Mitä ruoka-aineita et ole ikinä maistanut, eilisen "kaappaus keittiössä" ohjelman innoittamana

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ostereita, simpukoita ym. äyriäisiä (mega allerginen), muita ulkolaisia kaloja kuin tonnikala ja seiti, etanoita, muita sieniä kuin keltavahveroita, noita erikoisempia ruhonosia...
 
Esim. parsaa. Sitä vihreää tankoa. Kiinnostais kyllä kokeilla, mutta miten se valmistetaan ja syödään?

Onhan noita kaikkea, erikoisia hedelmiä (kumkvatteja oon maistanu :D), etanoita, hyönteisiä (paitsi vahingossa), sisäelimiä (pl. maksa), rapuja (pl. katkaravut jossai pizzassa)...
 
vierass
Esim. parsaa. Sitä vihreää tankoa. Kiinnostais kyllä kokeilla, mutta miten se valmistetaan ja syödään?
1. huuhtelet
2. leikkaat juuresta pois kovan valkoisen osan
3. keität suolatussa vedessä kunnes on juuresta haarukanmentävää (5-10 min paksuudesta riippuen)
4. nautit voisulan tai sitruunamehun ja oliiviöljyn tai hollandaisen tai minkä tahansa muun kanssa

voishan sitä hankkia parsakattilan ja hifistellä muutenkin, mutta se maku kyllä toimii näin simppeleilläkn ohjeilla.
 
vierass
Tässä ketjussa esiintyneistä on maistamatta ainoastaan osterit, aivot, kateenkorva ja hmm olisikohan vielä jotain muuta. Mutta en kyllä väittäisi, että nämä ovat sellaisia, joita useimmat muut ovat maistaneet, kuten tuossa aloitusviestissä mainittiin.
 
Lipeäkalaa, mätiä, mämmiä maistoin tänä vuonna ekan kerran, maksaa, munuaisia, korvasientä, muita lintuja kuin kanaa, hirvestä en ole varma oonko maistanu, kaalikääryle, muita ei ny tuu ainakaan mieleen.
 
"TMV"
Osterit, riista, useimmat sisäelimet, ötökät, sammakot.

Kieltä, maksaa ja kateenkorvaa olen syönyt, samoin kania (siis kasvatettua - niitä vedetään Ranskassa vähän samaan tapaan kuin meillä broileria).
 
"vieras"
Sushia en oo ikinä maistanut.

Mieli tekisi maistaa kun moni sitä hehkuttaa, mutta se raaka kala siinä tökkii ja kovaa.

Täällä ei yhtään sushipaikkaa ole, enkä viitsi itse kovalla työllä tehdä ja ensimmäistä maistettuani heittää pois kun raaka fisu ällöttää. :D
 

Yhteistyössä