Mitä mieltä olette Telma nimestä?

  • Viestiketjun aloittaja tytsylle nimi vielä hukassa
  • Ensimmäinen viesti
tytsylle nimi vielä hukassa
Toinen tyttöni on siro, kaunis ja hieman eksoottisen näköinen ja hän sai todella kauniin ja eksoottisen nimen. Tämä tyttö on vähän vaaleampi ja ns. tavallisemman ja suomalaisemman näköinen, tosin kaunis hänkin isoine silmineen (tytöillä kyllä sama isä). Jotenkin Telma tuntusi hauskalta nimeltä meidän pienemmälle tytölle, mutta en tiedä miten suhtautuisi siihen isompana kun isosiskolla on huippu kaunis nimi. Vähän eri paria tyyliin Telma ja Noelia.
 
"ping"
[QUOTE="vieras";27470745]aika kaukaa haettu, mutta jos tuo tuli mieleen, sinulla on vilkas mielikuvitus :)[/QUOTE]

No meillä sanotaan sitä moskaa talmaksi, mikä kerrostuu hampaisiin, jos niitä ei pese
 
"vieras"
Mun mielestä Telma ei ole edes mikään oikein kirjoitettu nimi. Tulee mieleen Thelma, joka ei ole suomalainen nimi.

Ihan sama, kun laittaisin nimeksi Teo. Väännös Theosta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27470890]Mun mielestä Telma ei ole edes mikään oikein kirjoitettu nimi. Tulee mieleen Thelma, joka ei ole suomalainen nimi.

Ihan sama, kun laittaisin nimeksi Teo. Väännös Theosta.[/QUOTE]

Kerrotko vielä, mitkä ovat suomalaisia nimiä? Ei montaa ole, jolla ei olisi alkuperä ulkomailla. Suomalaistettuja nimiä on vaikka kuinka paljon, alkaen Kallesta ja Marista ja ties mistä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27471149]Kerrotko vielä, mitkä ovat suomalaisia nimiä? Ei montaa ole, jolla ei olisi alkuperä ulkomailla. Suomalaistettuja nimiä on vaikka kuinka paljon, alkaen Kallesta ja Marista ja ties mistä.[/QUOTE]

Thelma ei ole suomalainen nimi, yleensäkin th-alkuiset nimet viittaavat johonkin muuhun kuin kotimaahamme.

Ja nuo telma-yritykset on vain tökeröjä viritelmiä, kuulosta ihan kammottavilta mun korviin eikä siis yhtään oikeilta nimiltä. Yritetään tavoitella erikoisuutta, siinä onnistumatta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27471149]Kerrotko vielä, mitkä ovat suomalaisia nimiä? Ei montaa ole, jolla ei olisi alkuperä ulkomailla. Suomalaistettuja nimiä on vaikka kuinka paljon, alkaen Kallesta ja Marista ja ties mistä.[/QUOTE]

Lisään vielä, että samalla telma-logiikalla vois kastaa lapsensa Muhametti-nimiseksi. Ihan yhtä lailla se olis sitten hieno suomalainen nimi.
 
"Emilia"
Minäkin mietin Telmaa koiran nimeksi. Itse pidän kovasti esim. nimistä Thelma ja Theo, mutta ongelmana on just se kun ne ei oikein sovi suomalaisten suuhun. En ole mikään konservatiivi, vaan kyse on siitä, että noissa nimissä olevaa th-äännettä ei vain ole suomen kielessä. Jotenkin tuntuisi hassulta antaa tuollainen nimi. Ehkä pelkään erilaisuuden tavoittelijan leimaa tai jotain sinne päin. Toisaalta sen th-äänteen pois jättäminen ei myöskään tunnu hyvältä. Hankalaksi menee :D
 

Yhteistyössä