Mitä poika-kummilapselle voisi ruveta keräämään?

  • Viestiketjun aloittaja kummitäti
  • Ensimmäinen viesti
kummitäti
Tykkään ostaa kummilapsilleni lahjoja, mutta haluaisin ostaa vaatteiden, lelujen ja kirjojen lisäksi jotakin sellaista, joka säilyisi myöhemmällekin iälle ja josta ehkä sitten joskus olisi hyötyäkin. Mitä se voisi olla?
 
e
Kerää vaikka jotain Arabian astiasarjaa tms... Mutta aloitusviestistä sain sen käsityksen, että lapsi on vielä tosi pieni, jos jotain leluja ostat? En kyllä millekään alle 10-vuotiaalle rupeaisi mitään astioita tai kattiloita ostamaan, se on turhaa.
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
rahapaja myy esim hopeamarkkakeräilysarjaa.
Näissä ei arvo säily. Kaikki edelliset hopearahat on arvottomampia kuin nimellisarvo.
Koita tajuta ero keräilyarvon ja nimellisarvon välillä.
Siis onko niillä kolikoilla jälleenmyyntiarvoa? Tämän mä haluaisin tietää. Eihän niitten ostamisessa ole mitään järkeä, jos jälleenmyyntiarvo on hankinta-arvoa alhaisempi.
 
halipupu harmaana
Pojille on vähän vaikeaa alkaa kerätä mitään mistä ne tykkäisi isompana, mutta miten olisi teatteri- ja taidekokemuksia? Vie kummipoika teatteriin, sirkukseen, taidenäyttelyyn jne. sopivin väliajoin kun löytyy sopivaa ohjelmistoa, osta käsiohjelma ja tee lapselle elämykistä kansio, jota voi katsella ja siitä muistella missä ollaan käyty.
 
meiän äiti meinaa ruveta ostaan välillä tulevalle vaaville ( siis kunhan nyt edes syntyy)
Kaj Stenvallin aitoja ankkataluja.. ostaa siis niitä esim. n. 3- 5vuoden välein.. mun mielestä erittäin hyvä idea ja ompahan lapsella taidetta kun pääsee muuttamaan kotoa pois:) ja arvokasta sellasta ja sopii niin tytöille kun pojillekin:)
 
lllll
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
rahapaja myy esim hopeamarkkakeräilysarjaa.
Näissä ei arvo säily. Kaikki edelliset hopearahat on arvottomampia kuin nimellisarvo.
Koita tajuta ero keräilyarvon ja nimellisarvon välillä.
Siis onko niillä kolikoilla jälleenmyyntiarvoa? Tämän mä haluaisin tietää. Eihän niitten ostamisessa ole mitään järkeä, jos jälleenmyyntiarvo on hankinta-arvoa alhaisempi.
Tietysti on. Ne on aitoja vanhoja rahoja. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä suurempi on jälleenmyyntiarvo.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja halipupu harmaana:
Pojille on vähän vaikeaa alkaa kerätä mitään mistä ne tykkäisi isompana, mutta miten olisi teatteri- ja taidekokemuksia? Vie kummipoika teatteriin, sirkukseen, taidenäyttelyyn jne. sopivin väliajoin kun löytyy sopivaa ohjelmistoa, osta käsiohjelma ja tee lapselle elämykistä kansio, jota voi katsella ja siitä muistella missä ollaan käyty.
Teatteri ja taide ei oikein taida olla mun juttujani. Kummipojan äiti vieä on näyttelijä, joten taitaa kyllä tuota lajia saada aika paljonkin. Kiva idea kyllä muuten!!
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
rahapaja myy esim hopeamarkkakeräilysarjaa.
Näissä ei arvo säily. Kaikki edelliset hopearahat on arvottomampia kuin nimellisarvo.
Koita tajuta ero keräilyarvon ja nimellisarvon välillä.
Sä et tajua. Noilla ei ole edes nimellisarvoa! Keräilee joku kuulakärkikyniäkin ja hänelle toki on olemassa roskallensa "keräilyarvo".
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lllll:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
rahapaja myy esim hopeamarkkakeräilysarjaa.
Näissä ei arvo säily. Kaikki edelliset hopearahat on arvottomampia kuin nimellisarvo.
Koita tajuta ero keräilyarvon ja nimellisarvon välillä.
Siis onko niillä kolikoilla jälleenmyyntiarvoa? Tämän mä haluaisin tietää. Eihän niitten ostamisessa ole mitään järkeä, jos jälleenmyyntiarvo on hankinta-arvoa alhaisempi.
Tietysti on. Ne on aitoja vanhoja rahoja. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä suurempi on jälleenmyyntiarvo.
Pojanpojanpojanpojanpojalle.
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
rahapaja myy esim hopeamarkkakeräilysarjaa.
Näissä ei arvo säily. Kaikki edelliset hopearahat on arvottomampia kuin nimellisarvo.
Koita tajuta ero keräilyarvon ja nimellisarvon välillä.
Sä et tajua. Noilla ei ole edes nimellisarvoa! Keräilee joku kuulakärkikyniäkin ja hänelle toki on olemassa roskallensa "keräilyarvo".
joo - ja joku keräilee postimerkkejä tai vaikkapa vanhoja rahoja ja kokoelmat ovat arvokkaita!!!
 
rahaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lllll:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
rahapaja myy esim hopeamarkkakeräilysarjaa.
Näissä ei arvo säily. Kaikki edelliset hopearahat on arvottomampia kuin nimellisarvo.
Koita tajuta ero keräilyarvon ja nimellisarvon välillä.
Siis onko niillä kolikoilla jälleenmyyntiarvoa? Tämän mä haluaisin tietää. Eihän niitten ostamisessa ole mitään järkeä, jos jälleenmyyntiarvo on hankinta-arvoa alhaisempi.
Tietysti on. Ne on aitoja vanhoja rahoja. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä suurempi on jälleenmyyntiarvo.
Pojanpojanpojanpojanpojalle.
Taidat itse keräillä etkä halua muita apajille?
 
Minulla on neljä kummilasta. Jokaiselle olen avannut tilin ja palkastani laitan niille tileille aina pikkusumman rahaa. Pienistä puroista kertyy joskus joki. Ei niiden summien tosiaankaan tarvitse olla isoja. Parempi kuitenkin kuin se muovinen lelu synttärinä. Tosin kyllä aina sillä pikku lelulla muistan.
 
anni
itse pitäisin poitsulla muumiastioista, jostain kirjasarjasta, vaikkapa legoista, toki riippuu lapsen iästä. oma poika täyttää nyt 4-v. ja toivoo kovasti isojen poikien junarata-legoja jotka maksavat sen 400-, joten tuollaistakin voisi kerätä :)
itse suosin kunnon laadukasta käyttötavaraa, ei esim. pöytähopeita tai vastaavaa.
 
minä
Meillä pojan kummisetä ostaa pojalle Mauri Kunnaksen Koiramäki-kirjoja. Poika on vasta 3v. joten kirjoja selaillaan vielä harvakseltaan mutta tulevina vuosina niistä tulee varmasti hitti.

Itse ajattelin että voisin juuri syntyneelle kummitytölleni alkaa keräämään muumi-astiastoa sitten 1-vuotispäivästä eteenpäin. Tai sitten jotain muuta vastaavaa... Onneksi ei ihan vielä tarvitse miettiä! :)
 
Meillä pojalle kummitäti kerää Mauri Kunnaksen kirjoja. Kiva idea ja aikanaan arvokas.
Itse keräämme kummipojallemme pikkulusikoita. Joka synttäri saa kaiverruksella varusetun pikkulusikan. Kun tietty määrä täyttyy vaihdetaan lusikat esim. haarukkaan jne. Näin ajattelimme kerätä koko aterinsetin. Ja äitinsä erittäin mielissään ideasta.
 

Yhteistyössä