Mitä mieltä miehistä jotka eivät voi vaihtaa vaippaa?

määmää
Mun mies ei vaihda kans kakkavaippoja, mut mä ymmärrän sitä kyl hyvinki. Se on nimittäin niin "yliherkkä" kaikille eritteille ja hajuille et se ei vaan pysty tekeen sitä oksentamatta ite. Pari kertaa on vaihtanu kakat ku oon ite ollu pois kotoa ja on tehny sen pesuhuoneessa ravaten suihkun ja vessapöntön väliä vesi silmissä lapsi kainalossa. Se ei vaan voi ite sille mitään...

Linnea
Alkuperäinen kirjoittaja määmää:
Mun mies ei vaihda kans kakkavaippoja, mut mä ymmärrän sitä kyl hyvinki. Se on nimittäin niin "yliherkkä" kaikille eritteille ja hajuille et se ei vaan pysty tekeen sitä oksentamatta ite. Pari kertaa on vaihtanu kakat ku oon ite ollu pois kotoa ja on tehny sen pesuhuoneessa ravaten suihkun ja vessapöntön väliä vesi silmissä lapsi kainalossa. Se ei vaan voi ite sille mitään...
Entäs jos nainenkin on samanlainen? Mitäs sitten tehdään. Jätetään lapselta vaihtamatta vaippa. Minä en usko, että noin yliherkkiä on edes olemassa. Se on omasta asenteesta kiinni. Pitääkö ajatella asiaa, että hyi tuo haisee, oksennus. Pistää pyykkipojan nenään niin ei haise.

mun mies ei oo koskaan vaihtanu kakkavaippaa...jos niikseen menee niin tuskin koskaan vaihtaakaan. Yksinkertasesti se on niin herkkä hajuille että yrjöis heti jos joutus vaihtaa, jos on lähelläki vaihdon aikana niin alkaa yökkäillä.

Alkuperäinen kirjoittaja mervi:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
ööö..pitääkö siitä sit jotain ajatella erikseen?
Ei mua haittaa yhtään et tuo oma miekkonen ei kakkavaippaa vaihda (varmasti vaihtais jos olis pakko) mut miks mun olis pitäny se pakottaa?omituisempaa mulle olis ollu väkisin toinen pakottaa vaippaa vaihtamaan, et se olis sit "oikee isä" ;)
Miksi pitäisi pakottaa, kun se on ihan luonnollista. Vai istutteko te äidit sen vauvan kanssa 24/7 että jos lapselle tulee kakka housuun niin miehen ei tarvitse vaihtaa. Meillä mies on lasten kanssa ollut niin paljon syntymästä lähtien, että on lasten hoitokin ihan normaalia!
Aikalailla oon ollu 24/7 lapsen kanssa..On tuo isänsä kanssa ollut kyllä kahdestaankin mut eipä ole sattunut silloin kakkaamaan.
Mut siis tarkoitin sitä, et jos lapsella on kakka vaipassa, niin miks mun pitäis toinen laittaa sitä vaihtamaan kun voin sen tehdä itsekkin?
Mä nyt vaan tykkään tehdä itse lähes kaiken täällä kotona, ja koska se on mun oma valinta niin miks mun pitäis toista sen takia haukkua?

SonataSelene
Alkuperäinen kirjoittaja Linnea:
Entäs jos nainenkin on samanlainen? Mitäs sitten tehdään. Jätetään lapselta vaihtamatta vaippa. Minä en usko, että noin yliherkkiä on edes olemassa. Se on omasta asenteesta kiinni. Pitääkö ajatella asiaa, että hyi tuo haisee, oksennus. Pistää pyykkipojan nenään niin ei haise.
niimpä! ja ei tarvii nuuhkia sitä kakanhajuu. emmäkään nauti siitä vaipanvaihdosta mutta pakkohan sitä on tehdä. ja sitäkin voin sanoa että joskus se mies kyllä haisee yhtä pahalle ku se kakkavaippa. :kieh: miks ei sillon oksennus lentää...? :LOL:

määmää
No kyllähän mieski tosi pakon edessä vaipat vaihtaa, mut tuskissaan. Sanoo kyl et yrittää olla ajattelematta asiaa sen enempiä mut ei vaan kykene sulkemaan sitä mielestään. Ja esimerkkinä tämän ongelman "vakavuudesta" mm. se et ei voi katsoa esimerkiksi kuvia tai elokuvia joissa on limaa tai muuta ällöä, sekin saa oksennusrefleksia aikaan, siis jopa ilman hajua! Ja jos molemmat ois samanlaisia, niin minkäs sille tekis, pakkohan ne vaipat on jonku vaihtaa.

