Mitä mieltä äidistä, jolla ei varaa ostaa lapsille kunnon vaatteita, mutta on varaa ottaa tatuointeja ja tupakoida?

  • Viestiketjun aloittaja mitä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Juu tuo onkin ihan eri juttu... luin aloituksen ja kommentoin sitä. Siinä ei puhuttu risaisista vaatteista mitään. mutta siis ihan tosissaan ehjiä, siistejä kirpparivaatteita löytyy tosi paljon. Siellä on niin merkkivaatetta kuin ihan "merkitöntäkin" jos siis vaatteiden osoa rajoittaa jokin merkkitietoisuus. Itse valkkaan vaattet siisteyden mukaan, en vahtaa sen kummemmin merkkejä. Itsellenikin ostan kirpparilta ja arvostan kovasti kierrätystä, miksi hyvää pitäisikään heittää roskiin.
Mulle tulee aina niin elävästi yksi äiti mieleen tälläsisät alotuksista, eikä niin positiivisessa mielessä..
Ajattelitko, että tämä aloitus olisi provo?
Jos on, niin minuun se ainakin tehosi :xmas:
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Ajattelitko, että tämä aloitus olisi provo?
Jos on, niin minuun se ainakin tehosi :xmas:
No en tiiä siitä provosta....olkoon tai ei..
Muuten lukihan tuossa että ei lapsilla ole kunnollisia vaatteita...tosin en tiiä aateleeko ap kunnollisina vaatteita vaan uutena ostettuja, vai?
 
vieras
Tuli risaisista vaatteista mieleen... Kun tuo meidän neljä vuotias on uhmatakseen ruvennut repimään housujaan, kun vauva tuli taloon.. oli uudet tai vanhat housut ne on silti riekaleina sen takia saa kulkea vanhoissa vaatteissa ja paikatuissa.. on ne sentään puhtaat vaikka kaikki tuntuu kiinnittävän vaan huomiota noihin reikiin mitä vaatteissa löytyy...
Että en menisi aina äitiäkään syyttää rikkinäisistä vaatteista...
*terveisin: hermonsa polttanut äiti joka ei tasan tarkkaan osta tuolle ipanalle mitään ehjää vaatetta ennen kuin tuo vaatteitten repiminen loppuu*

ps. katon minä sentään kauppareisulle ehjät ja puhtaat vaatteet kaapista muuten saa rymytä noissa rikkinäisissä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No en tiiä siitä provosta....olkoon tai ei..
Muuten lukihan tuossa että ei lapsilla ole kunnollisia vaatteita...tosin en tiiä aateleeko ap kunnollisina vaatteita vaan uutena ostettuja, vai?
Tän palstan perusteella ainakin tuntuu olevan ajatuksena se, että jos vaatteet ei oo uusia ja reimatecceja niin ne on ei-kunnollisia :D
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Tän palstan perusteella ainakin tuntuu olevan ajatuksena se, että jos vaatteet ei oo uusia ja reimatecceja niin ne on ei-kunnollisia :D
No pakko sanoo kyllä että ulkovaatteissa mä pidän reimatecia kunnon pukuna, mutta saahan niitäkin kirpparilta :xmas:

En ees tiiä miksi en oo ite käynyt kirppareilla...joskus oon käynyt, mutten ikinä oo löytänyt niiltä mitään :saint:
 
clivia
Meillä lapset kulkee risoissa vaatteissa,olenhan persaukinen työtön yh-äiti.
Kuopuksen eli täyttää 9v. housut ei kestä viikkoakaan ehjinä,harvoin saan ekaa kertaa pesuun ehjinä sen housut.
11v. taas kalvaa hampaillaan kaikki paitansa kaulukset reikiä täyteen.
Kun kerran kertakäyttövaatteet maksaa aika paljon niin mulla ei ole varaa ostaa joka viikko uusia vaatteita.
Kuopuksen kumisaappaat toiset pysyi ehjinä viikon,toiset kaksi päivää.Ei voi mitään,elämä on.
Aivan sama ostanko 14 veelle monen sadan euron lenkkarit vai halpahallista kahdellakympillä,tasan yhtä kauan kestää.

 
vieras
Minä oon sitä mieltä että vaikka rahaa olis enemmänkin niin minulla ei ole ongelma jos lapset kulkee kirpputori vaatteissa kunhan ovat siistejä ja ehjiä eikä mitään roskis kamaa. Minulla ei ole tarvetta ostaa 100 euron haalareita jotka mahtuu tasan yhden talven vain siksi että mitä muut ajattelee.
 
No mun eräs tuttava on juuri tällainen, rahaa on laittaa itseensä mut lapset saa kulkea pienissä vaatteissa ja kengissä niin kauan kun tulevat isänsä luo lomillaan, ja tämä sitten ostaa kaikki uudet ja sopivat. Ja voin sanoa että kovin korkealle en tätä ämmää arvota. Ikää hällä on 30v.
 
