Mitä mieltä olet? Lapseni pph-ryhmässä on lapsi jolla on

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Kettu
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Juu töissä olen ja saikut kirjoittaa lääkäri!!!! Meille ei sit ole osunut noin kauaa kestäviä viiruksia. Kyllä meillä ja mieheni työpaikkalla ymmärretään että lapsi sairastaa.
No sitten teillä sairastetaan äärimmäisen vähän. Ole onnellinen terveestä lapsesta!

Mikään työpaikka ei katso hyvällä infektiokierteisten lasten äitiä/isää, jotka ovat viikon kahden välein viikon poissa.
 
Lammas
Ikävä juttu, kun lapsi ei todennäköisesti ole siinä kunnossa, että jaksaisi itsekään tuota tarhapäivää normaalisti, mutta ei tuolle asialle mitään voi, kun kaikki lääkärit ei paperia työssäkäyvälle vanhemmalle tuon takia kirjoita.
 
no mut
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin ja kokopäiväisesti olen töissä kuten isäkin. Meillä ei harrasteta virikehoitoa!!!
Mikä ihmeen kotiäiti sitten olet jos kerran lapset on hoidossa ja sinä töissä, vaikkakin kotoa käsin?

Koita nyt päättää.
 
maken äiti
Alkuperäinen kirjoittaja uneton:
Tollanen yskätauti voi kestää viikkoja tai kuukausia. Pitäiskö koko sen ajan olla lapsen kanssa kotona saikulla?
näinpä! meidän poika aina ollut tollainen että sillä ekaks muutaman päivän kunnon tauti päällä, sit kuumeet sun muut helpottaa mut kamala ja pitkä yskä jää! ei sille mitään voi eikä voida olla viikkokausia töistä poissakaan
 
vieras
Äkkiä täällä kirjoitetaan asioita mitä en ole sanonut kuten en ole KOTIÄITI ja juu ymmärrän astman aiheuttamat jutut!!! Puhuin omasta lapsestani ja meidän tapauksesta!! En ole arvostellut vaan todennut että me viemme lapsemme hoitoon sitten kun on terve! Älkää kääntäkö aisoita ja juu kyllä meillä on oltu sen verran kipeenä että esim. korvat putkitettiin ja kitarisat leikattiin!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaamea yskä-lima-käheystauti päällä. Yski kuin "ruton riivaamana", ääni on todella käheä ja jos esim. yrittää juosta niin kova yskäpuuska keskeyttää. Kuumetta ei kuulemma kuitenkaan ole. Mitä mieltä olette? Onko teidän mielestä ok moisen lapsen olla hoidossa? Olenko oikeutettu/velvollinen huomauttamaan asiasta hoitajalle? Ajattelin että voisin itse asiassa vielä tänään soittaa ja pyytää huomauttamaan että kyseisen lapsen pitäisi huomenna olla kotona. Tämä "hinkuyskä" näkyi tänään olevan aivan hurja, mutta myös eilen jo lapsi oli yskän kourissa. Itse en omaani moisessa kunnossa hoitoon veisi.
Millä perusteella lapsen pitäis olla kotona, jos se on kerta ulkoilukelpoinen ja pystyy toimimaan normaalisti hoitoryhmän mukana? Ei ole mitään perustetta jäädä kotiin. Jos sua haittaa asia, niin sun pitää sit hommaa itse varahoito omalle lapsellesi. Terveisin pph.
 
ei haukku haavaa tee
Jos hänellä on oikea hinkuyskä kuten pojallani oli se voi kestää lähemmäs puoli vuotta, koko ajanko hän on poissa tarhasta.
Minua ihan hävetti kävellä kaupungillakin kanssaan kun ryki kuin keuhkotautinen ukko, karmean kovasti. Uskoisin heidän käyneen lääkärissä ja saaneen hoidon.
 
no mut
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meidän lapselta yskä loppui kuin seinään kun vein lastenlääkärille. Ihmettelin että eikö yskää saa pois? Antoi lääkkeet ja sanoi jos ei muutamassa päivässä tehoa niin hän syö hattunsa! Tehosi ja setä sai meistä vakia-asiakkaat! Meillä ei nuha ja yskä kestä viikkotolkulla vaan normaalin flunssan ajan. Niin ja kotona ollaan sit vaikka se pari viikkoa jos tarvetta on, mutta hoitoon mennään terveenä!
Missä sä olet töissä ja kuka kirjoittaa sulle saikut?????

