mitä mieltä asiasta että tekee lapsia ettei tarvi mennä töihin?

• Viestiketjun aloittaja hönö
  • Ensimmäinen viesti
hönö
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja hönö:
Onko sinulla ap lapsia vai onko peräti yksi ?
3v tyttö 5kk poika ja masuvauva.
Just. No tuossa vaiheessa oli helppoa, kun vauva nukkuu ja isompi ei osaa olla kateellinen kun toinen ei liiku eikä tuhoa leikkejä.

En tosiaan ymmärrä että äiti-ihminen ei ymmärrä, että kotiäidin työ on kovaa työtä siinä kuin palkkatyökin.
oonko ollut ymmärtämättä?
kysyin mielipidettä ko. asiasta. itse en ole edes sanonut vielä mielipidettä. mitä jos vaikka kokeilisit lukea kaikki tekstit vielä kerran ja ajatuksenkanssa.
mitä sillä on merkitystä kuinka helppoo mulla on? mä nyt en pahemmin ressaile asioista ja vaikka mulla ois 7 lasta niin luulisin pärjääväni mainiosti. tosin nää kolme kyllä tulee riittään meille.

noh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tosiaan ymmärrä että äiti-ihminen ei ymmärrä, että kotiäidin työ on kovaa työtä siinä kuin palkkatyökin.
höpöhöpö. ainakin minä olen äitiysLOMALLA, on sen verta stressaavaa työtä.[/quote]

Äitiyslomahan on tottakai lomaa. Vauva nukkuu jne. varsinkin jos ensimmäinen lapsi. Ehtii kirjoitella vaikka gradun ym. mutta kun kasvavat on kova työ.

vieras
höpöhöpö. ainakin minä olen äitiysLOMALLA, on sen verta stressaavaa työtä.
Äitiyslomahan on tottakai lomaa. Vauva nukkuu jne. varsinkin jos ensimmäinen lapsi. Ehtii kirjoitella vaikka gradun ym. mutta kun kasvavat on kova työ.[/quote]

lässynlää. meillä on 4 lasta, osa koulussa, osa kotona. ei tämä mitään työtä ole. ihmisillä on haasteellisia töitä, ei kaikki ole kaupankassalla.

hönö
Alkuperäinen kirjoittaja tollo:
Alkuperäinen kirjoittaja hönö:
Jos oikein tarkasti otetaan ihmiset arvioinnin alle, hyvin harvalla on aivan täysin pyyteettömät syyt tehdä lapsia , ja hyvin harva on ihan täydellinen (hyvä taloudellinen tilanne, hyvä terveys, hyvät tukiverkot jne), kuten nykyään tunnutaan vaadittavan vanhemmilta.
voitko tarkentaa, että mitkä ovat pyytettömiä syitä?
ja kuka täydellisen määrittää? sinäkö? ja millä oikeudella?
öö..mä kysyin vaan mielipidettä. en oo tuominnut ketään,enkä tuomitse.
sama se mulle on miksi kukaan tekee lapsia ja kuinka monta. kaikki ei voi olla samassa tilanteessa kun minä. mulla on ystäviä laidasta laitaan ja pidän kaikkia täysin samanarvoisina.
todella ärsyttävää että kommentoi ihmiset aivan jotain muuta kun mitä on kysytty.
tämä on keskustelu ja jos et tiedä, niin OIKEASSAKIN elämässä keskustelu polvilee ja vaihtaa suuntaa ja säännöt ovat olemattomat. get use to it.[/quote]

niin se saakin tehdä,mutta jos mun "suuhun" pannaan sanoja ni kait siitä saa sanoa. kukaan ei voi tehdä lasta pyyteettömin syin. jos haluaa lapsen ni silloinhan se ei ole enää pyyteetöntä.

huh huh
jessus että on taas tyhmiä akkoja liikkeellä. ei ymmärretä taas mitä ap tarkoittaa ja vaikka mitä. tässähän on nyt niin että on kysytty mielipidettä asiaan. missään vaiheessa ei ainakaan mun lukemani perusteella ap ole sanonut mitään mistä muutamat täälä syyttelee.
mun mielestä tehköön lapsia jos niitä kykenee rakastaan ja hoitaan.
on välinpitämättömiäkin vanhempia jotka tekee kyllä lapsia muttei väliä ollenkaan.

