Mitä mieltä anopista, joka...

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
sano vaan "joojoo, tietysti" ja teet just niinku itse tahdot. ennen oli ennen, nyt on nyt ;)
näin ollaan tehty ja tullaan tekemään... :D
Näin se meilläkin menee mutta välillä ottaa niin aivoon (meitä molempia mihen kanssa), että mies on ihan suoraan sanonut äidilleen, että ei puutu meidän tapaan olla ja kasvattaa.
 
Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja siru:
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:
..tulee samana päivänä kylään kun ollaan kotiduttu vauvan kanssa sairaalasta, sanoo kuka meidän pitää ottaa vauvalle kummiksi, pyytää heti hoitoon ja sanoo että imetys pitää sen takia lopettaa ym.ym. Esimerkkejä riittäisi.. näin meillä!!

:(
Surullisen tutulta kuulostaa... meillä se kyllä alko jo silloin kun tuli ilmi, että odotan... anoppi alkoi samassa kahvipöydässä latelemaan mihin kouluun lapsi menee ja mikä sille annetaan nimeksi... minkä värinen lastenhuone on laitettava ja millaisissa vaatteissa sitä on raskausaikana kuljettava. Sama peli jatkuu ja tyttö on jo 2v.

Odotan nyt toista ja la on nyt juuri käsillä. Anoppi on ilmoittanut ottavansa esikoisen itselleen viikoksi vaikka olemme sopineet (lähinnä käytännön syistä) minun vanhempieni kanssa ihan muuta. Enpä taida kertoa anopille koska lähtö tulee... Kamalan rasittavaa!

No tuollaiselle olisi kyllä kannattanut laittaa stoppi jo ekan lapsen aikana....sama meno varmaan jatkuu toisenkin kohdalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:
Saisiko ap:n oma äiti sitten tulla katsomaan vauvaa, vai kuka saisi? Kaikkea ei tartte ottaa niin vakavasti. Parempi aktiivinen anoppi kuin ei anoppia ollenkaan tai ettei anoppia kiinnostaisi lainkaan vauva.
Tässäkin on vinha perä. Sen ajatuksen voimalla sitä jaksaakin vaikeaa anoppia että on se sentään kiva kun sitä kiinnostaa ja se kuitenkin omalla tavallaan haluaa hyvää.

On kuitenkin niin että jossakin menee raja mitä minunkään äitini ei saa ylittää mutta hän on pysynyt siitä onneksi kaukana. Ei siis sotkeennu meidän asioihin liikaa vaikka onkin osallistuva ja auttavainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja siru:
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:
..tulee samana päivänä kylään kun ollaan kotiduttu vauvan kanssa sairaalasta, sanoo kuka meidän pitää ottaa vauvalle kummiksi, pyytää heti hoitoon ja sanoo että imetys pitää sen takia lopettaa ym.ym. Esimerkkejä riittäisi.. näin meillä!!

:(
Surullisen tutulta kuulostaa... meillä se kyllä alko jo silloin kun tuli ilmi, että odotan... anoppi alkoi samassa kahvipöydässä latelemaan mihin kouluun lapsi menee ja mikä sille annetaan nimeksi... minkä värinen lastenhuone on laitettava ja millaisissa vaatteissa sitä on raskausaikana kuljettava. Sama peli jatkuu ja tyttö on jo 2v.

Odotan nyt toista ja la on nyt juuri käsillä. Anoppi on ilmoittanut ottavansa esikoisen itselleen viikoksi vaikka olemme sopineet (lähinnä käytännön syistä) minun vanhempieni kanssa ihan muuta. Enpä taida kertoa anopille koska lähtö tulee... Kamalan rasittavaa!

No tuollaiselle olisi kyllä kannattanut laittaa stoppi jo ekan lapsen aikana....sama meno varmaan jatkuu toisenkin kohdalla.
Yritetty ollaan kuitenkin rakentavassa hengessä ettei riitaannuttaisi. Ihan lasten takia. Anoppi on vaan luonteeltaan sellanen, että puuttuu aina ja kaikkien kaikkiin asioihin.

Itse olen elänyt lapsuuden ihmetellen miksei toinen isoäiti tykkää minusta kun käydään kuin tyyliin vaan jouluisin ja silloinkin tunnelma on viileä... myöhemmin on selvinnyt että hän oli juuri tällainen vaikea anoppi joka oli jopa kosinut ja määrännyt hääpäivän yms. En haluaisi lapsille sitä tunnetta, joten ollaan päätetty mihen kanssa vain sietää ja kun menee ihan yli sanoa kauniisti.
 

Yhteistyössä