Joskus ne virukset vaan seuraa toisiaan ja lapsi VOI olla yskässä vaikka kaksi kuukautta!
Kotiäitinä eli kotona töissä. Lapset käy osapäivähoidossa.
Etkö tässä sano olevasi kotiäitinä, vai oletko eri vieras?


 
Astmaatikkojen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja neljän astmalapsen äiti:
Voisiko ajatella, että lapsi kärsii astman pahenemisvaiheesta? Varsinkin, jos rasituksessa pahenee. Kuumettomalle, astmaoireiselle(vinkuvalle ja limaa oksentelevalle) lapselle ei saa sairauslomaa välttämättä vaan ohjeena on seuranta ja tehostettu lääkitys. Keskustellahan hoitajan kanssa voi, mutta lapsen mahdolliseen sairauteen tai lääkitykseen liittyvät asiat ovat vaitiolovelvollisuuteen sisältyviä asioita. Jos yskänpuuska vaan yltyy ja lääkkeistä ei ole vastetta, olisi lapsi syytä viedä lääkäriin...
Samaa meinasin kirjoitalla. Meillä kuopus on yskinyt jo kolme viikkoa ja rasituksessa pahenee ja hengitys vinkuu. Sille ei oikein voi mitään, tehokkaalla lääkkeellä ja tupla-annostuksella mennään.
Minäpä mietin ihan samaa, kun tuli omat kerhoilu ajat mieleen. Ne oli kammoja. Pojalla oli todella paha allergian aiheuttama yskä. Ja nyt puhutaan tosiaan yskästä, joka ihan hinkui, kun rasittui. Tuli puuskittain, eikä meinannut loppua. Välillä oksennettiin limaa ja välillä sitä vain yskittiin muuten vain. Astmalääkitykset meni ja se helpotti tilannetta siihen, kunnes löysimme syyllisen, joka aiheutti yskän.

Ja erehdyttiin käymään pari kertaa kerhossa. Ne katseet tosiaan kertoi, sen, että meitä pidetiin idiootteina vanhempina, jotka tulee kerhoon kipeän lapsen kanssa. Kaupassa tuijotettiin paheksuen, mutta minkäs teet, kun se yskä ei tartu, niin se ei tartu. Kiltisti se on kai otettava vastaan mulkoilut ja päivittelyt, kun lasta kipeänä raahataan tartuttamaan muita.

Tuttu tunne...koemme samaa viikoittain. Meillä ne kaksi astmaattista+allergista ja yskätöntä päivää ei näy, jos ei yskitä, lima seilaa ees taas. Itse olen ottanut sen linjan, että sanon suoraan tuijottaville, että tämä ei ole tarttuvaa. Se on hauska huomata kuinka noloiksi töllöttäjät menevät kun huomaavat, että mä olen heidän pohtivan mietiskelyn asiasta huomannut. :D
 
mie
Meillä oli hoidossa poika joka yski ihan kamalasti . Vanhemmat itse omasta aloitteesta veivät lapsen lääkäriin kun yskä selvästi haittasi jaksamista ja olemista. Lääkäri totesi ettei ole mitään estettä tulla hoitoon. :(
Nyt sitten viikko lääkärissä käynnin jälkeen onkin jälkitautina korvatulehdus . Ei ne lääkäritkään aina osaa arvioida oikein, maallikkona olisin itse pitänyt kotona kyseisen pojan mutta harva sitä kyseenalaistaa lääkärin ohjeet ja päätökset :(
 
vieras
Tarttui yskä tai ei, niin se ei (ikävä kyllä) ole syy jäädä lapsen kanssa kotiin. Jos lapsella siis on vain se yskä, ei kuumetta tms. Se ei ole sairauslomaan oikeuttava tauti yksissään. Kuten ei myöskään esim. nuha yksinään.