ja se on oikein mukavaa että joidenkin vauva-aika kotona on helppoa. mutta muistakaa että on masentuneitakin äitejä ja koliikkivauvoja ja vauvalla saattaa olla joku vakava tai vähemmän vakava sairaus.

neljän pienen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja satu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
No herttinen sentään. Eipä tulisi aivan heti mieleen. Minulla sentään suurperhe ja töissä olen kyllä jatkuvasti ollut. Helpommalla pääsee töissä kuin kotona.
varmasti. en mäkää niin paljoo halua kotona olla et tekisin lapsia ettei tarvi mennä töihin. mutta onhan niitä lusmuja.
Siis onko se lusmuilua, että tekee lapsia että saa olla kotona? Ei meillä ainakaan helppoa ole, vaan ihan täyttä työtä kellon ympäri =) Mutta toiset tykkää siitä enemmän, antaa vaan jokasen valita itse ammattinsa =)

höpöhöpö. ainakin minä olen äitiysLOMALLA, on sen verta stressaavaa työtä.
Äitiyslomahan on tottakai lomaa. Vauva nukkuu jne. varsinkin jos ensimmäinen lapsi. Ehtii kirjoitella vaikka gradun ym. mutta kun kasvavat on kova työ.[/quote]

mä en ainakaan koe kotiäitiyttä raskaana työnä..mut meitä on joka junaan... :whistle:

kotiäiti
Jos kerran talous antaa periksi olla kotona lasten kanssa niin totta kait saa olla kotona ja menemättä ansiotyöhön.Niin minäkin olen tehnyt ja kun se sopii meidän perheelle, niin mitä sitä muut vetää herneen nenäänsä.Aikaa eteenpäinhän ei kukaan varmuudella osaa sanoa.Se voi olla että aloittajankin tuttava muutaman kotivuoden jälkeen menee mielellään ansiotyöhön lisää rahaa tai haasteita hakemaan. Tai jatkaa kotiäidin roolissa. Suvaitsevaisuutta siskot!

karvat pystyssä
Äiti kolkytkaks ja aloittanut pummin elämän heti peruskoulun jälkeen. Työttömyyskorvauksia, sosiiaalitukia, kelatukia ja elatusapuja... Lapsia hänellä on nyt viisi. Vanhin kuusitoista ja raskaana, muutkin lapset aikast reppanoita. Tupakkaa, viinaa ja huumeita... Väkivaltaa kaikissa muodoissa ja muuta "elämän herkkua" !
Hän äiti on ihan julkisesti ilmoittanut tekevänsä läpsia että tuet nousisi eikä tarvitse mennä töihin...
Joo ja koyhän kunnan on halvempaa katsoa läpi sormien, koska siotukset on niin kalliita.
Näin täällä veroja maksellaan äiti (myös isille) pummeille ja ketkä kärsii! Viattomat lapset joista tulee yleensä myös mätäpaiseita. Lisää päihteitä ja rikollisuutta.
(Joo tulee niitä myös uraputkiperheistäkin)...

Hanna
no huh huh. en tajua miten toi on mahdollista. meillä on suurperhe ja on todellakin mentävä töihin että saa pitää edes järkevä elintason. ei kotihoidontuella millään pärjää! tai no, ei se meille ainakaan riitä. me halutaan muutakin kun vettä ja leipää ja pieni vuokrakämppä

