Mitä mieltä olet? Lapseni pph-ryhmässä on lapsi jolla on

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
kaamea yskä-lima-käheystauti päällä. Yski kuin "ruton riivaamana", ääni on todella käheä ja jos esim. yrittää juosta niin kova yskäpuuska keskeyttää. Kuumetta ei kuulemma kuitenkaan ole. Mitä mieltä olette? Onko teidän mielestä ok moisen lapsen olla hoidossa? Olenko oikeutettu/velvollinen huomauttamaan asiasta hoitajalle? Ajattelin että voisin itse asiassa vielä tänään soittaa ja pyytää huomauttamaan että kyseisen lapsen pitäisi huomenna olla kotona. Tämä "hinkuyskä" näkyi tänään olevan aivan hurja, mutta myös eilen jo lapsi oli yskän kourissa. Itse en omaani moisessa kunnossa hoitoon veisi.
 
Se on nykyään vähän niin, että riippuen vanhempien työnantajasta, joku voi katsoa tosi kieroon lapsen sairaslomia. Todella ikävää, mutta totuus on että moni kuulema vie siksi puolikuntoisen tarhaan, ettei tulisi sanomista töissä
 
vieras
Onko sinulla Valon kantaja useinkin noin kipeitä lapsia hoidossa?
Oma lapsi on vasta pari kuukautta sitten aloittanut päivähoidossa ja pidin itse itsestäänselvänä että jos lapsi on kipeä (paha yskä tms) niin silloin lapsen paikka on koti.
 
vieras
No mulla on aina viikon tai kaksi flunssan jälkeen aivan karmea yskä, siis ihan älyttömän kauhee. Ja mulla selitys on ASTMA. Jospa lapsella on se myös. Ei ehkä siis enää tartuta ketään..?
 
neljän astmalapsen äiti
Voisiko ajatella, että lapsi kärsii astman pahenemisvaiheesta? Varsinkin, jos rasituksessa pahenee. Kuumettomalle, astmaoireiselle(vinkuvalle ja limaa oksentelevalle) lapselle ei saa sairauslomaa välttämättä vaan ohjeena on seuranta ja tehostettu lääkitys. Keskustellahan hoitajan kanssa voi, mutta lapsen mahdolliseen sairauteen tai lääkitykseen liittyvät asiat ovat vaitiolovelvollisuuteen sisältyviä asioita. Jos yskänpuuska vaan yltyy ja lääkkeistä ei ole vastetta, olisi lapsi syytä viedä lääkäriin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sinulla Valon kantaja useinkin noin kipeitä lapsia hoidossa?
Oma lapsi on vasta pari kuukautta sitten aloittanut päivähoidossa ja pidin itse itsestäänselvänä että jos lapsi on kipeä (paha yskä tms) niin silloin lapsen paikka on koti.
Niin minäkin olen kuvitellu. Mä en tätä hommaa ole vielä kovin kauaa tehny mutta sen aikaa tässä on ollu nuhanen ja yskänen 4v. Puheeksi otin ja äiti ei ollu lääkäriin menossa kun sitä kuumetta ei ole..

Tottahan se nuha tarttui mun tyttöön ja nyt sairastaa elämänsä ekaa korvatulehdusta sitten sen johdosta. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljän astmalapsen äiti:
Voisiko ajatella, että lapsi kärsii astman pahenemisvaiheesta? Varsinkin, jos rasituksessa pahenee. Kuumettomalle, astmaoireiselle(vinkuvalle ja limaa oksentelevalle) lapselle ei saa sairauslomaa välttämättä vaan ohjeena on seuranta ja tehostettu lääkitys. Keskustellahan hoitajan kanssa voi, mutta lapsen mahdolliseen sairauteen tai lääkitykseen liittyvät asiat ovat vaitiolovelvollisuuteen sisältyviä asioita. Jos yskänpuuska vaan yltyy ja lääkkeistä ei ole vastetta, olisi lapsi syytä viedä lääkäriin...
Samaa meinasin kirjoitalla. Meillä kuopus on yskinyt jo kolme viikkoa ja rasituksessa pahenee ja hengitys vinkuu. Sille ei oikein voi mitään, tehokkaalla lääkkeellä ja tupla-annostuksella mennään.
 
vieras
Sori mutta mitä te meinaatte lääkärin tekevän lapsen yskälle ja nuhalle?

Toisekseen, meidänkin lapsen tarharyhmässä on lapsi, joka yskii kuin viimeistä vietäisiin. Ilmeisesti hänen tulisi aina olla kotona, äipän sairauslomalla ja kouluunmenokin jäisi väliin. Lapsihan yskii! Tälläkin lapsella on astma. Eiköhän lapsen äiti kuitenkin tunnista parhaiten lapsensa tilan? Ainakin ennemmin kuin toisen hoitolapsen äiti, joka näkee tätä lasta kuinka monta minuuttia päivässä?
 
vieras
Mulle tuli mieleen kanssa nuo astmajutut ja ihan infektioastma mikä meidän lapsella oli pienempänä. Heti kun vähänkin tuli nuhaa niin hengitys rupesi rohisemaan ja saattoi kuulostaa tosipahalta vieraan korvaan vaikka olikin ok. Itselläkin meni vähän aikaa ennen kuin alkoi kuulla milloin oli tosi kyseessä.

