Mitä mieltä nimestä MIMOSA

  • Viestiketjun aloittaja Mact
  • Ensimmäinen viesti
Eldra
Mulla ei tällä hetkellä tule mieleen mitään rumempaa nimeä, kuin Mimosa. Mä en tiedä miksi inhoan ko. nimeä. En myöskään tunne ketään Mimosaa edes. Mulla tulee nimestä mieleen joku mömmö tms.
 
gyy
Hassua kun mullakin tulee Mimosasta mieleen lihava ihminen. Nimi siis tuo mieleen läskiä.
Olisko joskus jossain tv-sarjassa ollut joku läski Mimosa, vai mistä lie moinen mielikuva mullekkin.
 
"siisti"
[QUOTE="Oululainen";24875229]Mä tunnen oikeasti yhden Mimosan, jota kiusataan nimestä. Mun poikani luokalla ja moni kiusaa nimen takia tyttöä, joten harkitse vielä kerran.[/QUOTE]

Juu no, ketä tahansa voidaan kiusata nimestä. Minusta hiukan erikoinen ajattelutapa (siis tämä, että uhrissa aina joku syy väärälle teolle, erikoinen nii tai liian lyhyt hame tai, tai tai...), vaikka tuli kyllä sama mieleen kun toinen kaveri antoi tytölle nimeksi nuppu...Ilmeisesti ei niinkään nuroisokulttuurin termeihin perehtynyt ihminen...
 
"vieras"
Mulle ei tule mieleen muuta kuin se kasvi, en ole koskaan kuullut mistään Mimosa-noidasta tai terveyssiteistä :) Musta ihana nimi, meidän mulle rakkain ja kaunein kissa on Mimosa :D
 
vierailija
Jeps, siis olemme nimeämässä vielä vatsassa olevan pikku tyttömme Mimosaksi, mutta mutta...mitä mieltä teille tulee nimestä? tuleeko mieleen vaan se kasvi vai oikeesti nimi vai kenties kyöpelivuoren mimosa-noita?
Olen ulkosuomalainen enkä tiennyt Mimosa nimen olevan ylipäätänsä käytössä, missään. En ole kuullut. Jasminia kyllä ja muita monia kukkien nimiä. Minulle vain paljon saksaa puhuvana nimessä on Negatiivinen kaiku, koska sitä käytetään kuvailemaan yliherkkää pienestäkin syystä sisäänpäin kääntyvää ihmistä.

Siis joku on sen tyyppinen ihminen, niin hän on "Mimose" saksaksi eikä sillä tarkoiteta etunimeä vaan ominaisuutta!

Tyttärenikin ihmetteli äskettäin samaa, kun tutustui suomalaiseen Mimosaan. Että "miten voi nimetä tyttärensä noin..". Ulkomailla se kuulostaa hassulta ja Mimose-tyttö joutuisi saksankielisissä maissa koulukiusatuksi. Anteeksi, jos joku loukkaantuu, mutta noin se vain on.
 

Yhteistyössä