Mitä raskausoireita teillä?

  • Viestiketjun aloittaja raskausoireet
  • Ensimmäinen viesti
raskausoireet
Voisitteko listata tänne kaikki raskausoireet mitä teillä on ollut? Kuinka aikaisin tiesitte olevanne raskaana ja mitä ensioireita teille tuli =) ? Kiitoskset etukäteen =)
 
Moi! Mä aloin epäillä raskautta, kun menkat oli oudon niukat, alkoivat odotettua aikaisemmin ja kestivät vain 1-2 päivää. Pari päivää tämän jälkeen, n. rv 4+0, tein positiivisen raskaustestin. Raskausviikolla 5 ei ollut oikeastaan mitään oireita. Rv 6 alkoi pahoinvointi: ekoina päivinä vain kahvi sai aikaan yökkäysreaktion, mutta rv 6 lopulla oksentelin jo läpi vuorokauden. Raskausviikkoja on nyt jo 20 ja kuvotusta on vieläkin, vaikka pahin oksentelu on takana. Pahoinvointi on hallinnut niin voimakkaasti tätä(kin) raskautta, etten ole tullut suuremmin kiinnittäneeksi huomiota muihin oireisiin, mutta sen muistan että siinä alussa oli myös turvotusta. Nyt tässä kohtaa on jo oikeeta vauvamahaakin tullut jonkin verran näkyviin :)
 
En viitsinyt aloittaa uutta keskusteluta kun täällä oli jo aihetta, joten älkää tarkkailko päivämäärää!

jotenka siis, mulla oli ennen aina 18. päivä menkat ja ovulaationkin tunnistin aina viikkoa ennen kuukautisten päivää. nyt näinä parin kuukauden aikoina kun alkanut hiivatulehdusta, kuukautiset olivat lyhyemmät, siis 30päivän kierto ja en tunnistanut lainkaan ovulaatiota hiivan takia, ei edes vatsan jomotusta ollut tai mitään joten olin varma raskaudesta ja hassut kuukautiset olisivatkin valemenkat. Epäilin lisää kun alkoi tulla hikka vähintään kerran päivässä, ihan sama olinko syönyt vai en. Ja joka aterian jälkeen lihon 1kg, kunnes myöhemmin taas tippuu sen 1-2kg, eli mun entiseen painooni. Sitten on tullut tuo raskausviivannäköinen navan alapuolelelta emättimeen - koko tän epäilyn aikana on ollut etova olo: en ole koskaan oksentanut mutta jotenkin tuntuu että vois kyllä ihan minä hyvänsä... Raskausviivasta sen verran että valmistuin ammattikoulusta 4 kuukautta sitten ja olen ollut kotona työttömänä siitä asti ja lihonut 3-4 kiloa joten voisiko johtua myös lihomisesta tuo raskausviiva? Ei ole tumma, mutta huomaa sen kyllä jos oikein tarkkailee.

Sitten tänä maaanantaina tulikin ovulaatiolimaa ja tuntui AIVAN KUIN olisi vatsaa jomottanut koko päivän - vanha kunnon ovulaatio palautui <3. ja seuraaavana aamuna kun mittasin, lämpöä tuli 36.5 vaikka normaali 36.0, jomotus ja ovulaatiovuoto loppui, että olinko sittenkään raskaana noina hassuina kuukautisten aikana vai hiivatulehdusko tän tempun teki? Hiivatulehdus siis loppui pari viikkoa sitten ennen tätä ovulaatiota. Vieläkin hiukan etova olo - vai johtuuko kenties siitä että kuvittelen vaan? menkkojen pitäs ovulaation perusteella alkaa 1-2viikon päästä joten en kehtaisi ihan vielä tehdä testiä?
 
Viimeksi muokattu:
raskausoireet=ap
Kannattaa varmaan odottaa menkkojen alkuun asti =) . Keho voi huijata jumalattoman paljon, kokemusta on :D . Kertaakaan en raskaana ole ollut :( . Uskoisin että hiiva voi aivan hyvin aiheuttaa tuollaista oireilua. Plus stressi, jos on ollut sekä luulot. Joten tee testi kun menkkojen pitäisi alkaa :) .
 

Yhteistyössä