mitä mieltä asiasta että tekee lapsia ettei tarvi mennä töihin?

• Viestiketjun aloittaja hönö
  • Ensimmäinen viesti
ounou
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Alkuperäinen kirjoittaja ounou:
Siitä vaan "tehtailemaan" jos kuvittelee että lapset kasvattavat itse itsensä ja kelna tuilla voisi elää herroiksi,itse en sen vuoksi ainakaan lapsia hommaisi
katsos kun varmemmin saa rahaa kun on elätettäviä.
samaan kastiin kuuluu kun muutkin juopot pummit.

vähemmän saa rahaa kuin työtön tai muu pummi!

joanna
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Onhan se ymmärretävää että pitää sen työpaikan äitiyslomalla saa sen 3kk (olikohan noin :/) palkan sekä koko ajalta lomat. Ja jossain vaiheessa ennen eläkeikää loppuu se lasten tulo kumminkin niin on sitten työpaikka minne palata. Mullakin on muutama tämmöinen työkaveri ja kyllähän sitä jupinaa aika ajoin kuuuluu, mutta kun heillä on siihen oikeus niin miksi ei? Mäkin voisin harkita tuota, mutta kun isäntä on ilmoittanut että lapsiluku on täynnä niin pakkohan se on töissä kärvistellä. Ei mulla ole töissä käyntiä mitään vastaan, mutta kun se ahdistaa koskaan ei vapiden jälkeen tiedä mitä uutta "kivaa" taas on keksitty ja kuka on nyt päässyt silmätikuksi.
ymmärrän täysin tuollaiset ajatukset jos on huono ilmapiiri!
itsekään haluaisi mennä takaisin töihin. nyt on mammalomaa jäljellä 4kk ja sitten oon 3kk kotihoidontuella kunnes alkaa uus mammaloma =) toivottavasti... sitten oon kyllä jo aatellu irtisanoutua ja etsiä työpaikan missä kaikki ovat saman arvoisia ja missä pomo käyttäytyy niinkun pitääkin. nyt saan edut kun oon kirjoilla. ihan oikein sille mulkulle kun joutuu näkeen vaivaa mun takia. oon koittanu vaikka miten olla mutta se on niin vittumainen pomo.

nii
Siitä vaan "tehtailemaan" jos kuvittelee että lapset kasvattavat itse itsensä ja kelna tuilla voisi elää herroiksi,itse en sen vuoksi ainakaan lapsia hommaisi

ehkä siä miss sä asut. täälä paikkakunnalla saa paljon enemän. sossu antaa mitä vaan. noh,enpä oo päässy kokeileen sossusta pummimista. jotkut saa ja jotkut sit taas ei.

harmaana nyt
Alkuperäinen kirjoittaja hönö:
mitäs naurat? mun ystävä on niin avoimesti ilmoittanut ja lapsia tullut kolmenvuoden välein.

Mä tiedän kans tapauksen että tekee lapsia ihan sen takia ettei tarttis mennä töihin.

Ammattia ei tällä naisella tietenkään ole,ikää n.40 ja lapsia viime laskujeni mukaan 8 (kuulemma taas raskaana,kovin tiheään ei olla yhteyksissä mut pienellä paikkakunnalla juorut liikkuu... )

Itse hän mulle aikoinaan sanoikin neuvoksi että tee sinäkin lapsia paljon niin ei tartte tehdä töitä.Neuvot ei muhun tarttunu;mulla on vaan 1 lapsi ja kohta toinen ammattikoulutus hankittuna... :whistle:

maho
no siis viksu homma kuin mikä! tekee meille tulevia eläkkeenmaksajia, ei norku vähiä naistyöpaikkoja, ei kuormita päiväkoteja jne. harvinaisen viksu nainen, sais olla enemmänki tommosia, niin olis ihan toinen meininki maassa. pienemmätki koulut säilyis kun olis oppilaita, palvelujen taso säilyis kun olis käyttäjiä, neuvoloihin satsattaisiin enemmän kun hommalla olisi jatkuvuutta. mäki tekisin noin, jos vain saisin lapsia niin, että voisin ihan niit ottaa kolmen vuoden välein kuin apteekin hyllyltä. harmi, et sain vaan tän yhden ja sekin on jo 4 vee. mun on pakko käydä töis kun ei tuu lisää lapsia.

ounou

ehkä siä miss sä asut. täälä paikkakunnalla saa paljon enemän. sossu antaa mitä vaan. noh,enpä oo päässy kokeileen sossusta pummimista. jotkut saa ja jotkut sit taas ei.
Mä olen kerran käynyt,mies tuli lomautetuksi,työttömyystuet ei tulleet ja elelimme viisi henkinen perhe minun minimiäitiyspäivärahalla. Yhtiövastikkeet jäi maksamatta,ruokaan ei ollut rahaa kaikki laskut erääntyivät,lääkkeisiin ei ollut varaa jotenka lapsen astmalääkitys katkesi.
Menin nolona sossuun josta emme saaneet mitään. Käskivät myymään asunnon pois,saisihan siitä rahaa.
Seurakunnalta saimme paketin jossa oli näkkileipää,vehnäjauhona,puurohiutaleita sekä maitojauhetta.

