Mitä mieltä äidistä, jolla ei varaa ostaa lapsille kunnon vaatteita, mutta on varaa ottaa tatuointeja ja tupakoida?

  • Viestiketjun aloittaja mitä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ääää:
meillä säästetään juuri vaatteissa niin voimme sitten sen rahan käyttää johonkin muuhun kivaan. ja ihan periaatteesta en edes halua pukea lapsiani uusiin vaatteisiin. ärsyttää kun ihmisillä on nykyään niin helppoa että ei muuta valittamista enään keksitä kuin se että joku ostaa lapsilleen käytettyjä vaatteita.
peesaan tätä. Miksi pitäisi ostaa lapselle kalliit uudet vaatteet, jotka menee päälle vain hetken?!? Mäkin taidan kuulua tähän huono äiti-kastiin, koska meillä nimenomaan säästetään tässä asiassa...Niitä kun hyvin vähän on missä pystyy enään säästämään...Ja itsekin pidän myös kirpparivaatteita. Ja ale vaatteita...voi juku... :whistle:
 
vieras
ai pitää olla nuori, että ois noin tyhmä (kirjotti varmaan joku 40v lapseton katkera ämmä). Juu, typerää on tollanen, varsinki toi tupakoitni, se pitäs kieltää kaikilta vanhemmilta, hyi. Eivät ymmärrä ite, kuinka pahalta se haisee...tais eitte jos on turhanpäiväsyyksiin varaa, täytyy olla varaa myös lapsiin ja heidän tarpeisiin
 
Eiköhän ole jokaisen oma asia miten haluaa rahansa käyttää. Toiset panostaa vaatteisiin isoja summia rahaa ja sitäkin tunnutaan paheksuvan. Monilla "kunnon vaatteet" tarkoittaa eri asiaa. Kyllä toisten vanhat ja kirppikseltäkin ostetut vaatteet voivat olla oikein kunnollisia =) . Minusta on sitä paitsi ihan kiva, että joku kelpuuttaa meidänkin käytetyt vaatteet omille lapsilleen, koska olisi todella sääli heittää hyviä ja toimivia yhdellä lapsella olleita vaatteita roskikseen!
 
Mulla on varaa ottaa tatskoja, polttaa röökiä ja viimeksi eilen kävin vähän shoppaamassa itselleni vaatteita ja löysinpä samalla pojalle arskat. Joskin ostin tossa viime viikolla pojalle kassillisen uusia vaatteita ja kaapista löytyy myös kirppis-kuteita paljon.
Miksi mä ostaisin pojalle merkkivaatteita, jotka menee kohta jo pieneksi? Mä kierrätän ja ostan kirppikseltä vatteita kaikille perheessä jos vastaan tulee ehjää ja hyvää, myös pojalle. Rikkinäisissä vaatteissa meillä ei kuljeta, paitsi minä revityissä farkuissani ;)
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Mulla on varaa ottaa tatskoja, polttaa röökiä ja viimeksi eilen kävin vähän shoppaamassa itselleni vaatteita ja löysinpä samalla pojalle arskat. Joskin ostin tossa viime viikolla pojalle kassillisen uusia vaatteita ja kaapista löytyy myös kirppis-kuteita paljon.
Miksi mä ostaisin pojalle merkkivaatteita, jotka menee kohta jo pieneksi? Mä kierrätän ja ostan kirppikseltä vatteita kaikille perheessä jos vastaan tulee ehjää ja hyvää, myös pojalle. Rikkinäisissä vaatteissa meillä ei kuljeta, paitsi minä revityissä farkuissani ;)
No sepä se..lapsi ei jää ilman vaatteita koska sä ostat tupakkia. :D
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No sepä se..lapsi ei jää ilman vaatteita koska sä ostat tupakkia. :D
:LOL:

Joo, jos men polttais niin se sais juosta ulkonakin alasti :whistle:
Pöh..kumminkin ymmärsit ;)

On oikeesti tosi surkeen näköstä kun pienellä lapsella on liian vähän vaatteita tai ne on ihan risasia ja äiti kulkee ykkösissä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Pöh..kumminkin ymmärsit ;)

On oikeesti tosi surkeen näköstä kun pienellä lapsella on liian vähän vaatteita tai ne on ihan risasia ja äiti kulkee ykkösissä :/
Joo ei mee siinä kyllä tasan nallekarkit.