No sanotaanko näin, että jos jollekin joku homma on hyvin hankalaa niin hyvähän se on, jos toinen sen voi tehdä. Mutta sitten taas toisenkin pitää tehdä joku toinen homma toisen puolesta.

Käytännössä kuitenkin, jos se kaatuu siihen, että ei halua pestä pieneltä kakkoja, kun haisee ja yökkäyttää, niin kyllä se minullakin on yökkäyttänyt varsinkin raskausaikana, mutta pakko oli esikoiselta sillonkin kakat pestä. Että ei muuta ku harjottelemaan vaan sitten... ;)

Täytyy vaan sanoa, että onneksi on sellanen mies, joka voi vaihtaa kakkavaipankin ja huuhdellakin sen sitten (kestot käytössä).

Veronica
Minun mies kestää kyllä ihan kaikki limat ja kakat jopa paremmin kuin minä. Minulle ei kakkavaipat tuota vaikeuksia, mutta koiran oksennukset kyllä tuottaa!!!!! Mies ne aina siivoaa, koska minä en yksinkertaisesti pysty.

Kaktus
Kyllä on aika nössö jos ei pysty yhtä kakkavaippaa vaihtamaan, oli sitten mies tai nainen.
Minunkin miestäni yököttää kaikki kakka/oksennus/pissa -jätökset, mutta urheasti vaihtoi vaippaa vauvalle. Siitä hänelle pisteet.

Ja mulla tuli mieleen että kuinka se selviää omilta ulostus reissuilta? Tuskin sekään ny ruusulle tuoksuu?! :whistle:

jos ei vaihtas paskoja sen takii ku ei kestä nii mä yksinkertaisesti pakottaisin sen opettelemaan ne vaihtaa.. esim. jos mä en oo kotona ja olis tullu satsit niin ne on vaihdettava vaikka kuinka yököttäis! vaikka muaki laatottais nii pakko mun on ne vaihtaa. miksi siis miestä päästää helpomalla ku ei oo itellekkää nii ruusuista.

Ei munkaan mies vaihtanut yhtään kakkavaippaa ennen kuin mä menin töihin. Nyt sen on pakko kun ei poikaa voi pitää kakkavaipoissa. Ja ei kuulemma ookkaan niin karmeeta kun kuvitteli... Mut edelleen jos mä oon kotona niin mä vaihdan kakat,mies kyllä pissivaipat vaihtaa mukisematta!

meillä sovittu et mie vaihdan ripulit ja mies siivoo oksennukset, tosin löysää kakkaa on vähän useammin mut yrjöjä en pysty siivoomaan :x ja mies varsinkin vauva aikana alko kökimään heti ku näkiki sitä vauva kakkaa :LOL: mut kyllä tuo muuten on kiittevästi vaihtanu vaippoja, kuuluu VANHEMPIEN toimiin ihan niin ku muutkin asiat lastenhoidossa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Naurettavalta tuntuu.
joo. Mutta kaikki tehköt kuin parhaaksi näkee. meillä mies vaihtaa nyt melkein aina kun on kotona kakkavaipan,kun siitä jää käteen se kakkahaju,jota en voi sietää :snotty:
mutta jos silllä muta hommaa niin tottakai mä vaihdan.

Kyllä ei ois kauaa meijän perheessä semmonen mies, joka ei vaippaa vaihtaisi!!!

Meillä onneksi mies on innokas vaipanvaihtaja aina kun on kotosalla.. Ja kaiken huipuksi hän muistaapi mainita; MEIDÄN VAUVALLE KESTOVAIPAT, ei mitään paperihärvellyksiä päälle... Jos on tilanne, esim. joku katselee kun hän vaihtaa vaippaa.... :D

Yhteistyössä