---
Kierrätys on vähän sama juttu kuin kasvissyönti. Jotkut ihmiset ottavat sen henkilökohtaisena loukkauksena. Eivät ole penaalin terävimpiä kyniä he.
Näinpä, valitettavaa, että jotkut kokevat kasvissyöntini ja kierrättämiseni hyökkäyksiksi heitä vastaan.Kierrätys on vähän sama juttu kuin kasvissyönti. Jotkut ihmiset ottavat sen henkilökohtaisena loukkauksena. Eivät ole penaalin terävimpiä kyniä he.
Ei se mitään auta. Kerran parissa viikossa on jokasessa postiluukussa. Enkä usko että se muuttaa kenenkään mielipidettä joka ei ennenkään ole kierrättänyt.Sulle pitäisi laittaa oikein tuplana
On se kyllä noinkin. Mutta niillä joilla on asialliset kierrätyslaatikot ihan omassa pihassa ja asia tehty helpoksi, on kyllä melko typerää olla kierrättämättä, oletko siinä samaa mieltä?Ei se mitään auta. Kerran parissa viikossa on jokasessa postiluukussa. Enkä usko että se muuttaa kenenkään mielipidettä joka ei ennenkään ole kierrättänyt.
No siinä olen samaa mieltä. Mutta mun mielestä on typerää jakaa biojätepusseja taloyhtiössä jossa EI ole edes biojäteastiaa roskakatoksessa.On se kyllä noinkin. Mutta niillä joilla on asialliset kierrätyslaatikot ihan omassa pihassa ja asia tehty helpoksi, on kyllä melko typerää olla kierrättämättä, oletko siinä samaa mieltä?
No on tosiaan. Minä olen asunut niin kauan omakotitalossa, että nämä kierrätysasiat ovat jo ihan selkäytimessä, ei vain sen takia, ettei kaatopaikalle mene kierrätyskelpoista tavaraa, vaan ihan rahansäästömielessäkin.No siinä olen samaa mieltä. Mutta mun mielestä on typerää jakaa biojätepusseja taloyhtiössä jossa EI ole edes biojäteastiaa roskakatoksessa.
Vielä sen verran, että lasijätettä meillä ei oikestaan tuu ikinä. Lasipurkit käytetään uudestaan kun säilötään mehuja tms. Metallijätettäkin tulee tosi vähän, joskus harvoin saatan ostaa säilyketölkissä olevaa tavaraa mutta en usein.Alkuperäinen kirjoittaja meillä;25264795:Me asutaan omakotitalossa ja kaikki joudutaan kuskaamaan kaupan pihalle jos meinataan lajitella. Tällä hetkellä meillä lajitellaan biojäte ja sit kartonki ja paperi. Patterit myös tietenkin. Kaikki muu menee roskiin. Joskus laitan muovijätteet myös erikseen mutta en usein koska inhottaa kun ne jää haisemaan kaappiin (liha-astiat ym :x).
No jos luit pidemmälle, niin esim. vanhempani käyvät lähikaupassa kävellen, eli eivät mene autolla isoon marketiin kuin ehkä kerran kuussa. Roskia pitäisi viedä useammin eli joutuisi ajamaan ihan vain roskanvientimatkoja.Saako kysyä, että millä lailla se hyöty kärsii, kun kumminkin useiimat käyvät kaupassa?
Samassa roska-autossa on eri säiliöt useammalle eri jätteelle. Meilläkin kerätään seka- ja biojäte samalla autolla.Olen saarnannut asiasta heille, mutta perustelevat kierrättämättömyyttä sillä, että jäteauto kuulemma kerää kaiken samaan kasaan ja vie kaatopaikalle, vaikka ihmiset ovat lajitelleet roskat omiin lootiinsa. En tiedä voiko tuota oikeasti uskoa.. Vanhempani ovat vain patalaiskoja.
Tuttavasi tekee aivan oikein. 99% kuluttajien kierrättämästä lasista ja pienmetallista on jätteenkäsittelylaitoksella sekajätettä.Mun tuttavani heittää lasipurkit suoraan sekajätteeseen ja se on aika järkyttävä määrä lasia, kun taloudessa on vielä lapsia, jotka syö lasten purkkisoseita. Ja kansista tulis oiva saalis metallijätettä mutta nekin menee sekajätteeseen...