mitä mieltä asiasta että tekee lapsia ettei tarvi mennä töihin?

• Viestiketjun aloittaja hönö
  • Ensimmäinen viesti
No minä en taho töihin muualle ku kotiin... Koti on minulle paras paikka. Kotona haluan elämäntyöni tehdä. Ikuisestihan sitä ei kestä, enkä tiedä alkaako se työ koskaan, mutta todella toivon niin. Kuitenkaan emme yritä lasta sen takia vain etten töihin halua, vaan ihan koska halutaan lapsia, oma perhe...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
eipä koskaan taida olla hyvin. jos ei tehä lapsia ja ollaan töissä niin sitten ollaan huonoja naisia ja sitte jos valitaan äitiys uran sijaan ollaan laiskoja. jos taas ollaan vakipaikassa ja jäädään äipäälomille, ollaan työpaikan hyväkskäyttäjiä, jos taas tehään työttömänä lapsia ollaan vastuuttomia. tai oikeestaan toi vika vaihtoehto taitaa olla "hyväksytyin".
niimpä :whistle:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pippuri75:
Kauan saa lapsia tehdä, jos sillä työt välttää... mikäs se on eläkeikä jotain 60 vuotta...?
Niimpä mutta kuka ottaa mammaa töihin joka on lojunu ja 6-10 vee kotona ei todellakaan kukaan!! et kyllä se keino on !! mäkin tiedän täältä kylätä noita tapauksia!! ja ne kans on mitä on!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kotona ollessani sain yhteensä 300? käteen,nyt töissä ollessani käteen jää verojen jälkeen yli 2000?,on varaa ostaa tytölle vaikka mitä :D
ja jessika on hoidettavana muilla? ootko kysyny jessialta mitä hän haluu? haluuko *vaikka mitä* vai haluuko olla äipän kanssa?
jessica saa kohta oman huoneen,kun äipällä ja isillä on rahaa ottaa iso laina ja muuttaa omaan taloon :D
jessian äipällä ja isällä on arvot kohdillaan :(

kotona ollessani sain yhteensä 300? käteen,nyt töissä ollessani käteen jää verojen jälkeen yli 2000?,on varaa ostaa tytölle vaikka mitä :D
ja jessika on hoidettavana muilla? ootko kysyny jessialta mitä hän haluu? haluuko *vaikka mitä* vai haluuko olla äipän kanssa?
jessica saa kohta oman huoneen,kun äipällä ja isillä on rahaa ottaa iso laina ja muuttaa omaan taloon :D
jessian äipällä ja isällä on arvot kohdillaan :(
ai,pitäiskö meidän olla sitten loppuikä ahtaassa kaksiossa,hohhoijaa

no huh huh ei laiska mamma pyöräyttele lapsia 1v6kk välein, siitä on tosiaan laiskuus aika kaukana! minun äitini hoisi yhdessä vaiheessa kahden isomman lisäksi vauvaa j siitä siiten 3isompaa pientä lasta joista vanhin 4v, en kyllä ikinä moista "laiskuutta" jaksaisi. tää yks 3v on ihan tarpeeksi mulle :D ei pää kestäis kahta pienenpää lisäksi, yks vois mennä just ja just.

onkohan tää ihminen kenties itse lapseton kun luulee että kotona lasten kaa vaan laiskotellaan. #murinaa#

noh
Alkuperäinen kirjoittaja hönö:
Ei kaivele minua ollenkaan. Mielestäni nimittäin lastenhoito on kovaa työtä, jos lapsia on enemmän kuin yksi. Vaikka toinen olisi eskarissa/koulussa, on ihan yhtä rankkaa, kun on erilaiset tarpeet lapsilla. On kuskaamista pienemmän kanssa ym. Jos ei apua sukulaisista, on lastenhoito kovaa työtä.

Joten ei ollenkaan haittaa, jos joku kokee niin helppona lastenhoidon, että mieluummin tekee suurperheen kuin menee töihin.

Tosin mielestäni on helpompaa taloudellisesti olla kotona, kun ei tee paljon lapsia. Lasten elättäminenhän maksaa, harrastukset ym.

vierailija
no ihan henk.koht. jos haluisin helpolla päästä ja kattoon syljeskellä niin pistäisin nuo tenavat (3 kpl ) kyllä huutonettiin myyntiin... enkä ainakaan lisää tekisi. ;)

noh
Pakko vielä kysyä, että montako lasta sinullla on ap?
Ettei peräti yksi kappale?

Kokeilepa joskus hoitaa useampaa lasta, isossa perheessä on mieletön määrä työtä, miten ihmeessä äiti-ihminen ei ymmärrä sitä. Mikään miesten työ, jossa joutilaana seisoo 10 ihmistä, ja katsoo kun yksi tekee, ei vedä vertoja ison perheenäidin työlle.

Aika lyhytkantoinen näkökanta. Yhdestä lapseta saa ehkä sen 3v kotonaoloaikaa, mutta kun lapset kasvavat, niin kulutkin nousevat. Jos miehellä on varaa elättää perhe, ei siihen uutta muksua tarvitse, että voi jäädä kotiäidiksi.

hemuli
Surullista ja raivostuttavaa.
Tiedän ko. ihmisiä muutaman ja mielestäni lapsi ansaitsee syntyä maailmaan sen takia, että haluaa juuri lapsen, eikä sen takia että laskelmoidaan sitä, joutuuko kortistoon tai töihin kun kotihoidontuki lakkaa.
Valitettavan yleistä on tämä, enkä sillä sano, etteikö lapset olisi rakastavassa perheessä, tai etteikö ko. äiti olisi mallikelpoinen äiti, mutta motiivit lapsen tekoon väärät, itse en voisi itseni kanssa elää sellaisena.