En ole ainakaan minä päässyt lapsistani rikastumaan,menisin töihin jos vain joku huolisi,kun on kuitenkin sellainen sairasu etten ihan joka työtä voi tehdäkään.Hakemuksia lähetin eilenkin 8 kpl!!!

ounou

Mä olen kerran käynyt,mies tuli lomautetuksi,työttömyystuet ei tulleet ja elelimme viisi henkinen perhe minun minimiäitiyspäivärahalla. Yhtiövastikkeet jäi maksamatta,ruokaan ei ollut rahaa kaikki laskut erääntyivät,lääkkeisiin ei ollut varaa jotenka lapsen astmalääkitys katkesi.
Menin nolona sossuun josta emme saaneet mitään. Käskivät myymään asunnon pois,saisihan siitä rahaa.
Seurakunnalta saimme paketin jossa oli näkkileipää,vehnäjauhona,puurohiutaleita sekä maitojauhetta.

En ole ainakaan minä päässyt lapsistani rikastumaan,menisin töihin jos vain joku huolisi,kun on kuitenkin sellainen sairasu etten ihan joka työtä voi tehdäkään.Hakemuksia lähetin eilenkin 8 kpl!!!
7 kuukautta eletiin siis noin,pieni korjaus.

triplamama
eihän kaikista taida olla nykypäivän työelämään, se kun on aikasen ressaavaa thesedays. joten kotona pääsee helpommalla. kun kerran yhteiskunta mahdollistaa kotona olon ja joku on siinä onnellisimmillaan, niin mikäs minä häntä olen tuomitsemaan?

Nalletar
Ei meillä ole lapsia tehty sen takia ettei tarvisi töihin mennä. Mutta on tämä toinen raskaus kieltämättä aikataulutettu. Eka on 1v ja 5kk ja olen kotona. Ajateltiin, että toinen lapsi saisi tulla nyt tähän väliin kun kuitenkin toinen halutaan (olen ihan alussa raskaana). Ei tarvi hankkia hoitopaikkaa, yms. kun kuitenkin lähivuosien asia olisi se toinenkin ollut. Taloudellisestikin tämä on mahdollista, kun saan hyvät äitiyspäivärahat. Olin silloin ennen ekaa töissä ja saan ne sen perusteella. Muuten olisikin liian pitkä aika olla kotona, ei riittäisi rahat.

joanna

just! oli varmaan rankkaa aikaa.
kipa se sitten on niin että vaan niitä autetaan ketkä on elämänsä "pilannu" ja väliaikais tilanteessa saa vaikka kiviä syödä.
vastaavassa tilanteessa tosin eräälle ystävälleni maksettiin laskut ja sanoivat vielä että jos tulee tiukkaa niin soittavat. voi olla että on viranomaisestakin kiinni.

toivotaan että saat työpaikan! pidän peukkuja!!

on tuo tullut tässä itsellekin mieleen kun nyt esikoisen kanssa kotona olen... kävin moikkaan työpaikalla ja ei se kyl ollenkaan kutsu mua luokseen, kyräilevä paikka jossa puhutaan p:tä selän takana ja kaikki se stressi... ja sit vielä pitäs poikakin laitttaa hoitoon. on tässä tullut mietittyä nyt eri vaihtoehtoja ettei sinne tarttis palata, toinen lapsi heti putkeen antais taas pari vuotta mietintäaikaa. kai sitä ois joko vaihettava työpaikkaa tai alettava tekeen hommia kotoa toiminimellä.

vieras
mitäs naurat? mun ystävä on niin avoimesti ilmoittanut ja lapsia tullut kolmenvuoden välein.
Niin on munkin tuttava ilmoittanut. Ja lapsi about vuoden-puolentoista välein. Ei halua kuulemma mennä koskaan kodin ulkopuolelle töihin ja nyt on 8. tai 9. lapsi tulossa.