Mutta entäs sitten, kun äiti on kade kun pojan kaappi tursuaa vaatteita ja äiskällä on vaatepula kun se törsäsi rahansa tatskaan :eek:
 
Onpas ap aika mustavalkoinen. Meillä kaikki vaatteet (paitsi alustms) tulee kirppareilta, kavereilta jne. Näytetään juoppuhullulta perheeltä, lapset varmaan pitäis viedä ja blaa blaa. tatuointejakin löytyy enempi kuin tarpeeksi. Miedän elämän sisältö on pikkasen enempi kuin se, onko meillä uudet vaatteet ja mitähän se naapuri ajattelee.. Jos penskat on onnellisia kyseisen äidin helmassa niin?????????????????
Kamala kun nyt rupesi suoni pullistumaan ohimolla :kieh:
Oli provo tahi ei niin Prkl.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Joo ei mee siinä kyllä tasan nallekarkit.

Mutta entäs sitten, kun äiti on kade kun pojan kaappi tursuaa vaatteita ja äiskällä on vaatepula kun se törsäsi rahansa tatskaan :eek:
No se on sitte ihan omaa tyhmyyttä :whistle: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaPorsas:
Ei vaine, kyllä mukuloilla on uudet bamsset niskassa vaikka mami vetää körssiä ja ottaa tatskoja. :LOL: Ehkä se onkin meillä isi joka kärsii..? Täytyy ostaa sillekin uudet vermeet. Oliskohan 183 senttiselle reimatekkiä? :LOL:
Tajuan kyllä, että viimeinen kysymys on vitsi, mutta toki löytyy aikuistenkin ReimaTec-asut B) . Viimeksi, kun kävin Hobby Hallin sivuilla niin olivat muuten alessa sekä miesten että naisten asut ;) .
 
Aloituksen luin vain ja heti juolahti mieleen kysymys: Mitkä ovat KUNNON vaatteita? Pitääkö taas olla jotain reimateciä sun muuta? Miksi kirppisvaatteet eivät ole KUNNON vaatteita? Itse löydän käytettynä mitä hyväkuntoisempia vaatteita ja ilolla puen lapsille (samoin itselle) käytettyä, edullista, käyttökelpoista vaatetta.

Mua ärsyttää suunnattomasti juuri se, että vaatteilla pitäis koreilla ja kaikki pitää olla uutta ja upeaa! :headwall:

Ja kun täällä keskustellaan asioista, niin usein huomioidaan lapsen hyvinvoinnin kannalta se kaikkein olemattomin. Kuinka hirveästi sitä lasta ahdistaa kulkea kirppisvaatteet päällä? Tuskinpa lainkaan. Mutta ulkopuoliset (lähinnä aikuiset ihmiset) sitä sitten päivittelevät ja kauhistelevat. Kylvetään ajatusta lauseella: Kuinka moni miettii esim. siideriä nauttiessaan, että oli tämäkin sitten pois niistä lapsen uusista upeista vaatteista? Ei pieni lapsi ymmärrä vaatteiden muodikkuutta, eikä siihen kyllä kannata opettaakaan.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Aloituksen luin vain ja heti juolahti mieleen kysymys: Mitkä ovat KUNNON vaatteita? Pitääkö taas olla jotain reimateciä sun muuta? Miksi kirppisvaatteet eivät ole KUNNON vaatteita? Itse löydän käytettynä mitä hyväkuntoisempia vaatteita ja ilolla puen lapsille (samoin itselle) käytettyä, edullista, käyttökelpoista vaatetta.

Mua ärsyttää suunnattomasti juuri se, että vaatteilla pitäis koreilla ja kaikki pitää olla uutta ja upeaa! :headwall:

Ja kun täällä keskustellaan asioista, niin usein huomioidaan lapsen hyvinvoinnin kannalta se kaikkein olemattomin. Kuinka hirveästi sitä lasta ahdistaa kulkea kirppisvaatteet päällä? Tuskinpa lainkaan. Mutta ulkopuoliset (lähinnä aikuiset ihmiset) sitä sitten päivittelevät ja kauhistelevat. Kylvetään ajatusta lauseella: Kuinka moni miettii esim. siideriä nauttiessaan, että oli tämäkin sitten pois niistä lapsen uusista upeista vaatteista? Ei pieni lapsi ymmärrä vaatteiden muodikkuutta, eikä siihen kyllä kannata opettaakaan.
Mun mielestä kirpparivaatteet on ihan hyviä, ite ei oo tullut käytyä...laiskuutta vissiin.
Mutta jos lapsi kulkee risaisissa, liian pienissä tai suurissa tai muuten vaan keliin sopimattomissa vaatteissa niin kovasti ihmetyttää kuinka varaa on tupakkiin ja tatuointeihin tms.

