään, jäniksestä en oo ihan varma.

Haluisin maistaa koiran lihaa :p
En oo koskaan syönyt kalaa, sen takia ehkä oon onnistunut :D joskus koulussa pakotettu maistamaan lohta, enkä ole sen jälkeen syönyt. PAITSI nyt vasta ihan viime kuukausina olen taas maistanut ja todennut et onkin ihan hyvää. Tarkoitus maistaa kyllä muitakin kaloja :D

En myöskään ole syönyt pihviä koskaan :D maistanut kylläkin ja sylkäissyt sit pois, PAITSI ihan viime kuukausina maistanut ja todennut et on hyvää ja syönyt sen jälkeen säännöllisesti pihvejäkin :)

Niin se makuaisti muuttuu :)
 
kfkfkf
Kai se vähän riippuu miten valmistaa, ei ollu höllyvää osaa, ihan kiinteää, suolasta. Ei tullu suosikkia siitä ruuasta.

Naudan kieli on hyvää, kannattaa kokeilla:p
Jos mä nyt alkuun pysyttelen noissa pihveissä :D vähän liikaa tähän samaan syssyyn kielet, maksat jne :D Mutta haluaisin kyllä kokeilla, mulla on ollut sellainen samanlainen asenne kuin eilisen ohjelman miehellä, eli olen sanonut etten tykkää, vaikken ole koskaan edes maistanut :D
 
En oo koskaan syönyt kalaa, sen takia ehkä oon onnistunut :D joskus koulussa pakotettu maistamaan lohta, enkä ole sen jälkeen syönyt. PAITSI nyt vasta ihan viime kuukausina olen taas maistanut ja todennut et onkin ihan hyvää. Tarkoitus maistaa kyllä muitakin kaloja :D

En myöskään ole syönyt pihviä koskaan :D maistanut kylläkin ja sylkäissyt sit pois, PAITSI ihan viime kuukausina maistanut ja todennut et on hyvää ja syönyt sen jälkeen säännöllisesti pihvejäkin :)

Niin se makuaisti muuttuu :)
Aika jännää vaan :) Meillä oli usein kalaruokaa kotona kun olin lapsi, ja niitä piti sitten syödä. Osasta tykkäsin osasta en, silakkapihvejä en oo aikuisena syöny kertaakaan.

Ja graavia lohta en oo ikinä oppinu syömään, vaikka mussutan kalasushia ihan tyytyväisenä.
 
- mämmi
- kaalilaatikko
- kaalikääryleet
- silli
- lipeäkala
- perunalaatikko

Ihan muutama vuosi sitten en ollut koskaan maistanut myöskään näitä

- piimä
- porkkanalaatikko
- lanttulaatikko
 
piti pitkään miettiä ja löytyihän tästä ketjusta ainakin pari mitä en muistaakseni ole maistanut, eli aivot ja pallit
ravintolakoulun käyneenä olen (ikävä kyllä ) joutunu maistelemaan ja valmistamaan lähes kaikkea..
 
"vieras"
Meillä kotikasvatukseen kuului maistella kaikkia ruokia. Pari kertaa vuoteen käytiin vähän paremmassa ravintolassa seisovasta pöydästä syömässä. Varsinkin juhannuksena oli tälläinen rutiini, yhdessä hotellissa käytiin.

Kaikesta en silloin lapsena-nuorena tykännyt, mutta tuo kokeilutapa jäi päälle. Montaa ruokaa syön nyt hyvällä ruokahalulla. Etelän hetelmiä on tarvinnut ihan erikseen ostaa kaupasta, nimenomaan niitä kaikkein oudoimpia ja maistaa. Mm. kiiviä ei mun lapsuudessa ollut, mutta on nyt ihan herkku.

Herkkusieniä en ole syönyt, myrkky on myrkkyä. Ostereita en ole syönyt. Mun on vaikea syödä ruokia, jotka on sellaisia kumimaisia.
 

Yhteistyössä