mitä pitäisi tehdä/ miten toimia

Mitä pitäisi tehdä tai miten toimia tässä tilanteessa.
Olen paljon kauppaa tehnyt tätäkautta ja monta kirjettä/pakettia lähettänyt eikä koskaan ennen näin ole käynyt enkä vastaavaa oo kuullut.

Myin siis eräälle henkilölle täällä kaksi dvd:tä. Maksun suorituksesta aikaa varmaan lähemmäs kuukausi jo (tämän pystyn kyllä tililtäni tarkistamaan), maksun nähtyä kesti hetken sairastelun vuoksi ennen kun postiin pääsin, mutta kuitenkin jos nyt sanoisin viikko tästä niin postitin kirjeessä ko. leffat.
Tänään henkilö oli laittanut yv:tä että leffat eivät ole menneet perille.

Miten siis nyt pitäisi toimia tai tehdä?

Miten edes postiin tehdä valitusta asiasta enää kun tosiaan lähetyksestä jotain kaksviikkoo aikaa, en muista tarkemmin kun tosiaan vähän väliä niitä postiin vien. Tämän ihmisen kaikki yv:t olen poistanut, poistan aina listasta kun olen lähettänyt tuotteen niin en sekoile enää niissä. Mutta muistan vielä kun osoitteen kirjoitin, meillä sama etunimi ja asuu suht lähistöllä niin jäi mieleen.
 
vieras
no posti on vastuussa niistä tavaroista joita sinne jätetään, joten laita ainakin jonkunlainen reklamaatio postiin. monet katoamistapaukset on juuri noita dvd/cd-kirjeitä, kuinkahan rehellistä on lajittelun väki.
 
Aivan täysin turha lähettää reklamaatio postille (tai nykyäänhän se on itella oyj) Meillä on perheyritys, verkkokauppa ja tuon tuosta tapahtuu että posti "kadottaa" paketin. kannattaa aina lähettää ns. kirjattu kirje jonka kulkemista pystytään seuraamaan. Eli paketti kirjataan koneelle kun se on viety postiin, kun se lähtee sieltä perille ja saapuu määränpäähän paikkakunnalle josta etenee jakeluun ja sitä kautta kotiin asti. Näin pakettia pystyy hiukan seuraamaan, missä välissä kadonnut. ja ihme kyllä nämä kirjatut kirjeet/paketit eivät koskaan katoa!
Sen kun tietäisi kuinka monen henkilön käsiteltävänä paketti käy... on postin oma henkilökunta, itellan jakelu (kenties juna, lentokone tai rekka-auto -nämä monesti ulkoistettu, eli voi olla mikä tahansa logistiikka firma) ja sitten vielä postin jakajat.. epärehellisiä ihmisiä kun vaan valitettavasti matkan varrelle mahtuu.

Hirveän harmillista, mutta niin totta =(

Tee postiin reklamaatio, jos se mieltäsi yhtään helpottaa.

On se kauheaa että pikkuhiljaa ihmiset uskaltautuvat ostamaan verkkokaupasta ja yksityisiltä ihmisiltä netin kautta ja se onki loppuviimein Posti joka sen uskottavuuden vie =(
 
Joskus monta vuotta sitten yksi ns."kaveri", joka harrasti ihmisten hyväksikäyttöä rahallisesti yms. ja oli aika kova neiti valehtelemaan.. kiros, kun ei ollu muuta duunia ja tapaa saada rahaa, niin joutu menee postille lajittelee jouluaikaan korttei.
Se tunnusti, et sitä oli niin vituttanu se homma, et oli jotain tuhonnu ja ei se häntä "v-tu" kiinnosta..
En tiiä tehdäänkö itellalle miten usein poistareita, niinkuin melkeempä kaikissa kaupoissa tehdään melko säännöllisesti, kun testataan ja tarkkaillaan omia työntekijöitä.

 
Olen ko. ihmiselle laittanut yv:n heti kun huomasin häneltä tulleen viestin ja kysyin mitä nyt koska postiin olen tuotteet vienyt. Hän ei ole toistaiseksi vastannut.
Lähinnä harmittaa/mietityttää mitä hänen suhteensa pitäisi, koska kyseessä oli kuitenkin kaksi uutta muoveissa olevaa leffaa eli mulle ne on maksanut melkoisesti ja halvalla ne myin hänelle.
Eli jos hän esim vaatii rahojaan takaisin niin mähän kärsin melkoiset tappiot, tietämättä oikeesti hukkasiko posti vai mikä oli tilanne.

Eli lähinnä mietityttää mitä hänen suhteensa pitäisi tehdä? Postille voi reklamaation laittaa, mutta se nyt ei tilannetta varmaan enää muuksi muuta.
 
Kommentoikaas joku nyt miten tän toisen osapuolen suhteen pitäis toimia?
Oikeesti alko harmittaa ihan kunnolla ja vaivaa asia. Itse kun tosiaan tiedän kirjeen lähettäneeni ja ihmetyttää kun tosiaan näin pitkänajan kuluttua vasta ilmoittaa ettei oo tullut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja elviiratar:
Kommentoikaas joku nyt miten tän toisen osapuolen suhteen pitäis toimia?
Oikeesti alko harmittaa ihan kunnolla ja vaivaa asia. Itse kun tosiaan tiedän kirjeen lähettäneeni ja ihmetyttää kun tosiaan näin pitkänajan kuluttua vasta ilmoittaa ettei oo tullut.
Sinä tiedät postittaneesi, joten et ole vastuussa katoamisesta.
Posti korvaa jos korvaa............

 

Yhteistyössä