Mitä rasvaa vauvalle?

7,5kk vauvalle ilmestyi rintakehään ihottumaa ihan yksi kaks.. Näyttää, että ihossa on miljoona pienenpikkuruista punoittavaa, kuivaa näppylää ja lisäksi pari n.3cm halkaisijaltaan olevaa, hilseilevää länttiä siellä joukossa... Isällään oli lapsena paha atooppinen ihottuma eli vois varmaan olla atooppista ihottumaakin (mut juu, eipä sitä vielä voi tietää, kun on peräti pari viikkoa ollu..)

olen nyt yrittäny rasvata Erisanin kosteuttavalla perusvoiteella (äp:n mukana tullut tuubi), mutta eipä tuo tunnu paljon kosteuttavan..:(
Kävin apteekin sivuilta katteleen muita rasvoja ja hemmetti: siellä oli toista sataa erilaista tuubia! On emulsiota ja perusvoidetta, lotionia ja hydrogeeliä..

Mitähän noista mun kannattais ostaa? antakaa jotain vinkkiä!
 
"jenni"
laita vaikka ihan nivean perusvoidetta tai sit yks hyvä on ollu nii liberon cream perusvoide se toimi meillä tosi hyvin lähti talvellakin hyviin kuiva iho äkkiä =)
 
Onko noissa erin merkin valmistamissa perusvoiteissa paljonkin eroja?
Vitsi, ku en minä tiedä näistä mitään, kun mulla on viimeksi ollut kuivaa ihoa joskus alle 10vuotiaana eli ei ole tarvinu asiaan kamalasti perehtyä... No, toki huulirasvaa oon käyttäny myöhemminki...
 
Meillä pojalla, tosin ikää oli silloin joku 4 kk taikka himpun enemmän, alko hilseilemään tuosta kaulan alapuolelta. Neuvolan terkka suositteli kokeilemaan sibicorttia, jossa on hivenen kortisonia mukana. Se toimi ja lisäksi laitoin jotain abobasen kunnon rasvasta rasvaa.
 
yyhoo
Meillä pojalla, tosin ikää oli silloin joku 4 kk taikka himpun enemmän, alko hilseilemään tuosta kaulan alapuolelta. Neuvolan terkka suositteli kokeilemaan sibicorttia, jossa on hivenen kortisonia mukana. Se toimi ja lisäksi laitoin jotain abobasen kunnon rasvasta rasvaa.
Juurikin näin, eli marssit nyt apteekkiin ja ostat sieltä jotakin rasvaista perusvoidetta, esim. aqualan, abobase tmv. Kutinaan ja ärsytykseen sitten esim. vähän tuota sibicortia lisäksi. Jos ei ala tokenemaan niin sitten lääkäriin hakemaan kunnon rasvat. Ja mielellään ihan ihotautilääkärille... :whistle:
 
Juurikin näin, eli marssit nyt apteekkiin ja ostat sieltä jotakin rasvaista perusvoidetta, esim. aqualan, abobase tmv. Kutinaan ja ärsytykseen sitten esim. vähän tuota sibicortia lisäksi. Jos ei ala tokenemaan niin sitten lääkäriin hakemaan kunnon rasvat. Ja mielellään ihan ihotautilääkärille... :whistle:
Tätä olisin minäkin ehdottanut.
Meidän tytöllä noihin aikoihin paljastui maitoallergia..juurikin iho oireiluista...
Kannattaa näyttää lääkärille jos ei tokene..
 
"..."
Nykyään käsittääkseni suositellaan atooppisen ihon hoitoon päivittäistä suihkuttelua. Nimittäin hiki ja siinä erittyvät suolot ym. kuona-aineet ärsyttävät entisestään herkkää ihoa. Pelkkä vesipesu riittää iltaisin ja päälle jotain rasvaista perusvoidetta. :)
 
"vieras"
Katso tarkkaan millaista vaatetta pidät vauvan päällä (pesuaine ärsyttää,kangas ärsyttää?). Hiki kannattaa pestä päivittäin pois vaikka muuten ei kylvettäisikään. Meillä on vastasyntyneellä aika paljon nyt hikinäppyä rintakehässä kun on paljon rinnan päällä.
 

Yhteistyössä