Mitä mieltä tällaisista vanhemmista ? (mun mielestä kylmiä)

• Viestiketjun aloittaja "ruususuu"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
Ihan normimeininkiä -80 luvulla. Ei lapsia kuskattu minnekään, eikä vikkkorahoilla hemmoteltu. Lomamatkoista puhumattakaan. Lapsi oppii rahan arvon, kun joutuu vähän itse näkemään vaivaa. Mahtavaa, että vanhemmilla on selkärankaa vetää omaa linjaa!

Ihan normaaleja meistä 80-luvulla lapsuutensa viettäneistä kasvoi!
No, mitä itse nähnyt tuollaisia perheitä, niin ei ne opi omillaan tulemaan toimeen. Ne osaa sujuvammin kerjätä muilta vanhemmilta kuin perheen omat lapset. Heille päivänselvää että heidän kuuluu elää muiden rahoilla.

pitävät ihan normihommana, että elävät muiden kustannuksella.

80-luku eri asia kun ketään ei viety. kukaan ei saanut.

"Hiphei"
[QUOTE="hmmm";27999188]No, mitä itse nähnyt tuollaisia perheitä, niin ei ne opi omillaan tulemaan toimeen. Ne osaa sujuvammin kerjätä muilta vanhemmilta kuin perheen omat lapset. Heille päivänselvää että heidän kuuluu elää muiden rahoilla.

80-luku eri asia kun ketään ei viety. kukaan ei saanut.[/QUOTE]

Kyllä mua on kuskattu, käyty ulkomailla ja olen saanut viikkorahaa 80-luvulla.
Ihan itse maksan elämäni, kuskaan myös omia lapsia kouluun jos vain pystyn ja hiihtolomalle on varattu matka :)
Ei se kasvata jos joutuu 15km polkemaan -20C pakkasella, lähinnä vihastuttaa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö;27994211:
ovat meidän lasten kavereita, siksi tiedän tasan tarkkaan. Ja itsekin sitä kautta tunnen ko, perheen
Mikähän on oikeasti totuus, ja mikä lasten kavereiden kertomaa legendaa?

Voihan siellä olla taustalla jotain muutakin, mistä itse et tiedä.

Minusta moni juttu tuossa listassa on sellainen että voisin itsekin niin toimia. Esim. viikkoraha ei minusta ole välttämätön jos maksavat lasten tarvitsemia kuluja. Osalla perheistähän on sellainen linja että rahaa annetaan tarpeen mukaan eikä mitään tiettyä summaa per viikko.

15km polkupyörälllä pakkasessa kuulostaa aika extremeltä. Tosin lukiossa minäkin pyöräilin syksyllä ja keväällä kouluun liki 10km suunta. Talvella kuljin bussilla.

Ei se pelkästään huono asia ole että vanhemmat opettavat lapsilleen ettei raha kasva puussa, mutta vähän kylmä fiilis näistä vanhemmista tulee. Mutta kun ei tiedä mikä on oikeasti totuus ja mikä teini-ikäisen kapinassa kerrottua muunneltua totuutta.

"vieras"
[QUOTE="hmmm";27999188]No, mitä itse nähnyt tuollaisia perheitä, niin ei ne opi omillaan tulemaan toimeen. Ne osaa sujuvammin kerjätä muilta vanhemmilta kuin perheen omat lapset. Heille päivänselvää että heidän kuuluu elää muiden rahoilla.

80-luku eri asia kun ketään ei viety. kukaan ei saanut.[/QUOTE]

Kyllä mun kavereita kävi jo 80-luvun lopulla etelässä. Enkä oikeastaan ymmrrä miten tämä "ketään ei viety, kukaan ei saanut" tekee asiasta enemmän oikeita tai vääriä. Ei lapselle tarvitse tarjota kuin perustarpeet ja rakastava koti.

kyllä kyllä
Mun mielestä toi kuulostaa juuri teinin tavalta puhua liioitellusti EI KOSKAAN MITÄÄN IKINÄ!! en usko että ap on äiti, joka kertoo lastensa kavereista vaan teini joka on näreissään vanhempiensa tavoista toimia.

Mun vanhemmat oli tismalleen tuollaisia. En saanut yhtään viikkorahaa, en edes omaa opintotukeani! Mihinkään ei koskaan kuskattu autolla, enkä saanut harrastaa mitään, koska he olisivat joutuneet tuhlaamaan rakkaita rahojaan minuun. Mitkään leffa/mäkkäri/bussi-rahat eivät tulleet kuuloonkaan. Onneksi sain sentään kesätyörahani pitää itse :)

ei paha
No musta toi viikkorahan antaminen on ihan järjetöntä! Miksi vanhempien pitäisi lapsilleen antaa viikkorahaa? Kyllä mä ainakin meinaan tehdä niin, että annan tuntilistat lapsille käteen ja ne kirjaa siihen mitä töitä ne on tehnyt kotona ja kauanko.Sen mukaan maksetaan. Miten lapset oppii rahan käsittelyä jos ne joka viikko saa automaattisesti viikkorahaa vaikka mitään ei olisi tehty. Sitten kun asutaan omillaan ja pitäisi oma elanto tienata niin sittenkö nuoret aikuset saa alkaa ihmetellä, että kun ei sitä rahaa enää tuukkaan vain.

Teinien äiti
Pakko vaan kummastella sitä, että ne vanhemmat jotka lapsia eivät ansaitsisi saada, saavat niitä ja ne jotka olisivat upeita vanhempia joutuvat vasten tahtoaan olemaan lapsettomia :(

Yhteistyössä