[QUOTE="Realisti";30344012]Vuokraisitko auton, jos tartteisit sitä joka päivä?
Ei omistusasunnossa tule mitään ihmeellisiä yllätysremontteja, ainakaan isoja. Kyllä talon iästä ja korjaushistoriasta tietää hyvinkin tarkkaan, mitä remontteja on tulossa esim. 10 vuoden aikajänteellä. Ja taloyhtiöillä on aina vähintään 5v remonttisuunnitelma. Minusta siis liioittelet ja reilusti.
Jääkaappipakastin tai hella maksaa noin 300 euroa. Summa, jonka takia tuskin kenenkään tarvitsee yöuniaan menettää. Ja nekin yleensä kestää 10-20 vuotta, eli ei niitä kovin usein tartte uusia.[/QUOTE]
Voin sanoa suoraan etten liioittele. Taloyhtiö jossa tällä hetkellä asun vuokralla, on erinomaisella paikalla ja ihan mahtava ympäristö. JOS omistaisin asunnon jossa nyt asun, tulisi se maksamaan mulle useamman kerran vuodessa useita tonneja koska meillä on jatkuvasti putkissa häikkää. En missään nimessä haluaisi ostaa kyseisestä taloyhtiöstä asuntoa millään hinnalla koska korjaustarve on erittäin suuri, tulossa on suuria putkiremontteja vaikka juuri muutama vuosi sitten tehtiin yksi. Mutta kun se tehtiin niin halvalla kun vaan saatiin tehtyä niin paskaksihan sekin meni. Kattoremppaa tehtiin toissavuonna, sitä tehtiin tänä vuonna vähän lisää ja nyt kuulin että ulkovuorausremppakin oli päin persettä tehty muutama vuosi takaperin joten se joudutaan uusimaan parin vuoden sisällä. Ai että, halpaa :heart: Ikkunat on vuodelta nakki ja papu ja halvemmaksi ois tullu tehdä ikkunanvaihtoremppa neljä vuotta sitten eikä maalailla ja kittailla niitä joka vuosi uudestaan.
Kalusteiden hinta ei olekaan tässä se issue vaan se, että mulla ei yksinkertasesti ole aikaa ruveta säätämään noiden kanssa. Mulla tällä hetkellä peräti ahdistais ruveta miettimään että mimmonen vessanpönttö tai mimmonen jääkaappi. Ihan siitä syystä että päässä ei ole tilaa tommosille ajatuksille.
Ei mun mielestä vuokra-asumisessa mitään vikaa ole eikä vuokra-asujia kannata tyhminä pitää sen vuoksi että asuvat vuokralla. Totta helvetissä se on parempi maksaa omaa asuntoa ja kasvattaa omaisuuttaan, sehän on ihan selviö. Vuokra-asumisessa ei rahallisesti ajateltuna ole mitään järkeä (enkä ole toisin väittänytkään) mutta MUN tämänhetkisen stressitason ja työkuviot huomioon ottaen mun on parempi asua vuokralla kun omistuskämpässä.
Ja joo, voisin vuokrata hyvinkin auton jos tarttisin sitä joka päivä, mä tosin liisaisin sen.