Muutenkin nuhat saattoivat kestää liki koko talven eikä tietenkään ollut pelkästään sen takia mahdollista olla jatkuvasti kotona sairaan lapsen kanssa, eikä kukaan lääkäri olisi siitä todistusta kirjoittanut. Kieltämättä monesti hävetti kun olin lasta hakemassa ja muut vanhemmat katsoivat pahasti, samoin vaikka kun oltiin kaupungilla kiertelemässä sai usein tosi pahoja mulkaisuja kun ihmisten silmiin raahasin todella sairasta lasta mukanani.............. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Se on nykyään vähän niin, että riippuen vanhempien työnantajasta, joku voi katsoa tosi kieroon lapsen sairaslomia. Todella ikävää, mutta totuus on että moni kuulema vie siksi puolikuntoisen tarhaan, ettei tulisi sanomista töissä
Tämä on totta! mä en voi olla pois töistä jos pojalla ei ole kuumetta... :snotty:
 
Astmaatikkojen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle tuli mieleen kanssa nuo astmajutut ja ihan infektioastma mikä meidän lapsella oli pienempänä. Heti kun vähänkin tuli nuhaa niin hengitys rupesi rohisemaan ja saattoi kuulostaa tosipahalta vieraan korvaan vaikka olikin ok. Itselläkin meni vähän aikaa ennen kuin alkoi kuulla milloin oli tosi kyseessä.

Muutenkin nuhat saattoivat kestää liki koko talven eikä tietenkään ollut pelkästään sen takia mahdollista olla jatkuvasti kotona sairaan lapsen kanssa, eikä kukaan lääkäri olisi siitä todistusta kirjoittanut. Kieltämättä monesti hävetti kun olin lasta hakemassa ja muut vanhemmat katsoivat pahasti, samoin vaikka kun oltiin kaupungilla kiertelemässä sai usein tosi pahoja mulkaisuja kun ihmisten silmiin raahasin todella sairasta lasta mukanani.............. :(

Juuri näin. Meillä on kaksi astmalasta ja tilanne on se, että jos yskän ja rohinan ja limaisen yskän vuoksi hakisin sairaslomaa (sitä ei edes saa!), joutuisin olemaan kotona lasten kanssa elokuusta-huhtikuuhun räkätautien vuoksi ja sitten loppuvuoden siitepölyjen ja heinien aiheuttaman rään ja yskän vuoksi. :D
 
ohis
Mun lapsen päiväkotiryhmässä on noin tasan 1v pikkuriikkinen poika, jonka nenä valuu solkenaan paksua vihreänkeltaista räkää. Tämä lapsi on AINA hoidossa kun vien omani 7-8 aikaan ja AINA hän on edelleen hoidossa klo klo 16-16.30 haen. Säälittää. Ja niin surullinen apaattinen ilme aina. Yskii ja räkä valuu AINA.
 
vieras
Kyllä meidän lapselta yskä loppui kuin seinään kun vein lastenlääkärille. Ihmettelin että eikö yskää saa pois? Antoi lääkkeet ja sanoi jos ei muutamassa päivässä tehoa niin hän syö hattunsa! Tehosi ja setä sai meistä vakia-asiakkaat! Meillä ei nuha ja yskä kestä viikkotolkulla vaan normaalin flunssan ajan. Niin ja kotona ollaan sit vaikka se pari viikkoa jos tarvetta on, mutta hoitoon mennään terveenä!
 
Hölmö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meidän lapselta yskä loppui kuin seinään kun vein lastenlääkärille. Ihmettelin että eikö yskää saa pois? Antoi lääkkeet ja sanoi jos ei muutamassa päivässä tehoa niin hän syö hattunsa! Tehosi ja setä sai meistä vakia-asiakkaat! Meillä ei nuha ja yskä kestä viikkotolkulla vaan normaalin flunssan ajan. Niin ja kotona ollaan sit vaikka se pari viikkoa jos tarvetta on, mutta hoitoon mennään terveenä!
Missä sä olet töissä ja kuka kirjoittaa sulle saikut?????

Joskus ne virukset vaan seuraa toisiaan ja lapsi VOI olla yskässä vaikka kaksi kuukautta!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meidän lapselta yskä loppui kuin seinään kun vein lastenlääkärille. Ihmettelin että eikö yskää saa pois? Antoi lääkkeet ja sanoi jos ei muutamassa päivässä tehoa niin hän syö hattunsa! Tehosi ja setä sai meistä vakia-asiakkaat! Meillä ei nuha ja yskä kestä viikkotolkulla vaan normaalin flunssan ajan. Niin ja kotona ollaan sit vaikka se pari viikkoa jos tarvetta on, mutta hoitoon mennään terveenä!
Missä sä olet töissä ja kuka kirjoittaa sulle saikut?????

