Mitä mieltä olette tällaisesta AIKUISEN käytöksestä

että kylässä ollessaan kahvipöydässä ottaa pullaa ja raapii siitä raesokerit päältä pois, koska ei tykkää siitä?

Tai järsii munkin niin että jäljelle jää vaan hillokohta, koska ei tykkää hillosta?

Tai ottaa syntymäpäivillä täytekakkua, mutta jättää sen reunan syömättä, koska siinä on liian paljon kermavaahtoa?

Mua raivostuttaa nyt ihan älyttömästi ja toisaalta olen tosissani pahoittanut mieleni näistä!!!

Enkä mä tarjoa ko. henkilölle tässä talossa enää mitään!! |O

mulla tulis mieleenkään tehä noin :eek:

mutta tunnustan tämän: mä jätän piirakasta reunat koska ihmiset ei osaa laittaa vaikkapa niitä mustikoita niin että se reuna ei oo 50 cm levee ja samaa sorttia katukivien kanssa.

*lis* mutta mä kiikutan sen palan ite roskiin ja otan sen kuitenki lautaselleni enkä leikkaa sitä piirakka palaa niin että se reuna jää tarjoiluastiaan.

Sohvi
Ihan turhaan pahoitat mielesi.
Esim. joillain diabeetikoilla on tyyli raapia näkyvät raesokerit pullan päältä pois eikä se taatusti johdu siitä että sun pullas olis jotenkin huonoja.

Taidat ite olla vähän lapsellinen ja tuijotat omaan napaas kun herkkus ei muka kelpaa, hohhoijjaa!!

Mulla on ongelmana vain noita lasten valmiiks pureskeltujen jämiensyöjävanhempia... mikä on musta oksettavaa, mutta en mä hyvää tollasestakaan ajattelis. Jos ei pidä kermavaahdosta tai raesokerista, niin sit ei ota ko. leivonnaista ollenkaan... siis ellei meinaa kaikesta huolimatta sitä kokonaan syödä.

PipariSuu
Alkuperäinen kirjoittaja starfish:
Mua raivostuttaa nyt ihan älyttömästi ja toisaalta olen tosissani pahoittanut mieleni näistä!!!

Enkä mä tarjoa ko. henkilölle tässä talossa enää mitään!! |O
No minusta tuollaisen aikuisen käytös on hieman sopimatonta, mutta ei se mua ainakaan ärsyttäisi ollenkaan.. Sanoisin varmaan, että heitä koiralle ne, ettei jää suotta lautaselle.. :p

Se mua hieman mietityttää, että miksi se sua rassaa niin kovin, että joku toinen on kovin nirso? Pahoitatko mielesi, koska sokeri pullan päällä ei kelvannut... jos niin miksi?

vieras
Täällä on yksi aikuinen, joka ei syö rusinapullista rusinoita. :) Tosin jos vieraissa rusinapullia tarjottaisiin, niin en kyllä välttämättä kehtaisi ottaa koko pullia. En tiedä kannattaako asiasta kuitenkaan pahoittaa mieltänsä. Kaverillasi voi olla kyseessä vain huono tapa, jolla hän ei edes tiedosta aiheuttavansa mielipahaa.

Typerää. Jos se on niin tarkkaa, jättäköön kokonaan syömättä. Itsekään en esim. pidä kermavaahdosta, ja jätän siksi kermakakut yleensä kokonaan syömättä. Musta on jotenkin tosi rumaa jättää osa "kun mä en tykkää".

Olen sitä mieltä, että ei kuulu kyllä hyviin tapoihin ottaa ehdoin tahdoin jotain, mistä ei tykkää. On eri asia jos ei ole ikinä maistanut, ja sitten jättää kun ei tykkää. Mutta oikeesti,luuletko Piparisuu että kun tällainen henkilö vierailisi sun luona viikottain ja nirsoilisi samalla tavalla jokaisella kerralla jostain niin et pahoittaisi mieltäsi? kun kyseessä on kolmekymppinen ihminen? Kyllähän mä nyt tietenkin ymmärrän että jos on allerginen jollekin tai sitten esim. diabeetikko käyttäytyisi näin...

PipariSuu
Alkuperäinen kirjoittaja starfish:
Olen sitä mieltä, että ei kuulu kyllä hyviin tapoihin ottaa ehdoin tahdoin jotain, mistä ei tykkää. On eri asia jos ei ole ikinä maistanut, ja sitten jättää kun ei tykkää. Mutta oikeesti,luuletko Piparisuu että kun tällainen henkilö vierailisi sun luona viikottain ja nirsoilisi samalla tavalla jokaisella kerralla jostain niin et pahoittaisi mieltäsi? kun kyseessä on kolmekymppinen ihminen? Kyllähän mä nyt tietenkin ymmärrän että jos on allerginen jollekin tai sitten esim. diabeetikko käyttäytyisi näin...
No en loukkaantuisi asiasta. Ja mulla on tosiaan sellainen kaveri joka nirsoilee miten sattuu.. :p Tosin kysyy kyllä etukäteen saako hän maistaa ja heittää koiralle jos ei tykkääkään. Mutta olen ajatellut sen niin, että enhän mää siinä mitään menetä, että toinen jättää kermavaahdon räävittynä lautaselle tai syö keksiä vain puolet, ku loput on "ällöö". No, kunhan ei niin tee, että koiralle menee maha sekaisin...

mä olen juuri tuollainen tai en iha n mutta jos kakkua on tarjolla jätän kermat syömättä ja munkkia en ottais ollenkaan ja syy on se et olen diabeetikko niin en voi ihan kaikea kuitenkaan syödä jonka takia tuttunu on oppinut ja tietää tämän + monesti he tarjoaa myös voileipiä hedelmää yms, terveellisempää

Debra
Joo mä inhoan kanssa nirsoja ihmisiä jotka nyppii ja nyrpistää nenäänsä. Tuntuu, että niitä ei pysty miellyttämään mitenkään päin. Toisaalta, jos kehtaa noin käyttäytyä, niin käyttäytykööt, mutta noloa mun mielestä..

huh
täh.. minä teen aina noin.. en voi sietää kermavaahtoa kakussa-> jätän siis syömättä. Yleensä emäntä tuputtaa sitä väkisin, enkä voi sanoa, etten pysty syömään vaahtoa. Siispä yritän olla oikein niinku kohtelias!
Samoin kaivan rusinat pullasta pois, koska ne oksettavat.

Mitäs tuossa nyt on niin kauheaa? Herranjestas sentään...

näin

Kypsä ja hyväkäytöksinen aikuinen ihminen ei käyttäydy tuolla tavalla. Jos rusinat pullassa eivät miellytä, jätetään se pulla kokonaisuudessaan syömättä. Huomauttaisin ihan varmasti asiasta enkä tarjoaisi ko. henkilöille mitään jatkossa.

Yhteistyössä