Hämmästelen asiaa mielessäni, mutta en mä sitä ääneen sano. Jokainen elää tavallaan ja tuo ei kai laissa kiellettyäkään ole eli mitenpä siihen edes puuttuisi:)

ounou
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:

just! oli varmaan rankkaa aikaa.
kipa se sitten on niin että vaan niitä autetaan ketkä on elämänsä "pilannu" ja väliaikais tilanteessa saa vaikka kiviä syödä.
vastaavassa tilanteessa tosin eräälle ystävälleni maksettiin laskut ja sanoivat vielä että jos tulee tiukkaa niin soittavat. voi olla että on viranomaisestakin kiinni.

toivotaan että saat työpaikan! pidän peukkuja!!
Kiitoksia! Sitä minäkin toivon!

äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:

Mä tiedän kans tapauksen että tekee lapsia ihan sen takia ettei tarttis mennä töihin.

Ammattia ei tällä naisella tietenkään ole,ikää n.40 ja lapsia viime laskujeni mukaan 8 (kuulemma taas raskaana,kovin tiheään ei olla yhteyksissä mut pienellä paikkakunnalla juorut liikkuu... )

Itse hän mulle aikoinaan sanoikin neuvoksi että tee sinäkin lapsia paljon niin ei tartte tehdä töitä.Neuvot ei muhun tarttunu;mulla on vaan 1 lapsi ja kohta toinen ammattikoulutus hankittuna... :whistle:
Minä olisin jo seinähullu, jos olisin ollut noin kauan kotona noin monen lapsen kanssa. Ei se ole tuokaan helppoa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
kotona ollessani sain yhteensä 300? käteen,nyt töissä ollessani käteen jää verojen jälkeen yli 2000?,on varaa ostaa tytölle vaikka mitä :D
ja jessika on hoidettavana muilla? ootko kysyny jessialta mitä hän haluu? haluuko *vaikka mitä* vai haluuko olla äipän kanssa?

no mun täytyy nostaa hattua sellaiselle äidille joka jaksaa pyörittää taloutta lapsi liudan kanssa,musta ei olisi suurperheen äidiksi! ennemmin vaikka hitsaajaksi tai metsuriksi,mut suurperheen äitinä joku 20v kotona en, en pystyisi ikuna! jotkut pystyy kuten äitini ,minä en kestäisi sitä.

minä ajattelin vielä parisen vuotta opiskella saa toisen ammatin ja on vähän joustavampaa ku töissä olo(parempi lapsellekin kun ei tarvii tehä mitään vuorotyötä eikä ylitöitä) sen jälkeen ehtii töitä tekee vielä muutaman vuoskymmenen. :D

mie
eipä koskaan taida olla hyvin. jos ei tehä lapsia ja ollaan töissä niin sitten ollaan huonoja naisia ja sitte jos valitaan äitiys uran sijaan ollaan laiskoja. jos taas ollaan vakipaikassa ja jäädään äipäälomille, ollaan työpaikan hyväkskäyttäjiä, jos taas tehään työttömänä lapsia ollaan vastuuttomia. tai oikeestaan toi vika vaihtoehto taitaa olla "hyväksytyin".

Vaikea kuvitella, että kenelläkään tuo olis ainoa motiivi tehdä lapsia. Kyllä lapsista täytyy pitää, sitä arkea jaksaa pyörittää, olla valmis luopumaan omasta ajastaan jos niitä lapsia useampia peräjälkeen tekee. Mä en ainakaan uskaltais edes tehdä lasta mistään muusta syystä kuin, että sen lapsen todella haluan sillä omia voimavaroja sitä on ajateltava. Jos joku yhtään sai tästä ajatuksestani kiinni?

mie taas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kotona ollessani sain yhteensä 300? käteen,nyt töissä ollessani käteen jää verojen jälkeen yli 2000?,on varaa ostaa tytölle vaikka mitä :D
ja jessika on hoidettavana muilla? ootko kysyny jessialta mitä hän haluu? haluuko *vaikka mitä* vai haluuko olla äipän kanssa?
Aargh! ja eihän toi olen lapsen tehtävä päättää, vaan vanhemman!!!

Vieras
Että on laiska mamma. Yks muija pöräytteli pentuja 1,5 v välein ja kohta se jo 40 v lähentelee että eläkkeelle vois jo hakee ettei vahingossakaan joudu töihin. Lähinnä naurattaa sellaset ihmiset

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jessica saa kohta oman huoneen,kun äipällä ja isillä on rahaa ottaa iso laina ja muuttaa omaan taloon :D

Yhteistyössä