Mitä mieltä miehistä jotka eivät voi vaihtaa vaippaa?

Ihan yhtä rakas on vaikka ei mielellään vaippoja vaihdakkaan.
Pelkän pisuvaipan voi vaihtaa "pitkin hampain" mutta kakka vaippaa ei vaihda jos vain mahdollista :D (en todellakaan tarkoita että lapsi joutuisi sen takia kulkemaan kakat vaipassa, mies vaihtaa vaipan jos on pakko).

Meidän perheen isi yksin kertaisesti ei kestä mitään "ällöä", on vähän prinsessa :)
Minä hoidan kakat ja oksut niin lasten kuin lemmikkien, avaan tukkeutuneet viemärit ja pesen lattiakaivot :saint:

mimosa
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:
Ihan yhtä rakas on vaikka ei mielellään vaippoja vaihdakkaan.
Pelkän pisuvaipan voi vaihtaa "pitkin hampain" mutta kakka vaippaa ei vaihda jos vain mahdollista :D (en todellakaan tarkoita että lapsi joutuisi sen takia kulkemaan kakat vaipassa, mies vaihtaa vaipan jos on pakko).

Meidän perheen isi yksin kertaisesti ei kestä mitään "ällöä", on vähän prinsessa :)
Minä hoidan kakat ja oksut niin lasten kuin lemmikkien, avaan tukkeutuneet viemärit ja pesen lattiakaivot :saint:
heh heh...

Alkuperäinen kirjoittaja hyi!:
"kaikki kelpaa mieheksi mutta harvat isäksi" ja näin one; ei tuollainen mies isäksi kelpaa.itsekeskesyyshän katoaa oman lapsen tarpeiden edessä
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Meidän perheeseen odotetaan uutta vauvaa, entuudestaan löytyy jo 4 erityislasta ja ainakin meillä isyyden mittaan ei vaikuta vaippojen vaihto pätkääkään, on paljon isompiakin asioita.

No en mäkään omalta mieheltä sellaista hyväksyis. Eihän itsellekään kakkavaippojen vaihto mitään luxusta ole, mutta siihen vaan on tottunut ja kuuluu osana oman lapsen hoitoa. Kyllä meillä mies vaihtaa vaipan, siivoa oksut ja osallistuu muutenkin lapsiperheen arjen asioihin =)

ööö..pitääkö siitä sit jotain ajatella erikseen?
Ei mua haittaa yhtään et tuo oma miekkonen ei kakkavaippaa vaihda (varmasti vaihtais jos olis pakko) mut miks mun olis pitäny se pakottaa?omituisempaa mulle olis ollu väkisin toinen pakottaa vaippaa vaihtamaan, et se olis sit "oikee isä" ;)

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
No mä sanoisin sellaiselle miehelle että mitäs nyt tehdään kun en mäkään voi niitä vaippoja vaihtaa :whistle:

Kannattaa käyttää kahta kortsua pällekäin jos ei pysty omaa lastansa hoitamaan.

Toi olikin hyvin kiteytetty, ihan kuin omasta suustani ;)

Kun esikoinen syntyi, mies oli parempi vaipanvaihtaja kuin mä :D oli enemmän pikkuisia hoitanut... Mut nykyään mä olen meidän perheen kakkaexpertti B) :x :ashamed: :D
Mutta kyllä on ihme "neiti", jos ei vaipanvaihtoon pysty..! Sori vaan suora mielipide...

Mun mielestä isyyttä ei voi mitata tällä(kään) asialla. Asiasta vain täytyy puhua suoraan ja kursailematta. Mies voi olla muuten ihan ok isä.

Isää se ei kuitenkaan tee pehmoksi tai mamoksi jos hän tekee normaaleja arkipäiväisiä asioita. Mutta eihän kaikki isät siivoa, laita ruokaakaan esim.

Tosin vaikea ajatella kun oma mies on ollut tyyppiä joka osallistuu vähän kaikkeen. Ja kun lapsetkin olleet yhteisiä "projekteja" tarkoitan että hän on heidän syntymät ja kaikki muut tärkeät jutut ollut näkemässä. Käyttänyt neuvoloissa jo ihan niistä ekakäynneistä asti.

Kuten sanottu vaikea asia ajatella, ja vielä vaikeampi ajatella mitä olisi suhtautuminen, jos toisin olis meillä asiat olleet. Nää tietää ja osaa hahmottaa vasta sitten jos asia tulee omalle kohdalle. Mutta kukin tavallaan, joskos ihmettelen että mikä siihen on syynä ettei omaa lasta voi vaipattaa. Onko se joku perussuomalainen juttu että mies ei näin tee, siis joka kumpuaa jostain lapsuudenaikaisista uskomuksista. Vai onko siinä tuo likaisuusjuttu, että yököttää. Vaiko se kokemattomuus.

Plus lisään, että myös sekin voi vaikuttaa jos isä on kovin "iällä" tullessaan isäksi. Monet nuoret isät osallistuvat innolla jälkikasvunsa hoitamiseen. Mutta en silti tarkoita etteikö niitä ääripäitä löydy myös tässä ikäjutussakin minkä nostin esiin.

mervi
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
ööö..pitääkö siitä sit jotain ajatella erikseen?
Ei mua haittaa yhtään et tuo oma miekkonen ei kakkavaippaa vaihda (varmasti vaihtais jos olis pakko) mut miks mun olis pitäny se pakottaa?omituisempaa mulle olis ollu väkisin toinen pakottaa vaippaa vaihtamaan, et se olis sit "oikee isä" ;)
Miksi pitäisi pakottaa, kun se on ihan luonnollista. Vai istutteko te äidit sen vauvan kanssa 24/7 että jos lapselle tulee kakka housuun niin miehen ei tarvitse vaihtaa. Meillä mies on lasten kanssa ollut niin paljon syntymästä lähtien, että on lasten hoitokin ihan normaalia!

SonataSelene
mun mies ei vaihda vaippaa. jos oon kotona ja nukun ku lapsi kakkaa niin se tulee herättää. mua ainakin vituttaa tosi paljon. miehen mielestä on niin ällöä ettei pysty kuulema vaihtaa. ite luulen että se on päättäny että se on ällöä eikä siks sitä tee. on sekin tapa olla tekemättä jotain. sama homma kissanhiekan kaa. ja imurointi ei onnistu koska ei "osaa". ihan ku se olis niin vaikeeta. pistää välillä oikee vihaseks tommonen että toinen joutuu sit tehä kaikki epämiellyttävät asiat. :/

Goodbye
Alkuperäinen kirjoittaja SonataSelene:
un mies ei vaihda vaippaa. jos oon kotona ja nukun ku lapsi kakkaa niin se tulee herättää. mua ainakin vituttaa tosi paljon. miehen mielestä on niin ällöä ettei pysty kuulema vaihtaa. ite luulen että se on päättäny että se on ällöä eikä siks sitä tee. on sekin tapa olla tekemättä jotain. sama homma kissanhiekan kaa. ja imurointi ei onnistu koska ei "osaa". ihan ku se olis niin vaikeeta. pistää välillä oikee vihaseks tommonen että toinen joutuu sit tehä kaikki epämiellyttävät asiat. :/

Min' tiedän yhden perheen jossa mies hoitaa nämä kaikki "kakkajutut" Nainen ei pysty kakkavaippaa vaihtamaan! Minusta tässä on kyllä jotain pahasti vialla, vaikka on minusta toisinpäinkin.

Yhteistyössä