Toki jos yskä on sitä luokkaa että limaa oksennetaan niin on syytä ainakin lääkärissä käydä ja silloin voi saikkuakin mahdollisesti irrota. Mutta ei kyllä pelkän normaalin yskän takia vaikka pahahko olisikin.
 
vieras
Ainakin ennen muinoin oli koulun liikuntatunneilla usein pari sivussa istujaa. Oli flunssa eikä voinut osallistua liikuntatuntiin mutta muuten pystyi koulussa olemaan.

Ettehän te nyt omankaan köhän vuoksi kotiin jää vai mitä?
 
vieras
Täällä taitaa joku tosiaan sekoittaa mut toiseen vieraaseen!! Olen tosiaan kokopäiväisesti töissä ja puhun vaan omasta lapsestani! Ymmärrän astman ja tällaiset erikosjutut tosi hyvin. Ja tarkoitin että meillä parannutaan normaaleista taudeista kuntoon ennen kuin viedään hoitoon. Eiköhän me osata kysyä lääkäriltä koska voi ja saa viedä hoitoon.Esim. meille tuli viikko saikkua pojan ollessa kipeä ekan kerran. Lääkäri sanoi että nyt on se paikka että kotona ollaan lääkkeitten kera ja jos ei ala tehoomaan niin sit tänne läääkäriin uudestaan ja katsotaan mitä tehdään. Onneksi viikossa parannuttiin ja päästiin normaaliin arkeen taas takaisin. Työnantaja ymmärsi ihan hyvin joten ei ollut ongelmaa ja olemme siittä tosi kiitollisia. Mutta myös minäkin osaan sitten tarpeen tullen joustaa myös työnantajalle päin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainakin ennen muinoin oli koulun liikuntatunneilla usein pari sivussa istujaa. Oli flunssa eikä voinut osallistua liikuntatuntiin mutta muuten pystyi koulussa olemaan.

Ettehän te nyt omankaan köhän vuoksi kotiin jää vai mitä?
meillä kanssa terkkari kirjotti vapautuksen liikunnasta, mut silti ei saanu lähteä kotiin, koska ei ollut sairaslomaan syytä. Tehtiin läksyjä pukukopissa jos oli nuha
 
vieras
Täällä on kohta 4vkk yskinyt infektioastma lapsi. Tämä kun saa syksyn ekan flunssan elokuussa ni loppu näkyy keväällä n. huhti/toukokuussa. No onneksi ollaan kotona, mut ei mahtaisi lääkäri sairaslomalappuja meille kirjoitella.
 
kröhä
Nyt on kyllä myös liikkeellä jotain yskää joka ei aiheuta pahemmin muita oireita. Mulla kesti varmaan pari viikkoa ja välillä meni äänikin, mutta muuten olo oli täysin terve. Mitä nyt yskitytti ja limaa nousi. Eli jos lapsella on jotain vastaavaa, niin en näkisi mitään tarvetta jäädä kotiin. Itsekin kävin töissä, enkä tuntenut itseäni tippaakaan sairaaksi.
 
mimi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaamea yskä-lima-käheystauti päällä. Yski kuin "ruton riivaamana", ääni on todella käheä ja jos esim. yrittää juosta niin kova yskäpuuska keskeyttää. Kuumetta ei kuulemma kuitenkaan ole. Mitä mieltä olette? Onko teidän mielestä ok moisen lapsen olla hoidossa? Olenko oikeutettu/velvollinen huomauttamaan asiasta hoitajalle? Ajattelin että voisin itse asiassa vielä tänään soittaa ja pyytää huomauttamaan että kyseisen lapsen pitäisi huomenna olla kotona. Tämä "hinkuyskä" näkyi tänään olevan aivan hurja, mutta myös eilen jo lapsi oli yskän kourissa. Itse en omaani moisessa kunnossa hoitoon veisi.
Minä olen pph. ja nämä tilanteet ovat todella hankalia! Jotkut vanhemmat ovat sitä mieltä,että jos lapsella ei ol kuumetta, niin hoitoon vain. Vaikka pää kainalossa.
 

Yhteistyössä