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Surullista ja raivostuttavaa.
Tiedän ko. ihmisiä muutaman ja mielestäni lapsi ansaitsee syntyä maailmaan sen takia, että haluaa juuri lapsen, eikä sen takia että laskelmoidaan sitä, joutuuko kortistoon tai töihin kun kotihoidontuki lakkaa.
Valitettavan yleistä on tämä, enkä sillä sano, etteikö lapset olisi rakastavassa perheessä, tai etteikö ko. äiti olisi mallikelpoinen äiti, mutta motiivit lapsen tekoon väärät, itse en voisi itseni kanssa elää sellaisena.
No, joo. Miksi ennen tehtiin lapsia? Kun ei ehkäisyä ollut keksitty ja olivat vain tiellä ja kiusaksi, tai tehtiin vanhuudenturvaksi.
Ja moni tekee vain sen vuoksi, kun niin kuuluu tehdä.

Jos oikein tarkasti otetaan ihmiset arvioinnin alle, hyvin harvalla on aivan täysin pyyteettömät syyt tehdä lapsia , ja hyvin harva on ihan täydellinen (hyvä taloudellinen tilanne, hyvä terveys, hyvät tukiverkot jne), kuten nykyään tunnutaan vaadittavan vanhemmilta.

vieras

Jos oikein tarkasti otetaan ihmiset arvioinnin alle, hyvin harvalla on aivan täysin pyyteettömät syyt tehdä lapsia , ja hyvin harva on ihan täydellinen (hyvä taloudellinen tilanne, hyvä terveys, hyvät tukiverkot jne), kuten nykyään tunnutaan vaadittavan vanhemmilta.[/quote]

voitko tarkentaa, että mitkä ovat pyytettömiä syitä?
ja kuka täydellisen määrittää? sinäkö? ja millä oikeudella?

äiti
Jos oikein tarkasti otetaan ihmiset arvioinnin alle, hyvin harvalla on aivan täysin pyyteettömät syyt tehdä lapsia , ja hyvin harva on ihan täydellinen (hyvä taloudellinen tilanne, hyvä terveys, hyvät tukiverkot jne), kuten nykyään tunnutaan vaadittavan vanhemmilta.
ja kuka täydellisen määrittää? sinäkö? ja millä oikeudella?[/quote]

No, minähän juuri puolustin ihmisten oikeutta tehdä lapsia. Nykyään kun tunnutaan valittavan vähän joka toisen oikeutta tehdä lapsia.

Tarkoitinkin, että ei niitä pyytettömiä syitä ole. Eikä täydellistä. eli kaikilla on oikeus tehdä siinä kuin toisellakin, koska rajanveto on todella vaikeaa.

noh
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Onko sinulla ap lapsia vai onko peräti yksi ?
3v tyttö 5kk poika ja masuvauva.
Just. No tuossa vaiheessa oli helppoa, kun vauva nukkuu ja isompi ei osaa olla kateellinen kun toinen ei liiku eikä tuhoa leikkejä.

En tosiaan ymmärrä että äiti-ihminen ei ymmärrä, että kotiäidin työ on kovaa työtä siinä kuin palkkatyökin.

Onko sinulla ap lapsia vai onko peräti yksi ?
3v tyttö 5kk poika ja masuvauva.
Just. No tuossa vaiheessa oli helppoa, kun vauva nukkuu ja isompi ei osaa olla kateellinen kun toinen ei liiku eikä tuhoa leikkejä.

En tosiaan ymmärrä että äiti-ihminen ei ymmärrä, että kotiäidin työ on kovaa työtä siinä kuin palkkatyökin.
Ei tässä minusta tuosta ollenkaan ollut alunperin kysymyskään koko avauksessa.

hönö
ja kuka täydellisen määrittää? sinäkö? ja millä oikeudella?[/quote]

öö..mä kysyin vaan mielipidettä. en oo tuominnut ketään,enkä tuomitse.
sama se mulle on miksi kukaan tekee lapsia ja kuinka monta. kaikki ei voi olla samassa tilanteessa kun minä. mulla on ystäviä laidasta laitaan ja pidän kaikkia täysin samanarvoisina.
todella ärsyttävää että kommentoi ihmiset aivan jotain muuta kun mitä on kysytty.

vieras

En tosiaan ymmärrä että äiti-ihminen ei ymmärrä, että kotiäidin työ on kovaa työtä siinä kuin palkkatyökin.[/quote]

höpöhöpö. ainakin minä olen äitiysLOMALLA, on sen verta stressaavaa työtä.

tollo
ja kuka täydellisen määrittää? sinäkö? ja millä oikeudella?
öö..mä kysyin vaan mielipidettä. en oo tuominnut ketään,enkä tuomitse.
sama se mulle on miksi kukaan tekee lapsia ja kuinka monta. kaikki ei voi olla samassa tilanteessa kun minä. mulla on ystäviä laidasta laitaan ja pidän kaikkia täysin samanarvoisina.
todella ärsyttävää että kommentoi ihmiset aivan jotain muuta kun mitä on kysytty.[/quote]

tämä on keskustelu ja jos et tiedä, niin OIKEASSAKIN elämässä keskustelu polvilee ja vaihtaa suuntaa ja säännöt ovat olemattomat. get use to it.

Yhteistyössä