 
Alkuperäinen kirjoittaja siiperi:
Mitä vikaa on kirppiskamassa ja toisten vanhoissa vaatteissa?! :attn:
Ai tämäkö se on se itsekkyyden mittari?

Luuletko, että lapsi on kovin katkera, jos äidillä on uutta vaatetta, hänellä kirppikseltä ostettua? Veikkaan, että lapsen arvomaailma ei ole ihan niin rajoitteinen.

Täällä jauhetaan siitä, että pienen lapsen voi huoletta jättää puoli vuotiaana yökylään... kun eihän meidänkään "Matille" ole siitä mitään traumoja tullut. Jauhetaan paskaa ottamatta asioista selvää ja sitten ristiinnaulitaan se äiti, joka kehtaa ostaa lapselleen kirppiskamaa! Siis onko tämä nyt sitten ihan todellista. Tällainen arvomaailmako suurella osalla mammoista on? Tää porukka alkaa ihan tosissaan vaikuttaa melko itsekkäältä, pinnalliselta kanalaumalta. :headwall:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Aloituksen luin vain ja heti juolahti mieleen kysymys: Mitkä ovat KUNNON vaatteita? Pitääkö taas olla jotain reimateciä sun muuta? Miksi kirppisvaatteet eivät ole KUNNON vaatteita? Itse löydän käytettynä mitä hyväkuntoisempia vaatteita ja ilolla puen lapsille (samoin itselle) käytettyä, edullista, käyttökelpoista vaatetta.

Mua ärsyttää suunnattomasti juuri se, että vaatteilla pitäis koreilla ja kaikki pitää olla uutta ja upeaa! :headwall:

Ja kun täällä keskustellaan asioista, niin usein huomioidaan lapsen hyvinvoinnin kannalta se kaikkein olemattomin. Kuinka hirveästi sitä lasta ahdistaa kulkea kirppisvaatteet päällä? Tuskinpa lainkaan. Mutta ulkopuoliset (lähinnä aikuiset ihmiset) sitä sitten päivittelevät ja kauhistelevat. Kylvetään ajatusta lauseella: Kuinka moni miettii esim. siideriä nauttiessaan, että oli tämäkin sitten pois niistä lapsen uusista upeista vaatteista? Ei pieni lapsi ymmärrä vaatteiden muodikkuutta, eikä siihen kyllä kannata opettaakaan.
Mun mielestä kirpparivaatteet on ihan hyviä, ite ei oo tullut käytyä...laiskuutta vissiin.
Mutta jos lapsi kulkee risaisissa, liian pienissä tai suurissa tai muuten vaan keliin sopimattomissa vaatteissa niin kovasti ihmetyttää kuinka varaa on tupakkiin ja tatuointeihin tms.

Juu tuo onkin ihan eri juttu... luin aloituksen ja kommentoin sitä. Siinä ei puhuttu risaisista vaatteista mitään. mutta siis ihan tosissaan ehjiä, siistejä kirpparivaatteita löytyy tosi paljon. Siellä on niin merkkivaatetta kuin ihan "merkitöntäkin" jos siis vaatteiden osoa rajoittaa jokin merkkitietoisuus. Itse valkkaan vaattet siisteyden mukaan, en vahtaa sen kummemmin merkkejä. Itsellenikin ostan kirpparilta ja arvostan kovasti kierrätystä, miksi hyvää pitäisikään heittää roskiin.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Juu tuo onkin ihan eri juttu... luin aloituksen ja kommentoin sitä. Siinä ei puhuttu risaisista vaatteista mitään. mutta siis ihan tosissaan ehjiä, siistejä kirpparivaatteita löytyy tosi paljon. Siellä on niin merkkivaatetta kuin ihan "merkitöntäkin" jos siis vaatteiden osoa rajoittaa jokin merkkitietoisuus. Itse valkkaan vaattet siisteyden mukaan, en vahtaa sen kummemmin merkkejä. Itsellenikin ostan kirpparilta ja arvostan kovasti kierrätystä, miksi hyvää pitäisikään heittää roskiin.
Mulle tulee aina niin elävästi yksi äiti mieleen tälläsisät alotuksista, eikä niin positiivisessa mielessä..
 

Yhteistyössä