Surina74
Alkuperäinen kirjoittaja mitä:
Ja on varaa käydä ulkona sekä ostella itelleen vaatteita. Lapset saavat toisten vanhoja ja kirppiskamaa.
Toisten vanhat vaatteet ja kirppiskama voi olla ihan hyvää, miksi kaikki pitäisi ostaa uutena? Kokonaan toinen juttu on sitten, liian pienet, ei-asianmukaiset vaatteet. Itse tykkään satsata lastenvaatteisiin, vaikka voisi tehdä hyvää ostaa lapsille vähän edullisempaa ja vaikka itselleni jotain sillä rahalla.
 
Ei kirpputorivaatteissa ole mitään vikaa sinänsä. Jos olis niin, että loppukuusta ei ole varaa ostaa lapsille ruokaa ja tupakkaan, tatuointeihin yms menee rahaa paljon, olisin aika vihainen..
Mut jos ne vaatteet on liian pieniä tai rikki tai muuten surkeita, en tykkäis siitäkään.
 
Jaah
Mua vituttaa yks äiti, jonka pojat kulkee aina tosi vanhoissa ja risaisissa vaatteissa. Köyhiä ovat kun kukaan perheestä ei töissä, mutta silti on äidillä varaa ostaa tupakkaa ja kaljaa. Lapset sitten kulkevat sellaisissa vaatteiteissa, joita oli 90 luvulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Vähän OT, mutta mä huomaan nykyisin aina katsovani pienten lasten toppapuvuista, onko ne Reimateciä :D
Minusta on myös tullut kumman merkkitietoinen tälle palstalle eksyttyäni

:whistle: Mutta tosi kyllä on, että kosteussuojatut vaatteet ovat ehdoton keksintö, aiemmin en tiennytkään niistä mitään, kurahousuilla mentiin, ja jonkun vanhalla "tavallisella" haalarilla :whistle:
 
ap täällä
Ei ole kukaan palstalaisista ainakaan tietääkseni. Kunnollisilla vaatteilla tarkoitan ikäkauteen sopivia, ehjiä ja sopivan kokoisia. Jos ei ole varaa ostaa esimerkiksi kenkiä kuin käytettynä kasvavalle lapselle niin kyllä silloin pitäisi omista menoista tinkiä.
 
Juuh
Kyllä mäkin tiedän tollaisia. Jos on rahat loppu niin esimerkiksi lasten kesämatka esimerkiksi puuhamaahan perutaan, mutta silti on varaa ostaa kesällä pari kolme siukkaa illassa ja aski röökiä päivässä.Dorkaa.Laskekaapa paljonko menee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Vähän OT, mutta mä huomaan nykyisin aina katsovani pienten lasten toppapuvuista, onko ne Reimateciä :D
Minusta on myös tullut kumman merkkitietoinen tälle palstalle eksyttyäni

:whistle: Mutta tosi kyllä on, että kosteussuojatut vaatteet ovat ehdoton keksintö, aiemmin en tiennytkään niistä mitään, kurahousuilla mentiin, ja jonkun vanhalla "tavallisella" haalarilla :whistle:
Mä en edes tiennyt mikä on Reimatec ennen kuin aloin käydä täällä :D
 
tossuliini
Mä en polta enkä ota tatskoja mutta en myöskään osta koko aikaa uusia vaatteita, ehkä pari kolme kertaa vuodessa voin ostaa jotain uutta jos todella tarvii, yleensä on saanut mun ystävältä (hänen tyttönsä) vaatteita jotka neiti pitää mielellään kun näillä sattuu olemaan sama vaatemaku niin miksi ostaa uusia koko ajan. Kirppariltakin olen löytänyt tosi hyviä vaatteita silloin kun neiti oli pienempi, nykyään sieltä on vaikea 10-vuotiaalle löytää hyviä ja mieleisiä vaatteita. Nyt tein poikkeuksen kun tilasin tytölle kahdet kengät, hameen sekä puseron ja itelleni tilasin myös housut ja topin H&M:ltä mutta koulun kevätjuhla tulossa niin on jotain uutta saatava niin mun kuin neidinkin. Kesäkuussa mennään sitten Jyväskylään shoppailemaan mutta se ei tarkota että ostettaisiin pelkkiä vaatteita vaan kaikkea tarpeellista ostetaan mitä tarvitaan.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä oon sitä mieltä että vaikka rahaa olis enemmänkin niin minulla ei ole ongelma jos lapset kulkee kirpputori vaatteissa kunhan ovat siistejä ja ehjiä eikä mitään roskis kamaa. Minulla ei ole tarvetta ostaa 100 euron haalareita jotka mahtuu tasan yhden talven vain siksi että mitä muut ajattelee.
No jonkuhan ne uudetkin on ostettava..muuten loppuis kirppariltakin tavara :xmas:
 
naksu
Kyllä se kertoo vanhemmista paljon jos on varaa ryypätä joka viikonloppu, käydä Tallinnan reissuilla ja polttaa tupakkaa mutta ei ole muka varaa antaa lapselle 2? että pääsis teatteriin päiväkotiryhmän kanssa.
 

Yhteistyössä