Joskus ne virukset vaan seuraa toisiaan ja lapsi VOI olla yskässä vaikka kaksi kuukautta!
Kotiäitinä eli kotona töissä. Lapset käy osapäivähoidossa.
 
tota
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meidän lapselta yskä loppui kuin seinään kun vein lastenlääkärille. Ihmettelin että eikö yskää saa pois? Antoi lääkkeet ja sanoi jos ei muutamassa päivässä tehoa niin hän syö hattunsa! Tehosi ja setä sai meistä vakia-asiakkaat! Meillä ei nuha ja yskä kestä viikkotolkulla vaan normaalin flunssan ajan. Niin ja kotona ollaan sit vaikka se pari viikkoa jos tarvetta on, mutta hoitoon mennään terveenä!
Satuitko lukemaan yltä noiden astmalasten vanhempien kirjoituksia?

Lapsi voi olla ihan ok vaikka yskii ja rohisee, kyse ei ole viikoista vaan useista kuukausista miksi ajaksi ei edes saa sairaslomaa.

Ole vaan onnellinen kun oma lapsesi on päässyt noin helpolla!
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meidän lapselta yskä loppui kuin seinään kun vein lastenlääkärille. Ihmettelin että eikö yskää saa pois? Antoi lääkkeet ja sanoi jos ei muutamassa päivässä tehoa niin hän syö hattunsa! Tehosi ja setä sai meistä vakia-asiakkaat! Meillä ei nuha ja yskä kestä viikkotolkulla vaan normaalin flunssan ajan. Niin ja kotona ollaan sit vaikka se pari viikkoa jos tarvetta on, mutta hoitoon mennään terveenä!
Missä sä olet töissä ja kuka kirjoittaa sulle saikut?????

Joskus ne virukset vaan seuraa toisiaan ja lapsi VOI olla yskässä vaikka kaksi kuukautta!
Kotiäitinä eli kotona töissä. Lapset käy osapäivähoidossa.
Siis olet itse kotona ja lapset osapäiväisessä virikehoidossa. Ei ole tullut mieleen että sinulle tuo lasten kotiin jättäminen on vähän helpompaa kuin työaaäkäyville?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meidän lapselta yskä loppui kuin seinään kun vein lastenlääkärille. Ihmettelin että eikö yskää saa pois? Antoi lääkkeet ja sanoi jos ei muutamassa päivässä tehoa niin hän syö hattunsa! Tehosi ja setä sai meistä vakia-asiakkaat! Meillä ei nuha ja yskä kestä viikkotolkulla vaan normaalin flunssan ajan. Niin ja kotona ollaan sit vaikka se pari viikkoa jos tarvetta on, mutta hoitoon mennään terveenä!
Kertoisitko vielä mitä lääkkeitä saitte?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meidän lapselta yskä loppui kuin seinään kun vein lastenlääkärille. Ihmettelin että eikö yskää saa pois? Antoi lääkkeet ja sanoi jos ei muutamassa päivässä tehoa niin hän syö hattunsa! Tehosi ja setä sai meistä vakia-asiakkaat! Meillä ei nuha ja yskä kestä viikkotolkulla vaan normaalin flunssan ajan. Niin ja kotona ollaan sit vaikka se pari viikkoa jos tarvetta on, mutta hoitoon mennään terveenä!

ei meillä töissä ainakaan katsottaisi hyvällä,jos parikin viikkoa olis poissa.
eikä palkkaakaan makseta kuin kolmelta päivältä...
 
Vieras
Juu töissä olen ja saikut kirjoittaa lääkäri!!!! Meille ei sit ole osunut noin kauaa kestäviä viiruksia. Kyllä meillä ja mieheni työpaikkalla ymmärretään että lapsi sairastaa.
 
Hölmö
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meidän lapselta yskä loppui kuin seinään kun vein lastenlääkärille. Ihmettelin että eikö yskää saa pois? Antoi lääkkeet ja sanoi jos ei muutamassa päivässä tehoa niin hän syö hattunsa! Tehosi ja setä sai meistä vakia-asiakkaat! Meillä ei nuha ja yskä kestä viikkotolkulla vaan normaalin flunssan ajan. Niin ja kotona ollaan sit vaikka se pari viikkoa jos tarvetta on, mutta hoitoon mennään terveenä!
Missä sä olet töissä ja kuka kirjoittaa sulle saikut?????

Joskus ne virukset vaan seuraa toisiaan ja lapsi VOI olla yskässä vaikka kaksi kuukautta!
Kotiäitinä eli kotona töissä. Lapset käy osapäivähoidossa.
Siis olet itse kotona ja lapset osapäiväisessä virikehoidossa. Ei ole tullut mieleen että sinulle tuo lasten kotiin jättäminen on vähän helpompaa kuin työaaäkäyville?

Just, vähän helpompi kun olla vieraalla töissä. Voi että olet ääliö!
 

Yhteistyössä