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:
no huh huh. en tajua miten toi on mahdollista. meillä on suurperhe ja on todellakin mentävä töihin että saa pitää edes järkevä elintason. ei kotihoidontuella millään pärjää! tai no, ei se meille ainakaan riitä. me halutaan muutakin kun vettä ja leipää ja pieni vuokrakämppä
Kannattiko sitten tehdä sitä suurperhettä?
Meillä 2 lasta ja elintaso oikein mukava, vaikka mies todella pienellä palkalla töissä. Hyvin syödään, säästöön jää ja omassa rivitaloneliössä asustellaan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja karvat pystyssä:
Äiti kolkytkaks ja aloittanut pummin elämän heti peruskoulun jälkeen. Työttömyyskorvauksia, sosiiaalitukia, kelatukia ja elatusapuja... Lapsia hänellä on nyt viisi. Vanhin kuusitoista ja raskaana, muutkin lapset aikast reppanoita. Tupakkaa, viinaa ja huumeita... Väkivaltaa kaikissa muodoissa ja muuta "elämän herkkua" !
Hän äiti on ihan julkisesti ilmoittanut tekevänsä läpsia että tuet nousisi eikä tarvitse mennä töihin...
Joo ja koyhän kunnan on halvempaa katsoa läpi sormien, koska siotukset on niin kalliita.
Näin täällä veroja maksellaan äiti (myös isille) pummeille ja ketkä kärsii! Viattomat lapset joista tulee yleensä myös mätäpaiseita. Lisää päihteitä ja rikollisuutta.
(Joo tulee niitä myös uraputkiperheistäkin)...
:whistle: mulla viisi lasta ja niiden elämiseen menee just tasan se mikä tuleekin. Enkä mä saa sossusta vaikka oonkin kotona. Kelasta kyllä ja elatuksia sit kun oikeuden päätös tulee. ( ja saan siis tällähetkellä 36e/lapsi enemmän kuin kunnon kaksinhuoltajat )
Ja tajusin kyllä et sua otti päähän toi asenne, mut oikeesti ei kyllä oo lasten teosta mitään rahallista hyötyä.

Karvat pystyssä
Tän "äidin" lapset ei saa oikein vaatteita tai ruokaa. Äiti saa lapsien hankkimisen myötä muutakin päihderahaa kun työttömyyskorvauksen, eikä hänen tarvitse maksaa vuokraa, sähköä yms... Sossusta tulee ruokakuponkeja, maksusitoomuksia jne..

hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Surullista ja raivostuttavaa.
Tiedän ko. ihmisiä muutaman ja mielestäni lapsi ansaitsee syntyä maailmaan sen takia, että haluaa juuri lapsen, eikä sen takia että laskelmoidaan sitä, joutuuko kortistoon tai töihin kun kotihoidontuki lakkaa.
Valitettavan yleistä on tämä, enkä sillä sano, etteikö lapset olisi rakastavassa perheessä, tai etteikö ko. äiti olisi mallikelpoinen äiti, mutta motiivit lapsen tekoon väärät, itse en voisi itseni kanssa elää sellaisena.
No, joo. Miksi ennen tehtiin lapsia? Kun ei ehkäisyä ollut keksitty ja olivat vain tiellä ja kiusaksi, tai tehtiin vanhuudenturvaksi.
Ja moni tekee vain sen vuoksi, kun niin kuuluu tehdä.

Jos oikein tarkasti otetaan ihmiset arvioinnin alle, hyvin harvalla on aivan täysin pyyteettömät syyt tehdä lapsia , ja hyvin harva on ihan täydellinen (hyvä taloudellinen tilanne, hyvä terveys, hyvät tukiverkot jne), kuten nykyään tunnutaan vaadittavan vanhemmilta.
On varmasti moninaisia syitä ihmisillä, mutta haloo! Tehdä lapsi/lapsia SEN TAKIA ETTEI TARVITSE MENNÄ TÖIHIN JA SITEN ELÄTTÄÄ ITSENSÄ????

Hanna
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:
Kannattiko sitten tehdä sitä suurperhettä?
Meillä 2 lasta ja elintaso oikein mukava, vaikka mies todella pienellä palkalla töissä. Hyvin syödään, säästöön jää ja omassa rivitaloneliössä asustellaan. =)
me halutaan matkustella, näyttää lapsille muutakin maailmaa. meillä myös okt 230 neliötä sekä kiva pian valmis kesämökki jonne päästään rentoutumaan koko perhe. 2 autoa myös löytyy.
ja 5 lasta.
mielelläni käyn töissä ja nautin hyvästä elämästä ison lapsikatraamme kanssa :)

hemuli
Ja miksi taas eräät käänsivät tämän keskustelun siihen, että työssäkäynti vs. kotiäitiys, kun siitähän ei ollut kyse! Vaan työnvieroksumisesta ja sen nojalla lapsen teosta. Ei tässä ole kyse siitä, kummalla on helpompaa, kotiäidillä vai työssäkäyvällä äidillä, kummassakin on omat hyvät ja huonot puolet, mutta käsi sydämellä, kuka haluaisi esim. itse tietää "tulleensa tehdyksi" sen takia, ettei äiti halunnut palkkatöihin...??

Yhteistyössä